hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Steiler mot meg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Steiler mot meg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  16:10:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor steiler fôrhesten min mot meg? Hun steiler vel mot de fleste. Men det er jo bare når vi går over gress med henne. Hun nekter bare å gå, jeg ber henne om å gå, så stailer hun mot meg, ikke høyt, men det er jo ekkelt.

Hva an jeg gjøre med det?

http://www.mmdreamteam.piczo.com

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  16:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva gjør du når hun steiler da?

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  16:20:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg henter hjelp. Jeg klarer ikke tenke selv når hun gjør sånt, hun pleier jo ikke gjøre slike ting til vanlig, men akkurat det hender det at hun gjør og det er jo ekkelt.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  16:26:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Steiler hun bare en gang, så står hun stille etter det?

Når Rosita steiler(oftest når jeg driver med horsemanship) så bare rykker jeg litt hardt i taugrima og da setter hun føtterne fort på bakken igjen.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  17:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Steiler hun bare en gang, så står hun stille etter det?

Når Rosita steiler(oftest når jeg driver med horsemanship) så bare rykker jeg litt hardt i taugrima og da setter hun føtterne fort på bakken igjen.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hun steiler til jeg gir opp, det vil si i all evighet. Men hun steiler bare når jeg prøver meg på å få henne frem.

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  18:00:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Men hvordan får du henne videre.?
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:27:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg henter hjelp. Jeg klarer ikke tenke selv når hun gjør sånt, hun pleier jo ikke gjøre slike ting til vanlig, men akkurat det hender det at hun gjør og det er jo ekkelt.

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

da har hun sannsynligvis skjønt at hun har "taket" på deg.
du sier hun bare gjør det når dere går over gress...er jo vanlig at hester heller vil spise enn å gå når de først står i gresset så da har hun vel funnet ut at dette er måten å gjøre det på?

få med deg noen neste gang som kan hjelpe deg, det er bedre enn at du må gå å hente hjelp etter at hun allerede har steila å du ikke får henne til å slutte

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  20:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Få med deg en voksen og "demonsterer" det.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  21:02:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Som du har fortalt, så er jo har jo en Maxi en egenrådig personlighet, så jeg tviler ikke et sekund på at hun her har funnet ut en måte på å få deg til å gi opp på, kan være skumle greier når hesten reiser seg opp på to, det kan være vanskelig å få slutt på dette, men det finnes noen utveier!

Jeg vil ikke anbefale å rykke i leietauet når hun reiser jeg opp, noen hester reagerer faktisk med å reise seg enda høyere da, for å slippe unna rykkingen!

Neste gang du skal ut med henne, tar du på henne et langt leietau, eller et langt tau av et eller annet slag, så unngår du å få frambeina hennes planta i deg! Dersom hun da helt uten videre protesterer og reiser seg opp på to, sørger du for at det MAXI får utav steilingen, er bare mer slit enn å gjøre som du ville! La henne jobbe når hun først reiser seg på to! Fortsett slik, til hun gir seg og står stille. La henne stå litt i ro da, og prøv på nytt å få henne frem, prøver hun seg på nytt igjen da, viser du henne bare igjen at da blir det jobbing.

De fleste hester skjønner at det etterhvert er mye mindre arbeid å følge etter deg, enn å måtte stå på to å bli mast på!
Eventuelt så kommer jeg jo hjem om 2 uker, hadde samme problem med Aromayo da jeg først fikk han, men fikk skikk på han med den metoden, så kunne ha hjulpet og vist deg litt i tilfelle! ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  23:25:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Veit det er eindel som bruker å velte hesten når den steiler. Har ikkje prøvd det sjølv, men har hørt det er effektivt. Dvs. springe bak hesten å dra den vidare opp, slik at den til slutt dett på rumpa.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  23:34:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Veit det er eindel som bruker å velte hesten når den steiler. Har ikkje prøvd det sjølv, men har hørt det er effektivt. Dvs. springe bak hesten å dra den vidare opp, slik at den til slutt dett på rumpa.

Opprinnelig postet av gunvor og løkki

Det er effektivt om man tømmekjører en hest som har fått den uvanen.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  00:06:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Har hørt om det selv, hesten kan sikkert lære av det, men jeg ville tro at det i noen tilfeller kan føre til at hesten faller skikkelig og skader seg? Hesten mister jo balansen når den dras bakover, så for min del virker det veldig risikabelt for hestens del. Dessuten må man også passe på selv, at en ikke får hesten over seg! Hesten kan jo vikle seg inn i tømmer/tøyler på den måten.. Syns ikke det hørtes så lurt ut jeg..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/11/2005 :  08:13:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anne: Hvis du vil hjelpe meg så hadde jo det vært supert! Det er ikke noe moro å stå der midt på gresset med henne når hun steiler og jeg får hjerneteppe=S
Ina: Når jeg får henne videre, så må vi være tre stk. En må sitte oppå henne (hun er hundre ganger lettere å kontrollere fra ryggen), en annen må stå bak, og en må leie henne). Men det tar lang tid, og det er ikke alltid jeg har så god tid)
Lycky june: Du kjenner ikke denne hesten, du vet ikke hvordan hun er. Hun gir seg ALDRI. Det gjør ikke jeg heller, så derfor tar det evigheter.
Gunvor og løkki: Prøver jeg det på Maxi, så er det takk og farvel til meg hvis jeg får det til. Men antagelig får jeg det ikke til, for det er ikke lenge hun står i lufta. Dessuten hørtes det vondt ut for henne, og jeg kan ikke forlange at hun skal ha tillit til meg hvis ikke behandler tilliten skikkelig.

http://www.mmdreamteam.piczo.com
Redigert av - ShyBoy den 23/11/2005 08:13:42 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  09:46:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei jeg kjenner ikke hesten, men jeg skjønner såpass at hesten kan tolke det som om du gir deg når du må gå å hente hjelp istedefor å få henne videre selv.
og hun gir seg jo til slutt, bare dere blir tre....

håper anne kan hjelpe deg og at du får slutt på problemet!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  14:00:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Anne: Hvis du vil hjelpe meg så hadde jo det vært supert! Det er ikke noe moro å stå der midt på gresset med henne når hun steiler og jeg får hjerneteppe=S
Ina: Når jeg får henne videre, så må vi være tre stk. En må sitte oppå henne (hun er hundre ganger lettere å kontrollere fra ryggen), en annen må stå bak, og en må leie henne). Men det tar lang tid, og det er ikke alltid jeg har så god tid)
Lycky june: Du kjenner ikke denne hesten, du vet ikke hvordan hun er. Hun gir seg ALDRI. Det gjør ikke jeg heller, så derfor tar det evigheter.
Gunvor og løkki: Prøver jeg det på Maxi, så er det takk og farvel til meg hvis jeg får det til. Men antagelig får jeg det ikke til, for det er ikke lenge hun står i lufta. Dessuten hørtes det vondt ut for henne, og jeg kan ikke forlange at hun skal ha tillit til meg hvis ikke behandler tilliten skikkelig.

Jeg kan prøve å hjelpe vettu ;)! Hadde jo vært artig å fått hilst på maxi'en også! Kan se om vi får til noe når jeg kommer hjem neste gang! gir beskjed jeg! :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/11/2005 :  14:17:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg kan prøve å hjelpe vettu ;)! Hadde jo vært artig å fått hilst på maxi'en også! Kan se om vi får til noe når jeg kommer hjem neste gang! gir beskjed jeg! :)

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Hehe ja, hun er veldig spesiell. Hun finner seg ikke i hva som helst;-). Hvis man får til noe med henne som man ikke har fått til før, så smiler man frem til jul=P. Men bare si ifra du, det hadde jo vært kjempeflott!=)

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.