hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - noen som bruker parelli metoden?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 noen som bruker parelli metoden?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  01:06:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
jeg har drevet med parelli natural horsemanship siden Januar 2005.
Rett etter at Frigge (tungdøl) kom til meg var hun sta, sjefete, bestemt, hun bukket, å gikk meg rett ned, hodet høyt hevet og gikk alltid foran meg når jeg leide henne. Og hun var veldig vanskelig og kontrolere på bitte, måtte trekke veldig i tøylene.

I dag er vi snart i gjennom level 1 partnership og skal gå over til level 2 harmoney Alle problemer nevnt ovenfor er borte, å hun rides over hode ikke med bitt lengre. hun lusker etter meg uansett hvor jeg går, å er verdens største koseklomp Hun er en drøm, å jeg kan gjøre hva jeg vil med henne. Hun var også redd alt og ingenting,men nå ser hun bare domt på alt det "skumle" Jeg er så takknemmelig for at jeg fikk opp øynene for parelli sin metode.

Så derfor lurer jeg på om det er noen flere her inne som bruker parelli sin metode? Som vil dele litt ærfaringer og kanskje noen fantasifulle leke tips under the seven games? Altså forskjellige måter og gjennom føre de på en lekende måte. Hadde vært gøy å komme i kontakt med flere som bruker denne fantastiske metoden å deres framgang!

Kajsa

» VIP

Skrevet - 18/11/2005 :  03:15:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg har vært gjennom alle de syv lekene med ponnisen min. Da hun kom til meg for 5 år siden var hun en liten bulldoser og ikke så hyggelig å ha med å gjøre. Hun var snill som dagen var lang, men hadde nada respekt for folk og gikk ned hvem som helst om man sto i veien. Slike ting. Jeg startet på scratch med klikker og "7 games".

P.r i dag er jeg usikker på hvor mye hun egentlig husker av de lekene. Jeg husker jeg slet en del med den "jojo" greien ihvertfall. Men uansett, jeg fikk en særdeles lydhør hest ut av all bakketreningen, og jeg hadde definitivt gjort det samme igjen om jeg skulle fått meg enda en hest - uansett hvor snill og grei denne måtte være. Man binder et spesielt bånd ved å gjøre alle disse lekene, og kommunikasjonen mellom hest og menneske blir så utrolig mye enklere i ettertid.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  08:19:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har en link som beskriver disse syv stegene/lekene?
Eller er det kun å få fat i ved at man kjøper bok/kurs?

Takker for meg. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  14:41:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som har en link som beskriver disse syv stegene/lekene?
Eller er det kun å få fat i ved at man kjøper bok/kurs?

Opprinnelig postet av Lene.

Linken her er forklaring på de seven games! http://www.parelli.com/info_page.php?page=article&lit_num=26&title=What%20are%20the%20Parelli%20Seven%20Games?&t=lit

men jeg vil understreke at parelli metoden er mye mere enn the seven games. I level 1 lærer du mye om psykoligien for å få et riktig partnerskap mellom deg og hest, det er mye mer en seven games.

du kan kjøpe home study program her: http://195.186.79.93/cgi-local/store_sw/commerce.cgi?product=savvy1&cart_id=3121154.106231927

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/11/2005 :  14:46:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grr .. Engelsk

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 18/11/2005 :  15:36:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Her er de på norsk: http://www.angelfire.com/ct2/klikk/leker.html
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/11/2005 :  15:44:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kajsa

Nei, såå kjekkt :)

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  15:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
sånn.. nå er den lagt til under favoritter.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  15:58:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kajsa

Dette var jo en flott oversettelse Den vil sikkert hjelpe mange.

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  23:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk,takk Kaisa og Missy!
Gleder meg til å prøve dem ut :)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  14:40:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Det kommer Parelli instruktør til Norge til våren Da blir det kurs! Vet ikke om det blir level 1 kurs eller level 2. Eller begge deler. Skal undersøke litt og komme tilbake om det. Er ikke sikker på hvor i landet det blir heller,håper på Trønderlag jeg da Men jeg vet ikke sikkert enda.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  11:06:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det der så ut som en interessant metode... Lurer på om jeg skal prøve den ut med Miss Viola..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  12:46:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det der så ut som en interessant metode... Lurer på om jeg skal prøve den ut med Miss Viola..

Opprinnelig postet av Mari^_^

Det kan du gjøre. Kos deg og ha det gøy sammen med hesten din
lykke til!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  13:10:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

lykke til!

Opprinnelig postet av missy_

Jepp, tror jeg vil prøve det - har lest gjennom det nå. Virker greit å gjennomføre

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 20/11/2005 13:12:42 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  13:31:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

lykke til!

Opprinnelig postet av missy_

Jepp, tror jeg vil prøve det - har lest gjennom det nå. Virker greit å gjennomføre

Det er ganske greit å gjennomføre,men det vil ta litt tid. Hvis du vil gjennomføre level 1 så må du vel egentlig kjøpe level 1 home study, for det er mye mere en hva som står på forklaringen av the seven games. Det er bare det overflatiske. Det er masse du må lære deg selv før du hiver deg ut i det og begynner med the seven games. Du må lære deg teknikker og heste psykologien. Og hvordan bli en natural horseman. Det er masse lesestoff. Det er synd det er på engelsk, men det blir et kurs til våren. Anbefaler deg det,hvis du vil gjennomføre rigtig.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  13:54:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
kurs i april no, det blir med Eddy Modde. Er usikker på hvor,men skal finne det ut:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.