hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - julegave til typen? Hjelp!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 julegave til typen? Hjelp!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  13:41:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Nå går det mot jul, å jeg skal kjøpe julegave til typen.
Alt er så oppbrukt liksom. Vi har vært sammen i snart 3år, å da har det blitt mange gaver til sammen. Nå står jeg helt fast på hva jeg kan kjøpe, har ikke peiling. Skal ikke bruke så mye penger for han har bursdag i januar igjen,å da skal jeg kjøpe en dyrere gave. Men han er veldig bil intressert, men alt til bil er jo så dyrt.
Noen som har noen ideer?

Han har fått klokke,smykke,ring,armbånd m\gravering, klær osv før. Jeg trenger litt hjelp tror jeg,har rett og slett ikke peiling på hva jeg kan kjøpe.

Råd?

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  13:59:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva med å lage noe?
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  14:03:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tja,
-CD'er
-Lue
-Sykkelhjelm (for å si at du helst vil beholde han en stund til..fungerer bra til studenter iallfall)
-Hvis du har din egen hest kan han jo få noen ridetimer på denne
-"Gavekort" med morsomme og søte og romantiske ting han kan "kreve" av deg. Dette kan være sånt som: romantisk middag, vaske vinduene hans (forutsatt at han bor alene), fotmassasje, ridetime (enda en gang, forutsetter din egen hest da), polering av den dyrebare bilen hans, vasking av samme kjæledegge, kake osv. Her er det jo bare å komme på ting som passer for akkurat dere to:)
-DVD'er som dere kan se sammen
-Fotoalbum, gutter generellt er jo ikke så gode på å lime inn bilder. Så da kan du jo kjøpe en kul albumting, der man limer bildene fast på pappsider, og skriver rundt dem. Du behøver jo ikke fylle opp hele albumet, det kan du jo gjøre siden :)
-Spade/engangskamera og kost for å ha i bilen. Kameraet er for å ta bilder om det skulle bli forsikringssak av noe (han blir påkjørt feks), spade for å grave seg ut om det blir uvær sånn på vinteren. Kost/isskrape sier seg vel selv:)
-abbonement på svenske Auto, motor och sport (visstnok verdens beste bildblad)
-abb. på Vi Menn eller annet blad han liker å lese

Tror det var alt jeg kom på sånn i farten.

mvh
Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  14:14:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

-Fotoalbum, gutter generellt er jo ikke så gode på å lime inn bilder. Så da kan du jo kjøpe en kul albumting, der man limer bildene fast på pappsider, og skriver rundt dem. Du behøver jo ikke fylle opp hele albumet, det kan du jo gjøre siden :)
Opprinnelig postet av Guro

Dette fikk jeg i gave av min forrige kjæreste, fineste jeg har fått noensinne..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  15:01:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har også problemer. Min kjære er av typen som absolutt ikke vil ha noe, og dette gjør det vanskelig. Han har tidligere fått Ringenes Herre-bøkene, klær, massasje-greier og gavekort på "privat massasje", Star Wars episode 3,2,1 og brødrister (sistnevte sa han faktisk at han ville ha :-P).

Totalt blottet for idèer jeg. Han bruker ikke smykker, og klær er oppbrukt. Filmer ser vi så fort de kommer på DiVX, og alt innen spilling har han, sammen med alt innen musikklaging (stor hobby).
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:07:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Huff, bra det er flere som har problemer.. Men abonnement på bilblad hørtes jo ut som en god idè ! :) Andre bilgreier kan jo være neonlys til å ha i bilen, lysende girkule, nye plater til pedalene, ratt trekk, wunderbaum (haha..:P) , og ellers diverse småting som ikke koster all verden! Finnes en del billig rundt omkring hvis du bare leter litt. En annen ting du kan gjøre er jo å kjøpe en kombinert jule- og burdagsgave, da kan du kjøpe en litt større og dyrere ting, istedet for å kjøpe to forskjellige. (Sikkert litt kjedelig den dagen han ikke får noe, men da går det jo ann å bare gi han ett kort med en søt kommentar på? :) )
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:14:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har akkurat samme problem, ingen anelse på hva jeg skal finne på.
Hmm...kanskje jeg skal følge Guros råd; Gi han ridetimer, hehe, kan ikke tenke meg det blir så veldig populært, men da han såg Tuftegutta til hest på mandag, sa han at han ville prøve å ri igjen, kanskje jeg skal ta han på ordet;)?

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  20:35:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Natalie: Du får kjøpe en bok om steiner;) Eller invistere i noen fine steiner så han kan lage samling :p
(ok, nok dårlig humor på vegne av folk som går det samme som meg på skolen)

Jeg har nemlig i år bestemt meg for å være litt slem i julegavesammenheng, og kjøpe noe _jeg_ syns han har bruk for, i stedet for å kjøpe noe han tror han har bruk for (jada, jeg veit det..men når han ønsker seg sånt som "ingenting", "et kyss", "noe for å henge på veggen" (som jo er mulig, hvis vi ser bort fra at jeg må frakte eventualiteten at jeg må frakte det 40 mil) så gir jeg opp:))

Ellers kan man jo kjøpe GPS hvis man har masse penger (alle ånkli menn har sikkert GPS tror jeg..iallfall ser det sånn ut på 71 grader nord)

Skal vi se:
-Sekk (her kan jo str og pris justeres etter behov)
-Datating (mus, webcam osv.)
-Bøker (kokebok om han liker seg på kjøkkenet)
-noe _du_ syns han mangler på kjøkkenet sitt, eller på et evt kommende kjøkken. Ingen har så langt tatt langvarig skade av å få noe man ikke har bruk for i dag, men om en stund)
-Konsertbillett/teaterbillett/billett til noe annet interessant (det som kanskje gjør denne gaven litt dyr er jo at det ofte er fint å gi vekk to billetter, slik at man kan være med selv også)

Se så mye lettere det er å finne på noe for alle andre enn for seg selv

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:44:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
hehe.. bilintresert.. hmm.. wunderbaum?! :P
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:52:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
BELTE!
Det finnes så og si alle mulige slags beltespenner.... dessuten ser det snasent ut med belte på buksene ;) Jeg elsker gutter med spesielle belter.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:59:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Natalie: Du får kjøpe en bok om steiner;) Eller invistere i noen fine steiner så han kan lage samling :p

Han har allerede en samling med gråstein, som jeg forøvrig hater Gråstein i hylla er ikke pent

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  22:06:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Han har allerede en samling med gråstein, som jeg forøvrig hater Gråstein i hylla er ikke pent

Opprinnelig postet av Natalie_S

<pirkemodus> Det er faktisk ingen stein i hele verden som bærer navnet "gråstein", bare sånn at det er nevnt;-) Så det er nok en hel masse annet han har skal du se:-) Og da blir det ikke så ille å ha i stua vet du;-) </pirkemodus>

Mine steiner ligger i en stooor glasskrukke hjemme hos mor og far de :-) Jeg har samlet siden jeg var ganske liten og syns de hører hjemme der:-)

Og dette ble veldig Off-topic *skjerpings*

Hva med å kjøpe smykke med favorittsteinen i da? (eller er det jentete?)

I fjor vurderte jeg å kjøpe mansjettknapper hvor det står henholdsvis "www" på den ene og "com" på den andre til kjæresten min (bare å gjette ja..han er datanerd:-)) men det ble med tanken, da jeg ikke rakk å bestille dem:-)

Så noen flere forslag til listen:
-slipsnål
-mansjettknapper
-slips (som matcher drømmekjolen din, så kan han kjøpe den :-p)
-et brettspill (noen som aner hvor morsomt Fantasi faktisk er når man mimer??)(og Settlers er jo kjempemorsomt, og det gir store muligheter for utvidelse etterhvert som man blir flinkere)
-fleecejakke (ut på tur aldri sur osv. Berghaus har en knall fin til 599,-)
-leatherman (finnes også i mange prisklasser, og er helt fint leketøy for mange av hankjønn)
-noen fine skinnhansker, så har han noe å ha på hendene når han skal kjøre kald bil på vinterdager.
-tandemhopp i fallskjerm (dette koster masse penger da...sånn sett en dårlig ide)
-swingkurs (forutsetter at han ikke setter seg heeeeeeeelt på bakbeina da selvsagt:-))
-squahsrackert, så han kan være med deg og bli sliten.

~Guro (som snart tror hun har foreslått alt man kan gi vekk, ikke bare ting som passer for kjærester i dette segmentet som er nevnt her..)

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  22:30:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Takk for mange tips.
Jeg fant en mp3 spiller på 256mb til 249kr i dag. Skal kjøpe den, så kan han høre på musikk,for han elsker musikk.

Album som ble nevnt her,fikk han i 2 års gave. Klippte å limte inn bilder av oss. pyntet med klistermerker å limte bildene på farge papp som var klippt i bølger. Den satte han utroli pris på.

Beltespenne spurte jeg om han ville ha,men det ville han ikke.

En annen ting jeg tenkte på å gi: Det finns sånn ark til skriveren som du kan skrive ut bilder på å så kan du stryke på klær osv etterpå. Da tenkre jeg å kjøpe en hvit bokser,åsså stryke på kule bilder av oss på den Det syns jeg var genialt;P

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  22:51:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

En annen ting jeg tenkte på å gi: Det finns sånn ark til skriveren som du kan skrive ut bilder på å så kan du stryke på klær osv etterpå. Da tenkre jeg å kjøpe en hvit bokser,åsså stryke på kule bilder av oss på den Det syns jeg var genialt;P
Opprinnelig postet av missy_

Ja, DET var genialt det

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  00:03:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Ja,det var genialt;p Skal "lage" det tenkte jeg. Er jo veldig billig da,vet ikke hvor mye det koster for slike ark jeg men.. Blir jo litt spessielt da;) Tror han blir litt overrasket da.. hehe
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  11:45:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har det samme problemet jeg også, så bra at det kommer opp gode forslag her! Jeg tror samboeren min har det meste han trenger (er lett å følge med når man bor sammen!), og siden han nettopp hadde bursdag, blir det mye fintenkning fram mot jul. Kan jo alltids kjøpe noe klær og feks kakefat og diverse som vi fant ut her en dag at vi ikke har, men jeg har så lyst til å finne på noe helt spesielt, som ikke koster alt for mye:)
Hege Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.