hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Animasjon i signaturen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Animasjon i signaturen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

lino

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  14:02:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Saken er at dersom man slår av for bildevisning, så får man ikke opp bildene der hvor det f.eks. er med sin hensikt at bildene vises. Derfor slår jeg ikke av bildebruk. Slår av annonser da. Esc eller ikke Esc. Det skal ikke være nødvendig å bruke Esc.

Når det gjelder animasjoner er jeg generelt mot det. Jeg surfer på nett, og leser debatter for å fange opp innhold. Om innholdet er viktige bilder er dette viktig info som må med. Om det dreier seg om hvordan man gjør sånn og sånn, eller hva slags dekken som er bra, så er animasjoner og unødige bilder av oppbrukte og klisjeaktive smilies kun distrasjon, og som villeder oppmerksomhet. Pleier dere å ha fancy smilefjes, artige figurer og flotte tegninger i jobbsøknader, innleveringsoppgaver på skolen etc? Man får rett og slett nok av søte animasjoner når man har rukket å irritere seg nok over dem.. I dårlige settinger, på elendige sider. For min del oppfattes det mindre seriøst. Men jeg vet jeg er sær

Opprinnelig postet av spoff

Enig med deg, ja!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  14:41:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pleier dere å ha fancy smilefjes, artige figurer og flotte tegninger i jobbsøknader, innleveringsoppgaver på skolen etc? Man får rett og slett nok av søte animasjoner når man har rukket å irritere seg nok over dem.. I dårlige settinger, på elendige sider. For min del oppfattes det mindre seriøst. Men jeg vet jeg er sær

Enig enig... er sånn sett like sær som deg, spoff

Det har jo dessuten vært en debatt om dialektbruk og sms-språk. Vil påstå at overdreven bruk av smileys gjør en tekst like uforståelig... og disse signaturbildene/animasjonen synes jeg er slitsomme. Jeg gidder ikke irritere meg over de, men hadde ikke erklært landesorg om de hadde blitt forbudt...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/11/2005 :  15:13:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det virker som det er litt sånn: jeg finner opp en lov, å da skal det være sånn!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  16:11:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvilke lover refererer du til nå K&R, som er oppfunnet? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/11/2005 :  16:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvilke lover refererer du til nå K&R, som er oppfunnet?

Opprinnelig postet av Formosissima

Ingen egentlig .. men det kom fram mange sterke mange gode meninger mot animasjon! Så jeg føyer meg i støvet, og går snartest å fjerner min animasjon ..

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  16:45:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kristine da..selvom ikke alle er like fornøyde med at noen har en animasjon så finner de vel ikke opp "lover". Jeg syns det er helt lov å ikke like animasjoner jeg, og det jeg tror er at det er svaært mange erfarne brukere av "internett ting" som ikke er så begeistra..
feks ved forumet til hw.no er det forholdsvis strenge regler både for signatur (som ikke får overstige en viss str hverken i skriftstørrelse eller lengde i forhold til linjeantall) og avatar (tilsvarer vårt "bilde av meg"), som ikke får være større enn sånn og slik i piksler og ei heller større enn sånn og slik i Kb. Dette godtar vel langt de fleste så vidt jeg vet.
Dessuten har de også en mulighet for å vise forumet uten avatarer :) (det kunne vi også hatt da, en mulighet til å vise forumet uten signaturer feks, så kunne vi blitt fornøyde alle sammen..(min er forøvrig på grensen til lang, ikke i ord eller noe, den tar bare litt stor plass..jaja..ta den vekk kanskje). (Så da er det bare å få Robert til å finne ut om det er mulig på dette forumgreiene her:))

Jeg syns også at det er lov å gi uttrykk for dette, men dette er vel egentlig ikke en debatt om det, men et spm om hvor man finner de søte animerte ansiktene/figurene enkelte her har:)
Sånn sett kan jeg være enig i at det ikke er så fint.

Samtidig må man tåle at ikke alle har samme synspunkt...og det helt uten å bli snurt. Det er feks fint at du har fulgt den lille minioriteten av oss som syns det er dumt med animasjoner..
Jeg har nemlig et inntrykk av at på langt de fleste hesteforum er det meste "søtt og koselig og hyggelig og greier" når det kommer til animasjoner, smileyer (takk Robert for at de er helt uten animasjon i dette forumet;)) bilder osv. så jeg har vel mer eller mindre avfunnet meg med situasjonen og har en større og større "sperre" inni hodet som tar vekk reklamer, avatarer osv.

Jeg syns forresten at animasjoner som forsvinner og dukker opp igjen osv. er grusomt mye værre enn feks den Christine har, fordi Christine sin bli man så vandt med om man ser på den en stund (jada, jeg har fortsatt på bildevisning for å finne ut om jeg også misliker animasjonene som folk har rundt her), mens de som blinker/forsvinner osv. er grausamme å ha viftende rundt på min søte lille skjerm...

Guro
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  17:02:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Respekter alle som ikke syns noe om animsjonene, men er det så vanskelig å trykke på esc en gang? Selv så syns jeg ikke det er noe irriterende, og de er jo ikke noe stor heller..
Med all respekt for dere som misliker animasjonene altså..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/11/2005 :  17:55:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kristine da...

Hehe, ja .. Spoff og Formosissima påvirket meg med sine innlegg ..
Så derfor --> Animasjon --> bort i min signatur ..

meneh, sjokkerer meg ikke om det blir klaging på bildet mitt, som er litt langt :P

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  18:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pleier dere å ha fancy smilefjes, artige figurer og flotte tegninger i jobbsøknader, innleveringsoppgaver på skolen etc? Man får rett og slett nok av søte animasjoner når man har rukket å irritere seg nok over dem.. I dårlige settinger, på elendige sider. For min del oppfattes det mindre seriøst. Men jeg vet jeg er sær

Kan jo ikke annet enn å le her da,Spoff...*s*
Jeg sammenligner virkelig ikke HM med verken jobbsøknader eller innleveringsoppgaver på skolen ect. Så deg om det
For min del er nemlig HM og andre forume jeg er på,et hyggelig tidsfordriv som innimellom er en flott kilde til lærdom. Ikke noen jobbsøknad,eller oppgave som må leveres....

Om du og andre ønsker å oppfatte meg mindre seriøst på grunnlag av at jeg har en animasjon under mine innlegg,så ser ikke jeg på det som verdens undergang
Men må jo nesten si jeg syns det er litt underlig om denne lille animasjonen plutselig gjør meg mindre egnet til å svare på spørsmål,enn det jeg var før denne kom...

Ang "lover & regler" så ser jeg veldig godt poenget til Kristine...

Det er praktisk med noen "vakthunder" på ethvert forum...men jeg personlig prøver å holde meg til reglene som allerede er nedskrevet...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  18:43:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Om du og andre ønsker å oppfatte meg mindre seriøst på grunnlag av at jeg har en animasjon under mine innlegg,så ser ikke jeg på det som verdens undergang
Men må jo nesten si jeg syns det er litt underlig om denne lille animasjonen plutselig gjør meg mindre egnet til å svare på spørsmål,enn det jeg var før denne kom...
Opprinnelig postet av Lene.

Bra skrevet.. Helt enig!

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 17/11/2005 18:45:44 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  18:43:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kristine: Bildet ditt er vel ikke noe stress? Innleggene dine blir jo ikke noe lengre likevel ;) (skravler forresten du også like mye som du skriver?? ;))
Og det er jo bare borti der, men om du finner et som blinker mellom Kristine og Rosita hopper over hindre, rir dressur, koser seg, og oi du..der er Kristine på discååå, da kan det nok hende at jeg blir litt grinete ja... :D

Lene:
Jeg føler vel at i stor grad så er det bare Formosissima, spoff og meg selv som rir noen kjepphester i ny og ne i forhold til signaturer, bilder og sånt noe :) Så du får bare bære over med oss og ignorere oss i sånne debatter (akkurat som vi kan prøve så godt vi kan å hoppe over avatarer osv.)

Ellers syns jeg jo som oftest det er høyt under taket her jeg. Og det er sjelden slik at "riktig person" må bringe ting på bane for at det skal bli en ok debatt av det. Det er kanskje det jeg setter mest pris på her forresten: at både nye og gamle medlemmer tas alvorlig på lik linje :)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  19:20:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro : Jeg tar meg ikke så nær av det *s* Og har full forståelse ang større bilder ol. Var også derfor jeg fjernet dem jeg hadde som signatur før.

Men jeg må jo innrømme at jeg blir litt forundret noen ganger over hvor mye pirking som kan forekomme her på Mix...enten er det skrivefeil som skal gjøres noe med,eller for store bilder,for mange smileys,dialekt,og nå er det altså disse animasjonene som skal til pers...

Forstår at det er irriterendes med store bilder som skyver teksten ut av skjermen,og også at man ikke kan skrive på dialekt. Liker heller ikke innlegg med x-antall smileys,eller massevis av skrivefeil,men det betyr ikke at personen som har skrevet er mindre smart, har mindre kunnskaper,eller trenger mindre hjelp for den saks skyld...? Om dere ikke vil bruke tid på slike innlegg,så er det helt opp til dere. Men må jeg følge deres eksempel for å bli tatt seriøst?
Der er der det blir litt for dumt for min del....

Men
Kopi av melding:
Så du får bare bære over med oss og ignorere oss i sånne debatter (akkurat som vi kan prøve så godt vi kan å hoppe over avatarer osv.)

du har nå også rett i dette,Guro. Om dere kan bære over med oss "useriøse",så kan vi nok bære over med dere "vakthunder"

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  20:22:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvorfor jeg reagerer på innlegg av typen "Omgz00r, plzzzzzz, hvær så znill a, hjælp mæi" osv. og jatter i vei om skriveleifer osv. er fordi det tar x-antall lengre tid å lese disse innleggene enn et som er skrevet på bokmål/nynorsk. Ett av disse to skriftspråkene lærer man på skolen, så det er ikke noe som er ukjent for noen. Det samme gjelder for smilefjes, tegnsetting og dialekt.

Jeg har lang fartstid i forum, både som bruker og moderator. At folk skriver bokmål/nynorsk/engelsk, ikke overbruker tegnsetting/smilefjes, har avatarer som er innenfor standard og ikke har signaturer som fører til at man må scrolle, får hodepine eller på annen måte gjør "skade" for de som sitter på modem og har steinalder-PC, ser jeg på som noe som egentlig burde være klart for alle. :-)

For øvrig så sa jeg vel i mitt innlegg at jeg synes at animasjoner er "Det er grisestygt, slitsomt og skulle aldri vært lov." - ikke at det må være forbud, ulovelig, fyfy, straffbart o.l. her inne. Det var en subjektiv mening fra en person, ikke et objektivt forslag til en ny forumlov..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  21:27:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jøss.. Det var ikke meninga å fyre opp så mye. Jeg liker ikke rosa, men selvfølgelig må folk få lov til å gå med rosa genser likevel. Samtidig undres jeg over at folk som bruker Mixen til å lære hest, faktisk mener at de oppnår dette med smilyes. Javel.. Folk lærer på forskjellige måter. Jeg mister bare fokus på innhold jeg da.. Og må påpeke at jeg koser meg og bruker mye fritid på nett likevel.

Men skal det være lov å rose ting opp i skyene, elske ting så sterkt, må det da være lov til å si at man er av stikk motsatt oppfatning. Det å hate animasjoner er igrunn en ganske generell ting, dersom man skal sette opp de ti bud for nettiketter.

Husker forøvrig min første hjemmeside. Den så generelt ut som en maurtue.. Nå oppfatter jeg meg selv som "nå vet jeg bedre". Men det har kanskje noe med smak å gjøre også..

PS: Det er de som irriterer seg grønne over at jeg ofte avslutter setninger med to prikker. Det skal nemlig være en, eller tre, i følge kjærsten min. Jeg er enig i at over tre prikker ikke går. Og bruk av mer enn et utropstegn eller spørsmålstegn ikke går. Men to prikker altså.. Det funker!

Men jeg skjønner poenget. Det har noe med typesetting å gjøre. Gjøre ting best mulig leselig for alle. Med minst rot, og mulighet for å raskt oppfatte det man leser. Det er derfor man har små og store bokstaver. De små bokstavene har den egenskapen at de varierer ved å være i ulike etasjer (altså "lave bokstaver" som j, g og p f.eks, "høye bokstaver" som b, t og h f.eks, og "en etasjesbokstaver" som a, e, o, og v f.eks). Det handler rett og slett om lesbarhet. For meg gjør man ingenting mer leselig ved å tilføye hverken blinkeskrift, flyvende javascriptskrift, animerte ballonger eller direkte feil typesetting.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/11/2005 21:32:55 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  21:53:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, må le spoff. To prikker er jo det som er det mest geniale! Jeg er også "toprikkoman", men jeg prøver å beherske meg når jeg skriver her, men det hender det dukker opp bak setningene mine. Men er enig at det bare er med punktum. Ikke utropstegn, spørsmålstegn eller andre tegn.

Og det var mitt lille OT-svar for i dag.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.