hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Manproblem!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Manproblem!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 11/11/2005 :  21:55:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Før hadde hesten min fin, tynn man som hang ned.
Så klippet jeg ståman.. Hadde det en stund, og likte det.
Men nå vil jeg ha litt lenger igjen.. Og den har vokst.. Men! Den ligger mest på en side (høyre, der jeg vil ha den) men midt på manen ligger den til venstre!!! Hvordan kan jeg få den til høyre??? Noen tips??

Bustetrollet

Skrevet - 11/11/2005 :  22:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare prøv å kam det daglig over dit det skal være, så kan du jo sette i et stikk eller noe å da .. Ser jo når vi skal skifte skille på hodet, ikke altid det er like enkelt !

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  20:01:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
prøv å kam den over på andre siden hver gang den er våt..! den kommer sikkert til å gå litt tilbake fordi hårene er litt bøyd den veien men du kan jo ta en litt fuktig svamp når du kammer over manen hver dag osv..
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  21:43:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Er dette så viktig da?
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  09:09:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja.. :P
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  12:47:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Da jeg jobbet på en salgs stall flettet vi manen til den siden vi ville den skulle ligge og etter at dette ble gjentatt en del ganger ble den faktisk liggende på den ene siden....
Selv liker jeg at hesten har manen litt rufsete gjerne på begge sider...

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/11/2005 :  13:05:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
At mana ligger platt ned på begge sider er ikke spes fint. men litt ruffsete er tøfft .. Sånn islandshest, med man som står opp litt på alle kanter. hesten får fort et yngre og penere utseende ..

Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  19:36:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er en ganske pen hest da, så kan ikke ha så rufsete man.. Det er kanskje ikke så bra på stevner og slik.. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  19:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er mye penere med 'føllman' enn helt glatt, platt man. Selv har jeg klippet 'føllman' på Lita, fordi hun klødde av seg all manen hun hadde. Hun er også en pen hest. Det er bilder av det på vip'en min. På stevner vil jeg ikke tro det spiller noen rolle, så lenge den er velstelt. I dressur skal den jo flettes uanset...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  21:28:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Du kan flette mange små fletter på den siden du vil ha manen og la hesten stå med dem over natta. Det må være løse fletter så hesten ikke irriterer seg over dem. Du kan ta dem ut neste dag og flette igjen til kvelden. Manen vil etter hvert legge seg på den siden du har flettet dem på og du unngår små stusser som henger på andre den siden.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

silje-hero-embla

» VIP

Skrevet - 15/11/2005 :  20:49:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, hadde et kjempeprosjekt for noen år siden med å få all den tykke mana til hero(lyngs...)over på ei side. det tok vel noen mnd.........men over skulle den uansett

det jeg gjorde var å gre den GODT hver dag over på den andre siden, og ofte stod han om natta inne med fletter for at den skulle holdes. men det funka (og like etterpå mista han en svær mandott som stod rett opp midt på halsen... pent....)

siden din hest har veldig fin man, og ikke slik grovt ragg som min, så skulle det nok ikke være så vanskelig bare pass på at den ikke står med fletter i for lenge, da kan de og miste en mandott....
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  08:04:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for mange råd;)
Skal nok få det til, hehe:P
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 19/11/2005 :  09:44:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Ullsokken, er det så viktig da?

For meg høres det jålete og ride-ponni-jente aktig ut dette her! Tenk å diskutere hårsveisen til hesten! Kan ikke manen få ligge til den siden som er naturlig?

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 19/11/2005 :  11:52:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Om det er viktig eller ikke, kan jo diskuteres. Men det ser jo utrolig mye mer velstelt ut med man som ligger pent på en side, uansett om det tynnhåret hest eller hest med masse man. Jålete syns jeg ikke det er. Om den ligger til høyre eller venstre side er en annen sak...
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  19:05:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lot hesten min gå med strikk (vanelig hårstrikk) når det regnet jeg. Det funket ganske bra, men du måtte gjenta det av og til Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.