hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bandasjering
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Bandasjering
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Olithyon

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  09:24:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at man alltid skal bruke underlagt når man bandasjerer hestens ben. Dette være seg om det er snakk om stall - eller treningsbandasjer. Jeg har dog sett noen som ikke har brukt dette, og lurer på hva slags funksjon dette eventuelt skal ha? Snakker da om treningsbandasjer.
Mvh Christine

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  09:47:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal være underlag under alle bandasjer, det er i allfall barnelærdommen min:) Men det har jo kommet endel nymotens bandasjer der man ikke trenger bandasjerunderlag, så det spørs om "menneskets late natur" frister til å kjøpe de i steden for de gamle gode! Er vel ikke så mye nytt ved de bandasjene, uttatt at man sparer litt tid.
Hege Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  10:30:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Skjønner. Praktisk da gitt:) Foruten tiden sparer man da vel også underlag som loer og som alt mulig dritt og lort setter seg fast i.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Levensen

» VIP

Skrevet - 03/09/2005 :  10:10:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Underlaget fungerer som en slags polstring, det er alltid fare for trykkskader når man bandagerer, spes om de står med bandagene over lenger tid, over natten og ute på dagen feks. Trykkskader kan komme veldig fort hvis man har bandagert feil. spes på steder der hesten er "knoklete". Bruk alltid underlag av en eller annen sort! Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/09/2005 :  11:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner. Praktisk da gitt:) Foruten tiden sparer man da vel også underlag som loer og som alt mulig dritt og lort setter seg fast i.
Opprinnelig postet av Christine26

Det tar ikke mer tid å snurre bandasje med underlag enn uten. Bandasjering er dessuten en rutine, når man er vant til det tar det knapt et par minutter. Underlagene må naturligvis vaskes av og til, men hvis man legger bandasjen slik at den såvidt dekker underlaget, blir underlaget ikke så fort møkkete. Og litt vasking blir det uansett, bandasjene må feks. også vaskes, så det kan jo vaskes sammen.

P.s. snakker her om treningsbandasjer. Det er vel ingen som legger stallbandasjer uten underlag (håper jeg virkelig).

Redigert av - eligj den 03/09/2005 11:01:48 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  17:33:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Tror det tar lengre tid å legge på treningsbandasjer med "innlagt" underlag enn underlag og bandasje.
Therese
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/09/2005 :  21:54:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror det tar lengre tid å legge på treningsbandasjer med "innlagt" underlag enn underlag og bandasje.
Opprinnelig postet av Eikdokka

Det har du vel kanskje rett i. Det blir jo en lengre bandasje å snurre opp.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 04/09/2005 :  12:34:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at man slipper å bruke underlag under fleecebandasjer. Stemmer det?

Og så lurer jeg på en ting fra dere. Hva slags underlag liker dere best?

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 04/09/2005 :  20:04:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er mange som ikke bruker underlag under fleecebandasjer ja.

Jeg bruker eskadron sine, de som har frotte på innsiden og som er sydd i vertikale striper.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 06/09/2005 :  18:22:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker aldri underlag under bandasjene, det er da ikke nødvendig dersom man har tykke bandasjer og ikke ruller for stramt på.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  11:56:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sjelden bandasjer i trening lenger men den gangen da jeg gjorde det (løpshest) brukte jeg plater og treningsbandasjer. Varierte hva slags plater, men som oftest neopren plater bak og vanlige i stoff fremme.
Vurderer å kjøpe slike 2 i 1 bandasjer for å teste de ut (slike med underlag og bandasje i ett)

På stallen bruker jeg Cameo Heater ull plater og lange fleece bandasjer!
Gå til toppen av siden

Kikki+Asterix

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  12:25:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKikki+Asterix  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKikki+Asterix  Svar med kopi av melding
Jeg bruker bare bandasje underlag hvis bandasjene ikke har fleece med.. Men bruker som oftes bare bandasjer med fleece jeg da, altså de som har underlag fra før av på en måte :P
Asterix<3 Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  12:31:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ofte fleecebandasjer som treningsbandasjer uten underlag. Bruker jeg stallbandasjer el. bandasjer m. stretch bruker jeg alltid underlag. Jeg har også kjøpt noen bandasjer på horze med fleece først(som erstatter underlaget) og deretter stretch..Synes disse fungerte utmerket. Tok ikke så mye lenger tid å rulle de opp heller!Hvis men bruker slike bandasjer eller fleecebandasjer uten underlag er det ekstremt viktig at man bandasjerer jevnt og ikke for hardt for å unngå trykkskade. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  18:11:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg har ogdå bandasjer som har en del fleece først, og så stretch på siste halvdel. Er veldig fornøyd med disse. Bruker sjelden bandasjer, så har bare disse bandasjene, pluss 4 stk av kun fleece. Men skulle hesten min en gang få en skade som gjør at hum må stå med bandasjer inne om natta, eller ute om dagen, kommer jeg til å kjøpe ull plater til å legge under.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/11/2005 :  19:09:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg liker også godt treningsbandasjene med fleece innerst, lettvindt!
Ellers bruker jeg sånne tynne gummiplater under treningsbandasjer, hvis jeg bruker vanlige stretchbandasjer uten fleece. Gummiplatene ligger stødigere enn plater i stoff, og er tynnere så det ikke blir så tykt.

På stallbandasjer bruker jeg vanlige tykke plater under, har aldri falt meg inn å legge på stallbandasjer uten plater.

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 20/11/2005 :  21:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir ikke gummiplater veldig tett? De slipper vel ikke ut hverken varme eller fuktighet.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.