hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Umulig å finne en ORDENTLIG smed?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Umulig å finne en ORDENTLIG smed?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 10/11/2005 :  21:38:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ja selfølgelig syns du det.
Opprinnelig postet av mariie.

Ja, selfølgelig synes jeg det.. Tenker ikke på timer jeg da ..

Okei, kom den dagen(feks. en mandag).
Så på mandag får du telefon fra hovslageren, og han sier at han ikke kan komme, så han kommer på tirsdag istede..
Å på tirsdag ringen hovslageren å ber om å få utsette det enda en dag, pga. at han har ikke tid.
Ja, greit nok. 2 dager liksom.
Nja, så får du flere telefoner fra hovslageren som utsetter det enda tre dager..

Jeg tenker ikke på meg selv da. Bare for hestens beste. Enn om man har en hest som akkutt har mista en sko da ? En hest kan ikke gå med bare 3 sko i lengere tid heller da.. I verfall ikke om hovslageren skal drive å utsette å utsette ..

Jaja .. Litt OT, men innlegget ditt Marie hissa meg opp

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  21:59:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tenke på oss selv? Er det for mye forlangt at man skal ringe og si i fra at man ikke kan komme? Nei, seriøst. Når man sitter timesvis i stallen og venter på en hovslager som ikke kommer - eller må la hesten stå i xx-antall dager fordi den ikke har sko, da synes jeg ikke man er egoistisk. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  23:22:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Finnes det en liste på nettet over godkjente hovslagere?
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  08:48:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tenke på oss selv? Er det for mye forlangt at man skal ringe og si i fra at man ikke kan komme? Nei, seriøst. Når man sitter timesvis i stallen og venter på en hovslager som ikke kommer - eller må la hesten stå i xx-antall dager fordi den ikke har sko, da synes jeg ikke man er egoistisk.

Opprinnelig postet av Formosissima

Heeeelt enig. Blir som om du bestiller deg tannlegetime pga vondt ien tann, men den blir utsatt i laaange tider. Det går ikke..!

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  11:39:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

ja selfølgelig er det irriterende, har opplevd det samme selv. men man kan vel ikke akkurat sammelikne hovslagere med tannleger, siden tannleger jobber gjerne på kontorer med flere tannleger tilstede som kan ta over timer dersom noen blir forsinket osv.

oki, litt drøyt å si at dere tenker bare på dere selv. men siden dette med forsinkelse gjelder veldig mange hovslagere regner jeg med det er en grunn til det. ikke bare at han ikke gidder! Naboen min er hovslager, han er borte stort sett hele dagen, å jobber ofte i ferier og høytider. jeg tror virkelig de fleste hovslagere gjør sitt beste!

[/quote] Nja, så får du flere telefoner fra hovslageren som utsetter det enda tre dager.. [/quote]

Kristine, du skal være glad for at han ringer. det gjør ikke min. jeg kan sitte i stallen å vente i timesvis helt til jeg må innse at han ikke kommer.

Nå er det slik at det er ikke så veldig mange hovslagere i Norge, men veldig mange hester som skal bli skodd. Å nå vet vi jo det, så da må vi bare regne med at det kan ta tid, uansett hvor mye det haster for deg å hesten din! Åsså må vi jo huske at hovslagerene ogs¨å har et privatliv og ta hensyn til!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  11:43:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Tannlegen var bare et eksempel..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/11/2005 :  14:54:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nja, så får du flere telefoner fra hovslageren som utsetter det enda tre dager..

Kristine, du skal være glad for at han ringer. det gjør ikke min. jeg kan sitte i stallen å vente i timesvis helt til jeg må innse at han ikke kommer.
Opprinnelig postet av mariie.

Nja, jeg bor sammen med hovlagern min, så noen telefon det får jeg ikke akkurat!

Redigert av - Bustetrollet den 11/11/2005 14:55:08 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  14:55:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

ja skjønte det.. men i mine øyne et dårlig eksempel.
syns det blir for dumt å sammenligne hovslager yrket med andre yrker..

vi som driver med hest bør jo forstå at det ikke er så enkelt å forutsi hvor lang tid det vil ta å sko en totalt ukjent hest. kanskje viser det seg at det var flere hster som skulle skos, eller blien må på reprasjon osv. Og de færreste hovslagere har vikarer... (noe vi egentlig bør være glade for)...

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  15:15:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Ja det skjønner jeg.. Jeg vet at ikke alle hester er like enkle å sko. Hvis han ringer deg den dagen du venter på han og sier at han ikke kan komme idag, men kommer i morgen. Det skjønner jeg godt. Men vis avtalen blir utsatt over lenger tid mange dager. de må da klare å planlegge litt.
Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 11/11/2005 15:17:44 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/11/2005 :  15:31:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg ser personlig ingen grunn til at man skal bruke så fryktelig lang tid per hest om hesten er snill og grei og mulig å sko uten ørt og førti forholdsregler.

Videre er jeg enig med dere som sier at det er irriterende når hovslagere ikke dukker opp, noe av grunnen tror jeg er alle som "bare skulle ha skodd denne her også" og alle som kjeder seg og syns det er fint å prate "litt" med denne stakkars hovslageren. Samtidig har vedkommende også en veldig tung jobb (det er jo bare å kikke på arbeidsstillingen deres), så en pause er sikkert godt i ny og ne. Det beste for alle parter hadde sikkert vært om alle hovslagere bare hadde hester nok for å fylle sin dag i type 6 uker, så hver sjette uke kl 12.00 dukket han opp og skodde din hest på nytt. Men vi er jo gjerne ikke så enkle hverken vi eller hestene :) Noen skal skoes hver 6 uke, noen litt "nå og da", noen drar av seg skoene bare de ser en liten bit med gjørme, og hva gjør vi da? Jo da ringer vi og _maser_...Jeg mener nå bare å si at denne saken har to sider, og at den er like vanskelig for begge sider.

Det jeg mener vi selv kan gjøre for å sikre oss at hovslager gjør en så god jobb som mulig er og selv sette oss inn i hvordan hoven virker og hvordan den bør se ut. Da kan vi spørre så mange hva og hvorfor spørsmål som mulig når hoven ikke ser ut sånn som vi tror den skal se ut :)
Videre kan vi prøve å forsikre oss om at de er utdannede, dvs at de har et minstemål av kunnskap om høver osv. Til sist er det ikke dumt å høre om de er sånne som interesserer seg for kurs, og henger med på utviklingen. (Dvs at det er fint om de iallfall ikke lurer på "åfferslags nymotens greier er detti" hvis du viser fra hippogrip).
Mange mennesker (som meg selv) kan altfor lite om høver, og derfor har vi kanskje lett for å feilaktig dømme både bra og dårlig skoing, og dermed vil det alltdi være litt vanskelig å finne en hovslager som alle liker tror jeg :)

Til sist vil jeg jo kanskje foreslå at om det er så håpløst å finne en hovslager så går det jo ann å finne ut om det er noen som verker barfot i nærheten av dere :) Og om disse kan hjelpe til (og om folk generellt er fornøyde med det de også gjør for all del).

Roxira Jeg vet ikke om det finnes noen liste med hovslagere som er utdannet på (hva heter det igjen), men det går vel ann å spørre Starum kanksje om de har noe sånt? Det er jo iallfall der de kommer fra

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  15:31:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
[/quote]de må da klare å planlegge litt.[/quote]

lett for oss å si det... selv er jeg ikke verdens flinkeste til å planlegge, faktisk ikke flink i det hele tatt!

(får ikke til den sitat funksjonen :s står at forumkode er på..)

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  15:36:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
[quote]Jeg mener nå bare å si at denne saken har to sider, og at den er like vanskelig for begge sider.
[quote]

helt enig. ville bare prøve å få de andre her til å se det litt fra den andre siden å. siden alle var fast vbestemt på at alt er hovslagerens skyld...

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/11/2005 :  15:37:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Mariie: Hvis du nå går inn og redigerer på innlegget ditt (det iconet med blyanten på), og fjerner / i første [quote ] parantesen din så blir det så bra:)
(quote) - (bare med [] starter siteringen av innlegget
(/quote)- fortsatt skulle det vært [] avslutter siteringen.

Videre er det veldig fint om det noe sted står hvem som har skrevet det du siterer, da er det veldig mye lettere å følge med :) (dette dukker vanligvis opp nederst om du trykker på "svare med kopi av innlegg knappen som finnes øverst på alle innlegg)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  17:02:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
mariie: Når man tar penger av folk for noe, så er ikke dårlig planlegging et argument. Det er faktisk ikke et argument jeg kan tenke meg å bruke i jobbsammenheng i det heletatt. Hovslager, lege, medarbeider i matbutikk.

Dersom en hovslager ser at det blir mye, så skjønner jeg faktisk ikke hva som er så vanskelig med å ringe og si at "Du, i dag går det dessverre ikke, kan vi ta det den xx, for da har jeg tid?".
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  11:17:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Helt enig.

Når du har en avtale med noen mener jeg også at du må kunne ringe å si ifra at det ikke passer.
Kjedelig å sitte i stallen å vente i timesvis uten å høre et pip ifra hovslagern. De fleste har bedre ting å ta seg til.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 12/11/2005 11:19:44 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.