hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Umulig å finne en ORDENTLIG smed?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Umulig å finne en ORDENTLIG smed?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Gomp1

» VIP

Skrevet - 08/11/2005 :  21:30:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, bar lurer på en liten ting...

(Vil første legge til at jg ikke er eier av noen hest, mn har hørt litt rundt om hvis jg skulle fått meg hest, om hvem smed jeg burde velge)

Også kommer dt... Får vite om en kjempe bra smed som i tillegg er billig!!

Så får jeg vite av en annen person, om at den smeden må jeg ikke finne på å bruke, han har skodd en hest feil!!

Får vite om en annen smed igjen, som en del bruker... men får igjen vite av en eller annen, at han skor trangt eller ligndende...!

Finnes det egentlig en smed som aldri gjør feil en gang i blant?!

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  21:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skal være god om du finner en perfekt smed ja! Alle gjør en feil i bland, for det lærer de jo av! ingen er perfekte heller!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  21:54:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare legge til at de om kanskje er mest nøye osv. Er de gammle mennene som har drevet med skoing i 30-50 år kanskje. De som tar seg god tid, å setter av 3 - 5 timer for å sko en hest. Nja, finnes kanskje ikke mange sånne!

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/11/2005 :  22:24:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er i alle fall veldig fornøyd med skoeren jeg bruker, og det er jeg veldig glad for. Har hørt mange skrekkeksempler på skoere som ikke har kommet når de skulle osv, men jeg ringte min skoer på søndag og sa jeg trengte skoing så raskt som mulig (hadde håpet på i løpet av uken), og da kom han noen timer senere samme kvelden :D
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Redigert av - lino den 08/11/2005 22:30:45 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  21:12:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Tror nok at alle skoere kan gjøre en feil en gang i blant. Og ofte får man jo alltid høre om den ene feilen de har gjort, men nesten aldri høre om de 100 andre hestene de har skodd bra. Tror nok dette er noe man bare må gjøre seg litt erfaringer på. En smed er også ett menneske, og har lov til å gjøre feil iblant.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  00:34:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det jeg reagerer på, er at jeg (ikke som eier, men som fôrrytter, hestepasser osv) opplever at hovslageren(e) omtrent konsekvent ikke overholder avtaler.

Jeg er oppdratt slik at når jeg har avtalt noe, holder jeg det også - om det ikke går, så sier jeg fra.
Men jeg opplever stadig vekk venner, bekjente osv. som ringer hovslageren i vanlige tilfeller - og nødstilfeller (mistet sko osv.), og får beskjed "jeg gjør det i kveld", "jeg gjør det i morgen" osv - men det skjer rett og slett ikke, og man må purre i det uendelige.

Hadde rett og slett gått lei om det hadde vært jeg som var eier.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/11/2005 :  09:58:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har hørt mange slike historier jeg også, og ble derfor veldig glad da jeg fant en som holdt avtaler.
Nå er jeg kanskje heldig sånn sett fordi min skoer ikke er skoer på heltid.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  10:03:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Når jeg får meg hest vil jeg finne meg en skoer som holder avtaler. Det er veldig viktig.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/11/2005 :  14:00:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når jeg får meg hest vil jeg finne meg en skoer som holder avtaler. Det er veldig viktig.

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Ja!!!! jeg venta i 3 MÅNEDER for å få kaldblodshoppa jeg hadde på for skodd. Midt på sommeren. Nja, ingen rideturen den sommerferien nei!

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  14:04:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
3 MÅNDER.. Det var måter på.. !
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  14:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om jeg hadde ventet over 8 uker, hadde jeg kanskje vurdert å ringe litt fler folk? ;-) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/11/2005 :  15:03:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nja, litt vanskelig når det finnes en smed på bygda, å nærmeste utenom han er det vel rundt 5-7 mil til .. men eieren av hoppa sa at det ikke hastet sånn, men maste vi på hovlagern, JA! Ringte flere gang for uka!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  16:18:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
5-7 mil er da ikke så langt? Vet om fler i området der jeg kommer fra som bruker hovslager fra 11 mil unna. De "nærmeste" utenom dem, er vel rundt 4 mil derfra. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  16:34:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

Det er veldig irriterende å vente.. og atter vente på hovslagerne uten at de kommer. Men vi bør kanskje vise litt forståelse. Det er jo mye ufroutsigbart som kan skje. Feks, hester som er urolige under skoing osv. man vet jo aldri exact hvor lang tid det kommer til å ta å sko en hest. Og siden hovslageren helt sikkert har mange flere kunder en akkurat DEG, så er det forstålig at han ikke ringer hver gang han blir forsinket. vil også tro at han har mer en nok kunder (hadde han hatt få kunder ville han trolig ikke kommet for sent) så om han mister en kunde fordi han ikke ringte å sa fra at han ble forsinket, tror jeg ikke det teller all verdens mye for han. Og å sko en hest er jo ikke akkurat "bare barnematen", det er nok ganske slitsomt vil jeg tro.

syns vi skal vise forståelse jeg, og være takknemlige for at noen gidder å gjøre "dritt jobben" for oss.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/11/2005 :  18:25:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes i værtafall at hovslagern må holde avtalene. Å ikke drive å utsette å utsette ..

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  21:08:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

Ja selfølgelig syns du det. men så er det jo slik at hovslageren har en lang liste med kunder, å hvis han blir forsinket så kan han jo ikke bare hoppe over alle å komme til deg på rett tidspunkt.
slutt å tenk bare på dere selv.

det kan være lurt å ringe å bestille time et par uker før du absolutt må sko hesten din, så vet du at du får gjort det i tide.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.