hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Umulig å finne en ORDENTLIG smed?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Umulig å finne en ORDENTLIG smed?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 12/11/2005 :  11:24:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne ikkje sagt meg meire einig ..

Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  01:23:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hvorfor skal dere sitte i stallen å vente på han då?? Skriv navnet på hesten på boksdøren og fortell han hva hesten heter så klarer jo han det fint selv.. Han er jo trossalt en hestevandt person, la hesten stå med grime, så klarer han resten fint selv:)
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  01:42:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Er vel greit å huske på at det fatisk ikke kryr av hovslagere, det er en god del hester. Samboer skor og han drar gjerne 8 morgen og kommer hjem 8 kvelden og har rimelig ødelagt rygg i en alder av 20.. Synes hesteeiere er litt for fæle til å klage, og ikke helt sette seg inn i hovslagerens situasjon. Så klart kan de ringe og si fra, men at det kan bli utsatt må man regne med. Planlegg og bestill i god tid! og som en annen her nevnte ikke dette "sko denne også, og denne må spikkes" opplegget. Det er faktisk bare 30 registrerte hovslagere i landet, noe å tenke over..

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  02:59:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Alvanesen: Ikke alle steder det fungerer like godt, dessverre.

Bea: Det er tradisjon der jeg kommer fra, at russen hvert år henger opp bannere i butikkvinduene med mer eller mindre sarkastiske kommentarer til butikken/eieren/arbeiderne. Ett år stod det på en elektrierbutikk: "Når du bestiller, husk tid, dag, måned.. og år". Det er et serviceyrke å legge inn strøm hos noen. Det er et serviceyrke å sko en hest.

Dersom du har valgt å bli hovslager, vet du også om det negative som følger med. Derfor synes jeg at de kanskje skal bli bedre på å planlegge arbeidsdagen, i stedet for å la det gå utover kunder? Jeg synes faktisk ikke at å få noe utsatt er noe jeg skal regne med. Da kan jeg like gjerne bestille til noen dager etterpå - men hvem vet, da blir det kanskje noen dager med utsettelse.. igjen?
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  16:18:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Formosissima:

Kopi av melding:
Dersom du har valgt å bli hovslager, vet du også om det negative som følger med.

ja netopp, tenk om alle som hadde lyst til og bli hovslagere skulle droppa det fordi de vet om alle ulempene! Da hadde du kansje ikke fått skodd hesten din i det hele tatt, eller du hadde måtet betale
dobbel pris for at en skulle komme langvegsfra og sko hesten din.

Kopi av melding:
Derfor synes jeg at de kanskje skal bli bedre på å planlegge arbeidsdagen, i stedet for å la det gå utover kunder?

vedder på at de fleste hovslagere planlegger dagen sin så godt de kan. men som jeg har sagt før i denne debatten, Det kan jo skje så mye uforutsett! det bør jo alle som driver med hest forstå!

Kopi av melding:
Jeg synes faktisk ikke at å få noe utsatt er noe jeg skal regne med. Da kan jeg like gjerne bestille til noen dager etterpå - men hvem vet, da blir det kanskje noen dager med utsettelse..

Jammen siden det er så få hovslagere i Norge, så har du faktisk ikke noe valg! er det ikek bedre sent en aldri?

skjønner ikke at hestefolk ikke kan vise litt mer forståelse, for de som gidder å ta på seg en såpass tung og krevende jobb!

jeg sier det igjen: hovslagerne har jo også et privatliv og ta hensyn til!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  22:07:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Enig med deg Mariie..!

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  22:10:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mariie: Jeg har forståelse for at noen ønsker å ta en slik jobb. Jeg har forståelse for at folk har et privatliv. Men jeg har ikke forståelse for at folk ikke kan ta opp mobilen, taste 8 siffer og si "Du, i dag blir jeg dessverre forhindret fra å komme". Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig og fysisk/psykisk krevende med å gjøre det?

Hovslagere skal ha kudos for at de gjør en god jobb. Når de først innfinner seg.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  14:35:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg Formosissima! Heldige meg har faktisk en slik hovslager som faktisk RINGER og gir beskjed dersom han ikke kan komme alikevel. Det er DET man kan kalle service! =)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  19:47:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Ja, det er greit, selvfølgelig skal de gi beskjed.. MEN det var jo noen her tidligere som sa at de var lei av å bli oppringt å få den beskjeden at: Det går desverre ikke i dag, kommer i morgen......
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  20:41:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Ja jeg skrev også at de skal ringe å si fra! Så klart...

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  21:19:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hovslageren min er veldig grei på det området, han ringer alltid hvis han blir forhindret fra å komme, eller hvis han blir forsinka. Og min respons på det er at jeg er grei mot han, og ikke blir sur og irritert fordi han ble forhindret fra å komme, men at jeg er blid og kosleig når han kommer, som en takk for at han i det hele tatt ringte meg for å si ifra. Jeg godtar at hovslageren er forsinket, eller at han er forhindret fra å komme. Det kan skje forferdelig mange uforutsette ting innenfor dette yrket, slik som flere av dere har nevnt i denne debatten.
Ellers skjønner jeg egentlig alle argumentene i denne debatten, uten at jeg har noe mer å tilføye..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  21:47:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må jo bare si at jeg skjønner jeg er utrolig heldig når jeg jeg leser dette! Jeg har en hovslager som er dyktig (utdannet), kommer når han skal - ringer hvis han blir forsinket - tar tlf når jeg ringer - ringte kl 2145 en lørdagskveld pga krise med mistet sko og stevne dagen etter og han tok tlf selv om han faktisk var på hytta og desverre ikke fikk skodd.. Kan ringe hvis det er noe jeg lurer på ang hestens bein el hover og han har kommet innom for å hjelpe meg å se på benet før jeg evt ringer dyrlege.. Ja, er nok superheldig skjønner jeg!!
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Tømtern

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  17:22:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare få sagt en ting, det er at ja seff så er det skikkelig dust å ikke holde avtaler uansett hva man driver med, men det er ganske vanskelig å beregne tider noen ganger da man kommer til en stall og så man vente på at folk skal hente hesten sin, spyle beina, noen hester er mindre smarte enn andre så man bruker lengre tid osv. Når jeg drar rundt for å sko hest så bruker jeg å ringe hvis jeg er forsinket og bruker den tiden det tar for å få gjort skikkelig arbeid. men jeg har begynt å forvente at hestene står klare og rene når jeg kommer (som oftest veldig presis) fått mye tilbakemeldinger på at de synes det er bra at jeg holder avtaler osv. men jeg har stort sett faste kunder da så da er alt i orden. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.