hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ALLTID skeiv sal!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 ALLTID skeiv sal!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  18:27:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt off topic og "fjåsete" men klarte ikke å dy meg:

Er du riktig uheldig Kristine så kan det hende du har: feil lengde på stigbøyleremmene, Skjev sal og hest, ulik lengde på bena, skjeve hofter og sitter skjevt

Opprinnelig postet av Renegate

For en blanding det der var da..

Jeg også synes at alt er skjevt, og hos meg ligger det i at jeg har vært mye skadet i venstre bein -> Venstre side er svakere enn høyre, dermed sitter jeg skeivt.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  19:32:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nja, litt av alt kan da vel ikke skade :P

Gå til toppen av siden

Accipiter
» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  16:55:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et annet alternativ:

Du kan muligens også ha en hest som også med hensikt "dytter" deg over til den siden han er sterkest på, og du er passivt med over til den sterkeste og mest smidige muskulaturen. Dermed blir også salen dyttet over.

Jeg har en ex-kaldblodstraver som gjør nøyaktig dette og prøver å pushe meg over til den gode muskulaturen når vi trener på volter (dårlige siden er høyre side). Han har også hatt en del tannproblemer og det har strålt nedover nakken, ryggen og forbena - spesielt vondt har han hatt i øvre nakkemuskulatur på venstre side. Bakparten er derimot svært bra.
..Men han har ikke hatt det spesielt godt, og han har slitt fysisk med å takle å bruke den høyre muskulaturen. Nå er det 50/50 fysisk og psykisk, altså han er smidigere i muskulaturen, men forventer at det vil verke i utvendig muskulatur.

I tillegg har jeg også en skeiv hofte så jeg må også korte inn stigbøylen et hakk og så må jeg være veldig bevisst på å holde på sitsen så ikke han greier å dytte meg over.

Prøv å ri volter på begge hånd og med noen fra bakken til å titte på deg mens du rir. Personen på bakken kan da si ifra når salen begynner å dreie over, mens du må prøve å være bevisst på hva som skjer akkurat da.
For å gjøre det enklere for "bakkemannskapet" kan du ha på deg en genser eller lignende med vannrette striper. Det gjør det lettere å se om du sitter skeivt.

Ellers er alle de andre svarene gode alternativer og du må se gjennom de for å finne ut av grunnen. Hvis det viser seg at hesten dytter deg over til den ene siden kan det også være på grunn av salen som han føler ikke passer.

Hilsen
Inger Liv Orø
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.