hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ALLTID skeiv sal!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 ALLTID skeiv sal!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  23:31:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor?
Salen er godt strammet, jeg sitter godt, salen sitter bra.
Nja, er det noe med mine føtter som er feil eller? At den ene er lengere en den andre? Salen glir samme vei, uansett så må jeg sitte rykke den over til andre sida.. Å det er slik bare når jeg rir ..

Tips?

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  23:42:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og du setter deg mest sannsynlig opp på hesten fra bakken og ikke fra en stol e.l.?
Og du bytter aldri stigbøylereimene fra den ene siden til den andre med jevne mellomrom?

Svarte du ja på begge spørsmålene synes jeg ikke det er noe rart at du etterhvert sitter skevt.
Du vil belaste salen og reimene fra den ene siden hele tiden om du aldri stiger opp fra en stol eller skifter side på reimene.

P.s. du er sikker på at hesten din ikke er skev?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  00:02:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og du setter deg mest sannsynlig opp på hesten fra bakken og ikke fra en stol e.l.?

Går opp fra bakken ja, men så fort jeg har ridd 10 - 50 meter, så har salen sklidd til venstre side, altså ikke den sida jeg går opp ..

Kopi av melding:
Og du bytter aldri stigbøylereimene fra den ene siden til den andre med jevne mellomrom?

Nja, du sa noe der! Ny sal som jeg jaggu meg ikke er sikker på om jeg noen gang har bytta om stigbøylene på ..
Vet i allefall hva jeg skal gjøre imorgen når jeg kommer til stallen da ja !
Men jeg prøver å gå opp like mye fra begge sider, men skifte om, det skal jeg gjøre for det ;)

Kopi av melding:
P.s. du er sikker på at hesten din ikke er skev?
Tviler sterkt! Det er jo bare når jeg rir det er slikt, ser for meg om jeg setter noen andre i salen, så sklir ikke saln å blir skeiv..

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  00:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk samtidig om hullene i reimene stemmer overens med hverandre.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  00:15:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sjekk samtidig om hullene i reimene stemmer overens med hverandre.

Opprinnelig postet av Renegate

Ja, det har jeg sjekket 200 ganger, det vedder jeg på

Takk for så kjapt svar ;)

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  08:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare hyggelig

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  08:47:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Sikker på om du sitter beint selv? Kanskje du sitter litt tyngre på den venstre siden enn den høyre? Få noen til å sjekke sitsen din. Passer salen til hesten? En sal som passer, skal du kunne ri i med slakk gjordt omtrent, uten at den sklir, dersom du selv er i balanse. Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 08/11/2005 :  11:31:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sleit med det samme selv tidligere, og da var det rett og slett at jeg satt skeivt selv. Kjente selvfølgelig ikke dette selv, men da noen rei bak meg var saken helt klar.. Da rei jeg mye med undervisning/hjelpemann på bakken som passa på at jeg satt rett, og nå er det ikke noe problem. Hvis det er det som er problemet bør du få hjelp til å rette deg opp, ellers risikerer du at salen din blir skevi også, og det er jo litt kjiipt.. Håper det ordner seg Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  11:41:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har du prøvd og sette andre i salen for og se om den blir skjeiv da? ( Forstod ikke helt om du hadde prøvd det..)
Du skriver at det er en ny sal, kan bommen være skjeiv? Studèr manken til hesten, har den litt mer muskler på den ene siden enn den andre? Tror det også kan virke inn på at salen kan sige over til en side.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  15:05:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sikker på om du sitter beint selv? Kanskje du sitter litt tyngre på den venstre siden enn den høyre? Få noen til å sjekke sitsen din. Passer salen til hesten? En sal som passer, skal du kunne ri i med slakk gjordt omtrent, uten at den sklir, dersom du selv er i balanse.

Opprinnelig postet av Fröya

det jeg tenker på er at den ene foten min kan være litt lengere en den andre, for det er jo fryktelig lite som skal til. Å ja, jeg sitter bent, så jeg kjenner at jeg sitter på begge rompebeina mine=p
Å salen passer

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  17:16:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Trenger ikke være benet som er lengre en gang, du kan ha ulike muskler. Jeg har like lange ben, men har muskelsvinn i høyrefot - ergo, jeg sitter skjevt som fy :-s Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  17:34:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Alle har ett bein som er lenger enn det andre. Da jeg kjøpte meg sal kom det ei å tok mål av hesten men også av min bein. Salen ble sydd akkurat til meg slik at andre som rir i salen synes den er litt rar men for meg er den god. Jeg får en meget god og behagelig sits som åpner bekkenet på en super måte slik at jeg alltid sitter riktig. Dette er en sprang sal.
Så det kan hende du er skeiv...hehe

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  17:40:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke skjevheten i bena, men i hoften, så stigbøylene er det aldri noe problem med for meg. Men jeg sitter skjevt. :-s Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  17:50:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Norlandshesten min er skjev i ryggen, så der blir alltid salen skjev...

Veldig vanlig at saler sklir seg skjeve om hesten er tydlig sterkere i den ene siden enn den andre...

Om rytteren er litt skjev (hehe... ) også kan det også være en del av grunnen...

Men jeg anbefaler og aldri gå opp ved hjelp av stigbøylen, uansett hvor lett man er eller hvor liten hesten er.
Dette både for å spare hestens rygg og utstyret.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  18:20:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt off topic og "fjåsete" men klarte ikke å dy meg:

Er du riktig uheldig Kristine så kan det hende du har: feil lengde på stigbøyleremmene, Skjev sal og hest, ulik lengde på bena, skjeve hofter og sitter skjevt

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  18:21:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nja .. Husker salen til en kaldblods jeg hadde .. Den ene foten dovna bort og ble helt stiv .. Å når jeg hoppet av hesten, så klarte jeg ikke å gå på foten etterpå .. Når jeg tenker meg om så er det samme fot å samme side salen sklir til. Kanskje det ligger noe der..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.