hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Champion Energi
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Champion Energi
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  17:05:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Hei
Har vurdert å kanskje bytte ut byggen til Champion Energi til hesten min.Er en ganske stressa kaldblods,så....
Ettersom det ikke er tilsatt havre i Energi så er det ganske bra

Anniken B,hvis du leser dett kan du gi svar Pliiiiiiz
Setter også pris på at andre svarer

Side by side, or far apart, you'll always be inside my heart

ShyBoy

Skrevet - 04/11/2005 :  17:35:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er spørsmålet da?
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  21:24:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker Ch. Energi på hesten min, og er veldig fornøyd. Hun er ikke stresset på noen måte, men for mye energi har lett til å gå til hodet av henne og gjøre henne anspent, og strevde med å fôre henne rett på Norgesfôr Standard, men etter jeg gikk over til Ch. Energi kunne jeg gi mye mer uten at hun går i været. Hesten ble bare energisk og fin istede.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 05/11/2005 :  00:37:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brulker selv Energi til hoppa mi og hun er en hest som fôret lett går "i toppen" på hvis det blir for mye. Supplerer med bygg/havre i tillegg alt ettersom hvor mye hun blir trent. Er veldig fornøyd emd Energi så langt... Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  11:47:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forer også på energi,i tillegg til havre og bygg,samt vit,salt ol.
Min hest er i full trening,og går aktivt løp. Er godt fornøyd med den blandingen,som jeg skiftet til fra Gull... Foretrakk ren korn-blanding,men da jag forer på ensilert høy i tillegg,så ble det for mye proteiner,og hesten reagerte med å fylle i beina. Dette sluttet han med etter jeg gikk over til Energi.
Men mitt råd er å få tatt en forplan-analyse,da vet du hvor mye hesten får i seg,og om du må gi noe ekstra,kutte ned på noe... :)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  19:44:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Maxi&Mathilde: Det spørsmålet jeg tenkte på var om jeg skulle begynne å före med Champion Energi

Takk for at dere er så vennlige med å svare. Siden dere også har hester som ikke tåler å få for mye för,før alt går helt i hodet på dem,så er det jo ideelt for megTåler ABSOLUTT ikke å få havre,da blir han bare utrolig stressa,klarer ikke å konsentrere seg og blir utrolig anspent.Og det er jo bra siden energi ikke inneholder havre.
Mn,kan det være lurt å kombinere bygg og Energi,eller kan jeg bare kutte ut byggenHan har sine perioder der han legger på seg og tar av, så det nytter egentlig ikke å ha en fast förplan,for må regulere det ettersom han har perioder.

PS:Er kulturmelk/Biola bra å gi hvis hesten skal få bedre tarmflora

Side by side,or far apart, you'll always live inside my heart
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 05/11/2005 :  19:48:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forer med energi. Hoppa mi er litt feit, siden hun ikke er blitt trent like mye i det siste, men det kommer til å komme seg;-).

Noe jeg har merket er at hun virker mer kosentrert og balansert nå. Det er passelig mengde energi i fôret og greit. En annen ting er at pelsen holder seg litt kortere;-)

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 05/11/2005 :  20:06:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Heisann!
Pc`n min har vaert nede, og naa er den fiksa av noen engelske luringer som ikke tenkte paa aa legge inn norsk tastatur...
Saann som jeg kjenner Pjokkis tror jeg nok energi er et lurt for, han har jo litt lett for aa ty til full fart og fres..
Du kan godt gi bygg i tillegg for aa faa litt "langsommere" energi, samt at du hjelper han med aa holde seg rund i fasongen. Den gubben er dessverre ikke den letteste aa holde godt hold paa.. Betfor er ogsaa et fint alternativ til bygg og havre synes jeg da..

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  00:57:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville heller prøvd olje eller Speedy Beet (Betfôr med mindre melasse en vanlig betfôr) for å fete opp hesten... Yvonne (xxxoooxxx her inne) har kommet med gode forklaringer før hvorfor de er bedre alternativer enn bygg når det gjelder oppfeting.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 06/11/2005 :  01:49:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anniken B.: Bygg gir ikke "langsom" energi, men har tvertimot et høyere innhold av stivelse og lavere innhold av fiber sammenlignet med havre - dvs. eksplosiv type energi. Fiber og oljer gir langsom/utholdende energi

Både bygg og havre inneholder protein av dårlig kvalitet, dvs. en dårlig sammensetning av aminosyrer - mens feks soyabønner har en god sammensetning av aminosyrer og er derfor en god proteinkilde. Belgen fra soyabønner er en god kilde for lettfordøyelig fiber

Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 06/11/2005 :  01:52:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
- både belgen og bønnene fra soya inngår derfor i en rekke kraftfôrblandinger Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  17:18:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Heihei
Jøss,så flinke dere er til å svare
Nå er han i en periode der han legger på seg og begynner med å få litt mage,mn da kutter jeg bare ut litt av förmengden.....
Blir hestene litt "ville" av Energi?Eller blir de bare mere konsentrerte? Hvis de blir litt mer spreslke,så tror jeg ikke det er noe godt alternativ, for han har mere nok av futt & krutt fra før av *kremt*

TML: Hva er soyabønner

Side by side,or far apart, you'll always live inside my heart
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 06/11/2005 :  17:44:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Blir ikke heitere av energifôret nei, det kommer alt an på hva du gir i tillegg.
TLM: veit at bygg er regna for å være vel så "eksplosivt" som havre, men iallfall alle de hestene jeg har hatt, så har de vært myyyye roligere når jeg har fora på bare bygg enn om jeg har gitt havre. Pleier å gi betfôr og olje til ponniz hjemme, da han av og til er litt vanskelig å holde god og rund.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  21:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eit appropo når det er snakk om champion energi og bygg. Champion energi inneheld faktisk vist eg ikkje tar heilt feil no 37% bygg.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 07/11/2005 :  14:51:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eit appropo når det er snakk om champion energi og bygg. Champion energi inneheld faktisk vist eg ikkje tar heilt feil no 37% bygg.

Opprinnelig postet av Lucinda:

På pakken min står det 50%=S

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  15:42:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lucinda:

På pakken min står det 50%=S

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Sjekka sekken min eg. Der står det 44%. Men meiner eg har vore borti sekker med 37% i også. Er nok litt varierande innhold ser det ut til.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.