hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva synes dere om Spillers?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hva synes dere om Spillers?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  05:57:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Har nettopp bestilt Spillers til hesten min. High Fibre Cube og Happy Chaff. Hesten skal trenes opp etter skade, har fått anbefalt High F C. Happy Chaff skal gi blank og fin pels. Noen som har prøvd disse? Synspunkter? Noe som anbefales/ikke anbefales ???
Beate & Alger

mint
» VIP

Skrevet - 14/11/2005 :  13:00:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke prøvd spillers selv, men har undersøkt litt rundt omkring for å finne alternativer til havre denne sesongen. Valget mitt har falt på Eggersmann. Grunnen til at jeg ikke velger Spillers er at det er litt for mange "dårlige rykter" ute og går vedr dette foret. Velger heller et annet pga dette. Jeg kan ikke henvise deg til eksakte kilder, da jeg ikke husker nå hvor jeg har lest det. Men det handler om funn av rester av stoffer og "søppel" som overhodet ikke har noe i et hestefor å gjøre. Søk litt mer rundt på nettet, så kanskje du finner noe om det.

Det er selvfølgelig mulig at Spillers er et helt topp kraftfor til hest likevel. Jeg tar ikke sjansen uansett når man skal velge et for som er så kostbart.
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 14/11/2005 :  13:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forsøkte en variant av Spillers i ca 0,5 år som "fetefôr" - Null resultat whatsoever....

Ta høyde for at mye av importfôr til hest er lagd etter engelske forhold. (Dvs elendig kvalitet på grovfôr) og ofte er det ikke så enkelt å få til en grei sammensetning kombinert med det grovfôret vi har her i Norge som vanligvis er av mye bedre kvalitet..

Min erfaring er at hester som ikke blir trent jevnlig sjelden får fin og blank pels... Dersom "drivkraften" din for å benytte Spillers er at hesten skal få blank pels så tror jeg du blir skuffet...
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  22:33:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:
Forsøkte en variant av Spillers i ca 0,5 år som "fetefôr" - Null resultat whatsoever....

Ta høyde for at mye av importfôr til hest er lagd etter engelske forhold. (Dvs elendig kvalitet på grovfôr) og ofte er det ikke så enkelt å få til en grei sammensetning kombinert med det grovfôret vi har her i Norge som vanligvis er av mye bedre kvalitet..

Min erfaring er at hester som ikke blir trent jevnlig sjelden får fin og blank pels... Dersom "drivkraften" din for å benytte Spillers er at hesten skal få blank pels så tror jeg du blir skuffet...

Opprinnelig postet av Opal

Skal nok ikke prøve Spillers kun for å få blank pels på hesten min nei Happy Chaff inneholder mye som er bra for hesten ellers også.

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 15/11/2005 :  13:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brukte Spillers i 2 år, og har enda ikke funnet et for jeg er bedre fornøyd med.
Men vi inngikk en avtale med stalleier om fôr, og måtte slutte med det.

Jeg brukte riktig nok Cool Mix og Show Condition. Har også hørt ryktene om ting som var i ett parti i danmark, men har ikke hørt noe senere.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  19:24:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Har nå brukt spillers i nesten et år.. Grunnen til at jeg begynte på det var at hesten min trengte å legge på seg, gikk bare ned i vekt uansett hva jeg ga henne.. Begynte da med spillers conditining cubes etter annbefaling av en venninne - og det hjalp! Hesten min er veldig aktiv og har derfor problemer med å legge på seg, men nå har hun gått på CC i et år og er kjempefin i fasongen - og pelsen er også blank og fin
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:49:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Det er godt og høre at noen er fornøyd med Spillers da

Beate & Alger Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.