hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Den meiningslause tråden ;D
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Den meiningslause tråden ;D
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  18:39:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(...)
Eg hatar egentleig nynorsk og har hatt bare eit par timer med det på skulen, så ja, fersk er eg

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hvorfor om jeg tør spørre?
Fint å lære et skriftspråk som har norske røtter, istedenfor bokmål som er "halvdansk".

Artig å lese at dere snakker nynorsk da det er et skriftspråk.

Selv så kommer jeg fra en kommune i Sogn og Fjordane, og skriver til vanlig nynorsk. Har lært meg til å skrive bokmål på pc'n av en eller annen grunn.
Har også en nynorsk dialekt. SAOGNAMAOL!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/11/2005 :  18:58:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri likt nynorsk, og heller ikke hatt noe slags forhold til det.
Men hat er kanskje ikke riktig ord men. Er i allefall ikke så begeistra for det :P

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  20:44:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er elendig i nynorsk jeg.. Men fortsatt står det 6 på vitnemålet mitt
Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/11/2005 :  21:48:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du galen?

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  23:45:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Noe i den duren ja

"Innbrot i fødarheimen" tror jeg må være det eneste jeg husker av nynorsk (nei, jeg sier jo jeg ikke kan nynorsk- ikke bry dere om skrivefeil)..

Therese
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  12:06:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Husker at jeg var hos legen en gang - en nynorsk en. Da hadde jeg falt ned fra en stige, og besvimte. Følgende sto på lappen fra legen jeg fikk med meg til skolen den dagen: "Mari datt ned frå ein stige i går kveld, og ho var medvitslaus i omlag ein halv time. Elles er formen bra, men ho har pådrege seg ei lett hjernerysting".

Den dagen lærte jeg hva Bevisstløs på nynorsk er..

Nei, ærlig talt.. Jeg skriver bokmål bare for å trene på det - fordi jeg er en typisk nynorsk elev fra en nynorsk kommune, som snakker en nynorsk dialekt (lomvær (type Arne Brimi))

Jeg er stolt av å være en nynorsk person, men jeg må som sagt trene litt mer på bokmålet...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  12:29:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
UæH sa ein liten grøn frosk ein dag
UæH sa ein liten grøn frosk (heter det frosk på nynorsk også?)
UæH sa ein liten grøn frosk ein dag mens han blunka me øuga og sa uÆh UæhUæhÆhæhæhæ.. *www.meiningslaus.tk*

-Marte Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  12:41:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
UæH sa ein liten grøn frosk ein dag
UæH sa ein liten grøn frosk (heter det frosk på nynorsk også?)UæH sa ein liten grøn frosk ein dag mens han blunka me øuga og sa uÆh UæhUæhÆhæhæhæ.. *www.meiningslaus.tk*

Opprinnelig postet av *littledevil

Før var det lovlig å skrive myrlapp, men i rettskrivingsreglene anno 2005 tror jeg ikke det er lovlig lenger. Ang. de nye reglene: Nå er det virkelig skjerpet med -a endinger i bokmålet, altså bokmål og nynorsk skal være mer fra hvernanrde igjen og ikke så likt.

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  16:13:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg bruker mye i-ending. Det ligger nærmest min dialekt. Er det lov?

Trui, brui, ...kom ikke på flere...

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  16:38:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Har aldri hatt noe forhold til nynorsk, men snakker jo ganske bred dialekt. Men kan ikke skrive på dialekt, for da tror jeg ikke at så mange av dere ville ha skjønt hva jeg mente;)
Men, nynorsk ja. Var livredd for å komme opp i norsk til skriftlig ekisamen i 10. klasse, for da hadde jeg jo måttet hatt både norsk og nynorsk, og jeg er virkelig elendig i nynorsk..huh..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  17:33:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

Det er veldig typisk om du er vestlending, noe jeg ser du er, men det er ikke lovlig, hverken i nynorsk eller bokmål. i-endingen er vel for det meste erstattet med -a endinger, men det er lovlig i talespråket å bruke i-endinger.

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  18:22:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Wenche; skriv litt på dialekt da? Tror jeg skal bli dialektforsker ellernoe.. Liker dialekter:D Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  19:16:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
kvakk kvakk :P
Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  19:45:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

Det er veldig typisk om du er vestlending, noe jeg ser du er, men det er ikke lovlig, hverken i nynorsk eller bokmål. i-endingen er vel for det meste erstattet med -a endinger, men det er lovlig i talespråket å bruke i-endinger.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Gah. So kjedelig.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  16:01:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal gifte meg med Matilde

Redigert av - Bustetrollet den 07/11/2005 16:02:27 Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.