hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppgitt (langt, ang hundeslagsmål)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Oppgitt (langt, ang hundeslagsmål)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  17:50:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Siden januar har jeg jobbet på en stall her i nærheten, sluttet i september. De har en australsk gjetehund tispe de fikk av en westerntrener. Hun kom dit i mai, og da var allerede hunden min mayaa (også tispe) godt kjent der og så vel litt på stedet som hennes. Garfield som tispa dems heter knurret og bjeffet stadig til myaa (maya da 5 mnd) hvorpå mayaa ble redd, garfield bet mayaa og myaa fløy på henne og de sloss. Hver gang de møttes knurret garfield og mayaa fløy på. Garfield får gå løs som hun vil, og hun stakk stadig av hjemmefra. Hun kom hjem til oss hvor mayaa stod i bånd og angrep henne, myaa underga seg og fikk flere bitt i magen, et 5 cm langt kutt i benet, benet honet opp og mayaa haltet noen dager etterpå, tok lang tid før alle sårene ble bra. Dette var under båndtvangsperidoen. Garfield fløy også på nabohunden vår som stod i bånd, men da fikk hun gjennomgå (husky tispe)
I dag var jeg der igjen for å hente ett dekken, da samboer slipper mayaa ut av bilen for ei som er der ville hilse på henne igjen, jeg hadde ikke sett garfield, og hørte at hun bjeffet inne i huset så det var greit. Jeg gikk for å ta tak i mayaa, da de slipper garfield ut av huset og vips mayaa flyr på. De sloss og jeg får til slutt tak i mayaa og får henen vekk. Garfield ble tatt inn av pottesure folk. Vi drar hjemover og jeg blir oppringt av eier til garfield som kjefter meg ned, og sier garfield har hull i magen og må til dyrlegen. Er det riktig at jeg skal betale regningen?
Flere ting jeg lurer på, hunden dems går vilt rundt i hele bygda til alles irritasjon, hun legger seg i hagen til folk, jager kattene dems og angriper hundene som står i bånd på sin egen gårdsplass.
Hvorfor slippe ut hundne når den står inne bjeffer og knurrer? Slipper man da ut hunden så den kan gå ut å bjeffe og knurre til vedkommende som er der?
Mayaa bjeffer febrilsk til postmannen, jeg slipper henne ikke ut så hun kan løpe ned til han og bjeffe!
Garfield har flydd på mayaa hjemme hos meg, jeg fikk ikke en unnskyldning en gang! Pluss disse menneksene skylder meg 7000 fra da jeg jobbet der. Jeg synes ikke jeg skal betale noe dyrlege regning, men hva synes dere?

Lopke

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  18:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må vise til regler om å legge ut navn på forum.. Kansje noen kjenner seg igjen her.
Men mht hundene så går disse bare ikke i lag. Hundene til tanten min (2 tisper) sloss og det endte med den ene ble drept. Sånn er det noen ganger med kvinnfolk :) Jeg vil anbefale deg å ikke ta med hunden din til dette stedet mer. Så lenge du er på deres private grund tror jeg ikke du kan forlange de holder hunden deres i bånd men er ikke helt sikker på dette. Mht dyrlegeregningen så betaler du selvfølgelig ikke denne. Om de vil ha penger kan du jo nevne de 7000 de skylder deg. Dere har kansje hundene forsikret og så burde det dekke sånne omkostninger.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  19:49:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg er aldri der lengre, var bare denne ene gangen for å hente dekkenet mitt. Trodde ikek det var farlig å legge ut hundenavn :o hehe, takk for svar :)

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  20:19:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg synes ikke at du burde betale dyrlegeregningen..betalte de dyrlege regningen når hunden deres kom inn på din eiendom da?
og hvis de i tillegg skylder deg penger så blir det ihvertfall bare dumt! det er nå min mening ihvertfall..

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  21:52:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om de ikke betalte din veterinærrekning da Mayaa ble bitt på deres eiendom, hadde ikke jeg betalt denne rekningen om jeg var deg. De er pliktig til og holde sin hund på sin eiendom og ikke la den fly rundt på egenhånd. Om den er noe ustabil kan den jo neste gang angripe et barn??
Det hender uheldigvis at tisper sloss til en av dem dør.. Uheldigvis :o(

Hva navn angår, så har en jeg kjenner sjekket ut nettopp dette. Og loven sier visst at dyrenavn er lovlig og legge ut på nettsider men ikke personnavn, så du har ikke gjordt noe ulovligt :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  22:43:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
huff så fekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
at folk får seg til å gjøre slike fæææle ting.
er glad jeg ikke har hund,skulle ønske jeg hadde men når jeg tenker på hva som somregel skjer med hunder vil jeg absloutt ikke ha!
men lykke til!

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 13/11/2005 :  00:19:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Du betaler selvfølgelig ingenting i denne saken! Du har faktisk grunnlag til å anmelde dem dersom hunden deres angrep hunden din hjemme hos deg i båndtvangsperioden. Det er ikke lov å ha hunden løs da, spør dem hvilken del av ordet "båndtvang" dem ikke forstår!

Forstår jeg saken rett er det jo også flere parter som har irritert seg over denne hunden (andre naboer), så alt i alt tror jeg nok dere stiller med den sterkeste sida.
Det er utrolig uansvarlig å slippe løs en sånn hund... Skjønner dem ikke det selv? Ser dem ikke hva hunden deres gjør?? Enkelte har bare så lite vett, opphøyer hunden sin til en slags helgen som aldri gjør noe galt og fyker opp så snart den får smake sin egen medisin! Katta mi ble angrepet av en løs hund en gang, men det ble verst for bikkja.. Den forsto kjapt at den hadde gapt over litt for mye når den fikk 10 kilo illsint kattepus med utsperra klør rett i trynet! Var på ingen måte aktuelt for meg å betale de stinga kjøtern måtte få i snuta etterpå, den angrep katta mi, selvfølgelig forsvarer pus seg! Det samme gjelder jo hunden din også, ingen hunder med en viss selvtillitt lar seg bite til blods uten å ta igjen...

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  00:47:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hehe, flink kattepus det :) hender Mayaa her får seg en på snuta av pusen her å, men ser ikk ut til hun bryr seg mer enn 2 sekundeer etterpå. Mayaa er veldig usikker, er det som er problemet. Hun blir redd pluss hun har veldig forsvarsinstinkt ovenfor meg, jeg skal beskyttes, koste hva det koste vil. Litt dårlig kombinasjon, så hvis en hund oppfører seg aggresivt og da i nærheten av meg flyr hun på. Garfield har vært "ekkel" mot Mayaa hele tiden, og mayaa begynnte da med "angrep er beste forsvar" taktikken og angriper garfield bare hun ser henne. Var det som skjedde i dag. Hun er snill mot alle alle andre hunder. Hun blir bare redd hvis en hund er truende og da kan hun reagere med å fly på.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  17:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Huff.. blir oppgitt når jeg hører sånt.. Kan ikke folk passe på dyra sine. Det at hunden går rundt oog erter og plager andre hunder høres ikke noe særlig ut. Håper for all del de betaler dyrlegeregningen selv, i hvertfall siden de skylder deg penger.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  17:55:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff.. blir oppgitt når jeg hører sånt.. Kan ikke folk passe på dyra sine. Det at hunden går rundt oog erter og plager andre hunder høres ikke noe særlig ut. Håper for all del de betaler dyrlegeregningen selv, i hvertfall siden de skylder deg penger.

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Enig der. Det er eierens ansvar å holde hunden i bånd (eller løs, men da under kontroll).

www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.