hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor går rimelighetens grenser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvor går rimelighetens grenser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  21:19:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
På stallen der jeg har hesten min er vi ikke så mange privathester, fire stykker, resten er rideskolehester. Da sier det seg jo selv at vi ikke har så veldig mange å velge mellom å ri med når vi skal på tur. Jeg pleier å ri sammen med en jevnaldrene jente og hennes varmblodstraver. Hesten hennes er sur som en sitron dagen lang, og dette påvirker hesten min. Han syns rett og slett ikke det er spesielt koselig å gå på tur med denne hesten. Han blir gretten, og jobber ikke godt. Jeg har prøvd å snakke med denne jenta mange ganger å hinte til at jeg ser det som et problem, men hun tar ikke hintet. Hun vil ri sammen med meg hver dag, og syns at hennes sur hest er noe min hest bare må tåle. Er slikt som dette noe en hest bare må tåle, slik som vi må tåle å omgås mennesker vi ikke liker spesielt?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  21:44:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det første jeg tenker, er at denne jenta burde finne ut hva som gjør at hesten hennes er sur hele tida...! Det er da et ganske tydelig tegn på at det er noe hesten mistrives med...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 30/10/2005 :  23:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er slikt som dette noe en hest bare må tåle, slik som vi må tåle å omgås mennesker vi ikke liker spesielt?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Ja det vil nå jeg si.. Når det dreier seg om en times tid tur om dagen, bør det være "tollereringsbart"!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  08:52:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Enig med Showjumping. :-) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 31/10/2005 :  10:08:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går det ikke an å ri på tur alene noen dager da, slik at du og hesten får konsentrert dere skikkelig? Jobbe godt de dagene og heller ta det så som så når "sitronen" er med
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 31/10/2005 :  10:56:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra forslag av Torhild. Ri alene, men ri med denne jenta en gang i blant. Da får både du jobbe hesten din, og hesten din får selskap av og til.

Av to hester er det jo alltid naturlig at den ene er sjefen/lederen. Det er ikke sikkert hesten din bryr seg så mye om at den andre er så sur, den skjønner at den er sjefen og setter pris på å være i en flokk. Men jeg hadde ikke godtatt at den sure hesten biter/sparker etter din hest når dere rir.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  11:49:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
A&A&A:
Det samme har jeg tenkt et par ganger og. Hesten har vært like sur hele tiden, helt fra den kom. Han er ikke sur mot mennesker, men mot andre hester er han som en sur sitron. Jeg aner ikke hvorfor, men han gidder i hvertfall ikke en gang å hilse på en annen hest på en vennlig måte.

*Showjumping*:
Er for så vidt enig i det, men tror nok jeg skal prøve å få ridd litt alene eller sammen med noen andre også. Hesten kommer jo ikke til å glede seg til å gå på tur hvis han vet at han må gå sammen med denne sitronen.

Skal prøve å få ridd litt mer for meg selv. Vil jo gjerne ha en glad hest som syns det er gøy å komme på tur.... får tenke ut noe lurt å si til denne jenta...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  20:57:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde bare sagt det rett ut istedefor å hinte jeg. er jo en ærlig sak det at du vil ri litt alene også, spesielt hvis hesten din jobber bedre alene.

ellers er jeg enig i at hesten bør tåle å gå på tur med sitronen, da hester er flokkdyr og ser litt annerledes på ting enn vi mennesker.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  14:22:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Bedre å bare fortelle henne at du vil ri litt alene noen ganger. Kanskje kan hun bli litt sur eller noe sånt først, men vis hun tenker seg om vil hun skjønne at det er bedre at du sier det rett til henne istede for å bare hinte Vær ærlig du
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  18:46:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jepp, si det som det er. Men du behøver jo ikke si det på den mest brutale måten. Du kan jo bare si at du helst vil ri på tur aleine fordi hesten din jobber bedre da. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.