hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klarer ikke å bestemme meg! :(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Klarer ikke å bestemme meg! :(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  22:04:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Har et stort dilemma her.. og trenger virkelig noen råd og tips fra dere som har litt peiling og meninger her..

Jeg har nå lett i månedsvis etter stallplass til araberblandingen min her jeg har flyttet til nå, har bodd her i 2 mnd snart, og endelig har jeg fått tilbud om stallplass! Den har alt jeg er ute etter, en rimelig pris til og med!

Men så kommer problemet, jeg er usikker på om jeg kan klare det helt med engang, når det kommer på hvor langt pengene strekker seg..

Jeg har gått i 2 mnd nesten uten jobb, så har lånt litt fra de hjemme o.l, så frem til jeg får min første lønn nå neste uke, er jeg blakk!
Da får jeg omtrent 9.000 utbetalt, mye penger ja.. Men så kommer utgiftene: 2600,- i leilighetsleie, ca.2000,- i mat o.l og stallplass til rundt 2300,- i tillegg..
Så da kommer spørsmålet.. Hva skal jeg gjøre?

Har så lyst til å få opp hesten nå som jeg får lønn, er ei annen som vil ha stallplass der også, så jeg mister den hvis jeg ikke bestemmer meg snart!! men 9000,- .. er det nok? Det kan jo fort dukke opp noe som gjør at jeg må ut med litt ekstra.. er bare redd for å gå på en smell her, dersom jeg takker ja til noe for fort.

Dette spm. er ment til dere som betaler ALT selv når det kommer til mat, husleie og stalleie, for dere har nok best innsikt i hvordan pengene flyr utav vinduet!

er veldig usikker på om jeg skal vente en mnd til, men da mister jeg jo stallplassen.. derfor haster det slikt.. Savner jo hesten mye også, reiser jo hjem annenhver helg i flere dager for å kun være med hestene mine!..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

lucky june

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  22:30:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis du er i tvil er det vel tegn på at du tror det kan skjære seg....
jeg skjønner deg veldig godt, men jeg mener det er bedre å vente og heller bygge opp økonomien litt. legg av litt hver mnd slik at du har råd til å få en smell. dumt å stå der uten å kunne betale stalleie, i verstefall mister du plassen da også.

du skriver ikke noe om hvor langt unna du bor fra hesten nå, el om du betaler strøm f.eks selv.
men selv vet jeg at det er endel variable utgifter. alt som har med bil å gjør(og det er mye) telefon, strøm, forsikringer etc.

håper det ordner seg for deg!

hilsen sigrid

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  22:35:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
takk for svar! per dags dato bor jeg i bergen, så jeg bor 3,5 t med buss unna hestene mine, må ta ferje og styr for å komme meg hjem, så kan ikke bare kjøre på heller :S Betaler strøm også, typen og jeg deler på strømregningen siden vi bor sammen!

Er ikke vandt til å måtte styre med å så mye økonomi, har bodd hjemme frem til nå, og vært så heldig å ha alle hestene hjemme. Siden jeg kommer fra gård, produserer vi jo høy o.l selv, så det har vært lite utgifter! Men savnet er jo stort i lengden, og jeg har jo veldig lyst på den stallplassen.

Bør vel vente men.. hmm..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 19/10/2005 :  22:38:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner godt at du vil få opp hesten din!

Har selv prøvd hvordan det er å bo på hybel og holde hest (da jeg studerte i kristiansand) og hvordan pengene flyr... ikke lett å holde både hest, bil, hus og mat til deg selv på studielån.....:-/

Løsningen min ble at jeg hadde hesten litt i Kristiansand og litt hjemme i Stavanger, slik at jeg fikk "hentet meg litt inn" økonomisk i perioden da jeg hadde hesten hjemme. Ordnet det slik at hesten var et par måneder i kristiansand om gangen, og at den reiste hjem til jul, ferier og slikt.. I tillegg hadde jeg den hjemme mens jeg var i den mest stressa eksamen-perioden, det var ganske greit. Heldigvis har jeg en snill type som passet og trente hesten for meg mens jeg hadde den hjemme, ei grei venninne som rei han litt, + at jeg var hjemme i helgene så jeg fikk trent han selv da, så den fikk nok trening og hadde det godt også da den stod hjemme.

Kan du ikke få hesten din opp og se hvordan det går? Skal du hjem til jul? I tilfelle kan du jo satse på å ha hesten der oppe frem til jul, og ta han med hjem igjen for en periode da. Slik kan du prøve å se hvordan det går. Det er jo bare ca. 2 mnd til juleferien begynner...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  22:41:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
2000 kr. på mat er mye dersom du bor alene, du kan sikkert kutte ned litt på det - så får du iallfall litt mer penger :-) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  23:08:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Formosissima: er nødt til å gå utifra 2000,- sånn sett, ikke bare mat da ;) som f.eks hovslager utgifter, legeregninger o.l. Er nesten kronisk syk, så derfor går det en del penger til medisiner og lege også.

Tone og svarten: hesten min har det jo bra hjemme sånn sett, får nok mat og godt stell, men ingen form for trening. Han er rett og slett for vanskelig for andre å håndtere, var meningen å høre med en nabo som har vært flink med han, tenkte på å ha han i trening der litt, men han hadde ikke tid. Kan ikke slippe til hvem som helst på han pga. han er for utrent og lite håndtert til at andre kan styre med han enda. Så det er så dumt at han bare står også :/ Hele greien om at jeg skulle flytte var jo heller ikke planlagt på den måten, så jeg hadde jo egentlig forventet å ha med meg hesten med engang, men så dukket det jo opp litt jobb problemer og trøbbel med penger, måtte jo skje akkurat på den tiden jeg enda letet etter jobb!

Men det er jo sant som dere skriver, å spare opp litt penger. Men da må jeg begynne på nytt igjen med å lete etter stallplass, brukte jo nesten et halvt år bare på å få taki denne her nå! er nesten umulig å finne stallplass i bergen!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  23:23:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
kan du ikke betale tomboksleie der i et par mnd da? Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  23:23:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
kan du ikke betale tomboksleie der i et par mnd da? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  23:30:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dersom de 2000 kr. inkluderer hovslager og slikt, er jo det en utgift mindre vi må "se på" om du kan klare deg med 9000 eller ikke (sært skrevet).

Angående lege/medisiner. Dersom du er mye syk, er frikort en fin ting. Du trenger ikke gå til doktor såå mange ganger før du får det (fikk mitt i April i år.. I Mars i fjor osv.).
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  23:37:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
tomboksleie? hmmm.. det var jo ikke så dumt nei! Hvor mye pleier det å ligge på sånn ca? kan jo høre med de som eier stallen, det var vertfall en god ide! så kan jeg vertfall holde av stallplassen, hvis de helst ikke vil fylle opp stallen med en hest med engang da..

formosissima: går litt off topic her, men hva er frikort? antar det gjør det billigere å gå til legen, men hvordan da?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

remina

Skrevet - 19/10/2005 :  23:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frikort er att når du har vært hos lege så mange ganger att du har betalt 1580 kr tror jeg det er.. så har du rett på gratis lege å medisiner resten av året. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/10/2005 :  23:49:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan du ikke spørre om å få en liten ekstra-jobb på senteret da? Feks kveldsforing? Da betaler jo hesten for sin egen stallplass
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  00:09:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
remina: oi! da har jeg sikkert rett på frikort ja! er det bare til å spørre legen om det da?

torhild: det hadde passet fint, men pga. såpass forskjellige arbeidstider på jobben min, blir det vanskelig å få til faste dager å fore om kveldene vertfall. De som eier stallen tar seg jo av morgenforing og utslipp av hestene på stallen selv. Men en god ide.. Har mange ideer å tenke over nå! :D

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  07:16:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan jo også prøve å søke på diverse legater. (legathanboken.no tror jeg). Selv sliter jeg med samme problem, har flytta inn til stavanger for å studere, og har såå lyst å ta med hesten inn, men er som du, redd for å gå på en smell. Men nå har jeg søkt på div idrettstipend o.l, så om jeg får det, flytter hesten min inn til stavanger. er kjipt å bare se hesten i helger og ferier

Lykke til hvertfall

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  11:12:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmm.. jeg kan vel ikke det? mener, jeg jobber jo kun, så da har jeg vel ikke rett på noe stipend? er helt grønn på sånne ting!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  11:54:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er nesten umulig å finne stallplass i bergen!

Kommer nå egentlig helt an på hvor du vil ha stallplass,det da...
Er flere på Asøky,men er gjerne litt langt å reise?
Slet selv med å få inn hest på stallen min,og hadde ute annonnse lenge...enden på visa var for min del å sende bort min hest,og ta i bytte en hoppe med føll for en periode... Da har de selskap i hverandre...

Takker for meg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.