hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - vekst hos unghest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 vekst hos unghest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  17:58:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
jeg vet jo at hestene vokser mest fra de er føll til de er ca 3år(avhengi av rase men)
jeg har da en 3årig fjordhest valakk, som nå er blitt 140cm høy, vil han vokse noe særlig mer? eller kan man si at han er så høy?

satt bare å pratet om det her om dagen, og da mente de andre han ville bli stor siden han allerede er 140cm...

hva mener dere??

Tone_

Skrevet - 17/10/2005 :  22:35:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette tror jeg er veldig individuelt: Hesten min har ikke vokst en cm. siden den var 2 år, nå er den 4 og fortsatt 1,42. Men den har utviklet seg og blitt både lengre i kroppen og bredere, og virker dermed større, om den ikke er høyere. Håper den vokser litt til...de kan jo i teorien vokse til de er 5.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  12:12:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med Tone & Svarten her. Det kommer ann på hesten, og 1,40 er jo ikke unormalt for en fjordhest. Har hørt det at hingster vokser seg store veldig fort, og at det går litt saktere med valakker, men også her er det vel individuelt, og høyden kommer ann på genene. Han kommer nok uansett til å bli kraftigere og kanskje blir han litt høyere, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for høyden hans, vent til han er fylt 5 år med det.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  12:58:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte hesten min som 4 åring og da var den 169. Og etter at jeg fikk han vokste han i 2 år og ble hele 180 i mkh... Så det er ikke alltid lett å se hvor stor hesten blir;)
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 18/10/2005 :  15:41:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe..måtte inn på vipen din Lene og kikke på den digre på 1,80.. Det må være spesielt å ri på en så stor hest!
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  17:14:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dei fleste fjordingane vokser ikkje så veldig mykje meir i høgda etter dei er 3 år så trur nok ikkje du skal forvente att den blir så veldig mykje større.

Men det er jo individuelt, men mi erfaring med fjordinger er att dei aller aller fleste ikkje blir så veldig mykje høgre enn når dei er 3 år.

Til samanlikning er åringshoppa mi ca 130 no som åring. Ho er ikkje spesielt stor for alderen ganske normal størrelse på.

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  17:17:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
greit å vite...130 cm åring??
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  17:29:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Jepp ca 130 er ho.

Har ikkje mål av mamman når ho var åring (men ho var diger), men når ho var 2 år i mai mnd var ho ca 142 cm. Ca 146-147 som 3 åring (mai mnd) og er no rundt 148 cm ca. Er no 5 år

Redigert av - Lucinda: den 18/10/2005 17:30:05 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  17:33:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ei anna hoppe eg hadde tidlegare, som også Tone kjenner , (Linndi), var ca 139 når ho var 2 år og blei sluttmålt til ca 142-143 når ho var 8 år.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  18:45:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Den gamle fjordhoppa vår var ca. 135cm som åring, og hun var 138cm som 3 åring og ble sluttmålt som 140cm. da hun var 7 år.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  19:12:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hingsteføllet Eikdokka fikk var over 140 når han var 1,5 år. Hadde vært gøy å se hvor stor han hadde blitt (avlivet).
Therese
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.