hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Øvelser som bygger muskler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Øvelser som bygger muskler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  16:15:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Fjordingen min trenger å bygge mye mer muskler. Trenger tips til øvelser som bygger muskler, som er "lette" for hesten å utføre, som jeg kan jobbe med på tur. Noen som har noen forslag?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  16:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klatring! Det er definitivt den beste muskelbyggermetoden.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  17:26:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Laaange skritteturer, turer i variert terreng, løping i sanden....
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  17:55:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Klatring vil eg også anbefale på det varmaste. Men husk ting tar tid. Det tar tid før du ser resultater så ha tolmodighet. Men lange skritteturer i bakker/ulendt terreng er god trening.

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  18:12:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan også ri dressurøvelser på tur; overganger, vikninger, tempovekslinger, halvparader osv osv:)
Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  09:41:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du kan også ri dressurøvelser på tur; overganger, vikninger, tempovekslinger, halvparader osv osv:)

Opprinnelig postet av Hege J

jepp, jepp

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  14:54:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men husk ting tar tid. Det tar tid før du ser resultater så ha tolmodighet. Men lange skritteturer i bakker/ulendt terreng er god trening.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Er fullt klar over at ting tar tid, og at jeg må ha mye tålmodighet Ingenting skjer over natta.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 28/09/2005 :  19:21:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trav i oppoverbakker sa eieren til fôrhesten at jeg skulle gjøre, og det hjelper til å fjerne fett å bygge muskler.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/09/2005 :  19:39:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ridning i terrenget generelt bygger nok en del muskler, ja

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  21:48:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Trav i oppoverbakker sa eieren til fôrhesten at jeg skulle gjøre, og det hjelper til å fjerne fett å bygge muskler.

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Jeg har faktisk hørt det motsatte. At det er lettere for hesten å trave i oppoverbakker enn å skritte, og at det derfor bygger mer muskler å skritte. Er dette riktig eller feil?

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/09/2005 :  22:13:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at skritting skal væra bra i bratte bakker, ja.. For da får hesten arbeide bedre, og ikke bare forte seg opp liksom..

Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:26:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Har også hørt det med at hesten bygger mer muskler ved og skritte i oppoverbakker..!
Og du Bygger muskler hvis du rir i fjæra =P
:)

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 29/09/2005 :  08:06:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Jeg har faktisk hørt det motsatte. At det er lettere for hesten å trave i oppoverbakker enn å skritte, og at det derfor bygger mer muskler å skritte. Er dette riktig eller feil?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Hurtig trav er jo hestens tyngste gangart.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  08:35:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har også lært ( av en gammel travtrener ) at skritte opp bakker ( og skritte generelt ) bygger mest muskler.
Men noen som vet hvordan bygge muskler mellom skulderbladene og manken? Skritte opp / ned, terreng, eller annen form for trening ( dressusøvelser )?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 29/09/2005 :  10:56:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge hesten ikke går samlet, er det i skritt hesten bygger mest muskler i oppoverbakken. Men hvis den går i samlet trav eller galopp er det enda mer musklebyggene. Så det kommer helt ann på hvordan hesten går.
Klatrer mye med hesten min selv, og han vil så gjerne heller trave eller galoppere oppover enn å skritte for det er mye lettere (går da ikke samlet).
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/09/2005 :  15:17:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjerne så bratte bakker at hesten må ta en 2-3 galopp steg oppover bakken

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.