hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mugg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mugg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

HurricaneGirl

Skrevet - 15/10/2005 :  15:14:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg har hesten min, har vi 3 hester (inkl. min egen hest) som har fått mugg:S

Har klipt hårene rundt der det er mugg, og har smurt på salve som skal hjelpe.
Har dere andre tips?

Knegg fra Lizzie og Tassen<3

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  17:07:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er en del andre trådet fulle av tips om hvordan behandle mugg, du kan jo ta en titt på dem og se om du finner noe nyttig. F.eks:
Mugg
mugg og raspe

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  18:08:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvordan raser er dette?
Det kan faktisk være fotskabb også.. (smittsomt)

Therese
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 15/10/2005 :  21:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan ser egentlig mugg ut?? Gå til toppen av siden

Freaky Lady
» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  21:43:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg gjør er å vakse bena med grønnsåpe med varmt vann (sett bena evt i lunket vann) gjenta gjerne dette ca 2 ganger på slutten av dagen. Tørk bena godt å smør på natusan baby zink salve, det mykner muggen opp med en gang. Men husk at neste dag burde du vakse bena med grønnsåpe igjen å smøre på nytt lag. Var selv litt usikker på at zink salve skulle hjelpe, vile heller kjøpe noe skikkelige greier fra hestebutikker. Men nå har hesten min ikke mer mugg igjen=) Mange sier at hesten skal ha bena tørre som muligt, men hos meg funker ikke dette rett å slett. Muggen blir hard å tørr å blir MYE vondere for hesten når du skal få dette vekk da.. Prøv å massere muggen å dra litt foriktig.. Ta evt også en bandasje på muggområdene på bena hvis padd/banen er SKIKKELIG grisete. Hvis du har prøv alt mulig nesten å fortastt ikke går vekk så vile jeg ha kontaktet veterinæren. Men man må nesten gjør dette hver dag i ca 1-2uker. Når du har fått vekk muggen fortsett å vasake å smøre i ca 1 uke til. Da jeg fikk hesten min hadde den mugg i alle kodene.. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/10/2005 :  23:12:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan ser egentlig mugg ut??

Opprinnelig postet av Flira

Ligner litt på rur/skorpe som ligger bak i hovskjegget ..

Gå til toppen av siden

Kristine_Mist

» VIP

Skrevet - 16/10/2005 :  20:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!! Uffda, kjipt å høre at hesten din har fått mugg! Men mitt råd er at den står tørt, og at du smører med " HELOSAN" og legger på et omslag! Gjør dette 1-2 ganger daglig i 2-3 uker og d vil forsvinne =) D funket på ene hesten i stallen der jeg er :)

Håper d funker på din også =)

Hilsen Kristine & de firbente vennene mine =)
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  08:19:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Det fungerer også med accupentur på mugg. Så hvis du ikke får det vekk så kontakt en accupentør ( en autorisert en) Det har fungert fint for meg. Hesten min får lett mugg og då får han en nål og så er det borte i løpet av en uke;)
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/10/2005 :  17:50:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
På felleskjøpet får en kjøpt en spray som heter Optima pH spray for hund. Denne er skikkelig mirakelkur mot mugg! Vask godt med varmt vann og lactacyd (ikke grønnsåpe), skyll, tørk, og spray på Optima. Gjør dette hver dag. Muggen forsvinner i løpet av en uke!
Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 21/10/2005 :  10:44:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
vask med hibiskrubb..ikke grønnsåpe..
fåes kjøpt på apoteket.
Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 21/10/2005 :  17:03:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har bare prøvd to ting som funker.

Det ene er en mega dyr salve fra vet. som innehold hydrokortison, det andre er Bluehors skinhealer.

Husk å smør inn grundig! det hjelper IKKE å ta det forsiktig på
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 21/10/2005 :  18:58:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Masser inn grønnsåpe der muggen er. ( Bergn god tid) Massèr, og pirk bort muggen etterhvert som den blir litt "mykere".... Noe de ikke syntes er noe særlig behagelig akuratt. Når det er borte ( bruk gjerne flere dager om hesten syntes det er veldig ubehagelig, ta bare litt om gangen )
Skyll også tørk med håndkle. Og la det lufttørke! Fungerer kjempebra på min gamp, det har ikke kommet tilbake. Brukte 2 dager sist.
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  13:11:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vask med hibiskrubb..ikke grønnsåpe..
fåes kjøpt på apoteket.

Dette bruker jeg og.. Det er kjempe effektivt.. går vekk med en gang! ikke 3uker som mange bruker ved andre misdler.. etter du har vasket med hibiskrubb så smører du på helosan, hipposan, spenol eller noe lignende for å holde det mykt.. forsvinner på 1-2-3;)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 01/11/2005 :  22:55:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke sansen for helosan. Har brukt den på små-sår og skorper i huden, og synes det bare kom mer. Virker som om helosanen legger seg som et tett lag og samler dritt, fremfor å hele. Har i stedet brukt aloe vera, noe som fjerner skorpene i løpet av en uke eller to. Har dog bare hatt enkelte skorper, ikke skikkelig mugg.. Gå til toppen av siden

StallSolgren

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  12:29:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStallSolgren  Send %s1% en ICQ meldingStallSolgren  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStallSolgren  Svar med kopi av melding
Vårres hæst har ikkje hadd mugg på kjæmpe længe.. Men tiliar når di hadde d behandla vi di me akupunktur å etter d e d ikkje nån av di som har hadd mugg..
~Christin,Granly Rigel & Silverstone~ Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 02/11/2005 :  17:25:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
vask og tørk godt...ha tørre forhold i paddock..Jeg har god erfaring med Hibitane som jeg ble anbef. av vet. en gang. Hibitane får du kjøpt på apotek. Dette er egentlig en obsterisk krem(dvs. gynekologisk krem) så jeg har fått noen rare blikk av ekspeditørene he he... Yougurth naturel er også bra. Mugg er en "sopp"i huden. Melkesyrebakteriene i yougurthen dreper denne og stabiliserer balansen i huden. Vetrinæren kan også lage en muggdreper mix til deg om du ikke får bukt med problemet. Denne er meget effektiv!!! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.