hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dekkenbruk - sterkt overdrevet..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 dekkenbruk - sterkt overdrevet..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Beate321

» VIP

Skrevet - 17/03/2003 :  22:11:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg e enige me Pepito å DreamGirl eg....bare så d e sagt. Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 18/03/2003 :  16:10:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Herregud.. du er enig ja fordi du er den samme PERSONEN!!!! Drit i å gjør forumet så J**** useriøst.. Dette forumet er bra for de som trenger hjelp og lurer på ting ikke sånne som DU.. Så kan du drite i å være så j*** usaklig å heller komme med ting som har fornuft i seg???

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2003 :  16:29:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvis vi vil unngå useriøse innlegg så er det aller beste å la være å svare på dem når de oppstår. Da er det liksom ikke noe kult å kverrulere, skryte på seg 8 araberhingster eller hva det nå måtte være.

Så kan vi som har lyst til å være seriøse være det. Og hjelpe hverandre..

Selv har jeg meldt meg ut av denne diskusjonen. De som leser hva jeg har skrevet vet jo hva jeg mener

Minner også om at det for hvert innlegg er mulighet for å klikke på link til venstre for selve innlegget dersom du mener at et innlegg er useriøst, upassende eller støtende. Så finner dere innlegg som er over streken, så klikk der. Da vil redaksjonen ta en ekstra titt på innlegget, og fjerne det dersom de mener at det ikke passer inn.

--
spoff
Gå til toppen av siden

Thai-Silk

Skrevet - 19/03/2003 :  12:51:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg er av oppfattningen at dekken bruket er overdrevent.
Har selv en 19 års hoppe som bruker veldig lite dekken, men på vær harde dager som det ofte er i Lofoten går hun med enkelt regndekken og det er evig nok. Jeg bruker også ulldekken etter oppvarmingen på travbanen ,men det er også alt. Har en fullbolds på stallen og i vinter gikk hun ute i 25 minus og hun frøs faktisk ikke uten dekken.
Hestene trivers best hvis de får være så naturlig som mulig når de har fri fra alt masset vårt, det gjør i alle fall våre hester i nord.

hilsen monika
Gå til toppen av siden

dreamgirl

» VIP

Skrevet - 19/03/2003 :  23:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
oh gad....
dokk e teite åg vis dokk tror at mg å pepito å tønder e same person!!!!
dokk diskutere jo sånn åg når dokk kritisere oss å seie me e dyremishandlere pga dekkenbruk!!!!!våre fryse verfall kje!!!!!!!
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2003 :  09:34:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, her var det skikkelig drittunge-faktor! Er det mulig? Har jeg kommet til en avdeling for barnehagen eller noe sånn?

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2003 :  11:24:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Minner om at dette er en debatt om dekkenbruk. Dekken, ikke dekken, varianter av dekkenbruk..

Et riktig hestemenneske har respekt for andre hester og andre ridegrener. Selv er jeg lite interessert i trav eller islandshest, men jeg respekterer disse menneskene og deres valg, samt deres hester 100% ut likevel. Selv om jeg utifra personlig interesse ikke kunne ønsket seg hverken islandshest eller traver selv.

At jeg har endt opp med å ri dressur er vel rett og slett fordi det er det jeg har endt opp med å lære mest om. Det er jo morsomst å holde på med noe man føler at man mestrer. Jeg skal si at det er mange grener jeg synes ser morsomt ut. Særlig presisjonskjøring, reining, noen av de andre Western grenene (jeg vet bare ikke hva alle heter en gang..), akademisk ridekunst. Så i utgangspunktet er jeg vel rett og slett interessert i hest, og trener etter de metoder som jeg har mest erfaring med. Hadde jeg vokst opp i en travstall, kan det godt tenkes at trav hadde vært det jeg holdt på med i forbindelse med hest. Men sånn ble det ikke..

Vær så snill. Hold dere til debattemaet her. Dekkenbruk!

--
spoff
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2003 :  19:53:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt sagt, Spoff!

Veit jeg burde gi meg her, men en ting til Pepito: Jeg har en FLOTT fullblodshoppe! Du kan se bilde av henne på min presentasjon!
Jeg rir ikke en skabbete islandshest(har ikke vært borti noen hester med skabb heller)!
Og hester kan få skabb selv om de bruker dekken ;)

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2003 :  22:23:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Pepito:
Jeg har noen barbiehester hjemme, vil du ha en av dem kanskje? de kan du pakke inn med alle de 5-6 dekkene dine.. for de lever i det minste ikke, så de slipper å ha det så fælt som varmblodsen din har...
ærlig talt, jeg tror du fantaserer litt.. vært hos psykriateren i det siste og sjekka topplokket?
hehe..

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 20/03/2003 :  22:28:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehehe

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2003 :  22:50:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
en liten ting til pepito:
jeg bor ikke langt unna dere, og det er da omtrent samme temperatur her hos oss, som hos dere, mine barberte hester står med 1 dekken, og gjerne uten nå som det er over 10 + ute.. og din stakkars hest står fortsatt med 6? joda... Det er flott ar du er glad i hesten din, men du kan vel i det minste behandle den som en hest, og ikke som en lekehest?
Meld deg på noen kurs, det hadde du hatt godt av...

Gå til toppen av siden

KI
» VIP

Skrevet - 21/03/2003 :  08:07:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe:) Min hest oxo står med mange dekken, jeg bor i rogaland:) Pepito sine synnspunkter sklir kanskje litt ut, men alikevel dere kan ikke påstå og si at hun/han misshandler hesten.
Jeg har oxo en varmbl. hest denne er da tofarget (ligner på american painthorse)dn barberer jeg, dnne står bare m 3 dekken nå inne. Men men dre får bare fortsette diskusjonen...Jeg har meldt meg ut.
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2003 :  10:15:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Fremdeles liv å røre her ja :)
Tror ikke det er noe poeng i å diskutere noe sælig mer med pepito. Mer tåpelige og barnslige kommentarer skal du lete lenge etter. Dette er VERRE enn en barnehage.

Vel, vil bare spørre om en siste ting. Etter dialekten din å dømme høres det ut som om du hører til Sør-Rogalang (stavanger-egersund) og i det siste har det vert målt opp til 19 grader i sola her på sørlandet. Hvordan i helsikke kan du forsvare at hesten din trives under masse dekken i den varmen??? Du kan ikke ver helt vel bevart. Siden hesten din fryser nå, må den vel fryse seg ihjel på sommeren når det er dårlige dager og gradene kan krype helt ned mot 10-15+... Nei, jeg tror nok du kunne trenge noen kurs i hvordan man behandler en hest. Du burde kanskje også lære at en hest er en hest, og ikke et forvokst menneske på fire bein.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 21/03/2003 :  12:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ta deg et norsk-kurs pepito!

Gå til toppen av siden

dreamgirl

» VIP

Skrevet - 21/03/2003 :  13:27:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenk om me like å barbisere hestene våre, gad!! Tenk om jeg like å leke med barbie hester, hmm Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.