hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er bra for stive muskler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hva er bra for stive muskler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  13:10:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Pleier ikke å gi hestene mine veldig mye ekstra dill, så derfor lurer jeg litt..
Har jo Araber hoppa mi som sliter med stive og ømme muskler.

Ser vitamin E er bra for stive muskler, sener og ledd...

Er det noe annet som ikke koster skjorta som er veldig bra å gi?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  19:46:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom hun ikke mangler noe, er den beste medisinen varme. Hold henne varm, evt. ved bruk av magnetdekken/BackonTrack.

Enkelte mener at selolje er bra for leddene iallefall, men har ikke prøvd selv eller sett noe dokumentert effekt.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  20:13:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du nøye med å skritte ned hesten etter øktene?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  22:30:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er du nøye med å skritte ned hesten etter øktene?

Opprinnelig postet av Renegate

Ja jeg er mer nøye enn alle jeg hittil har møtt! Så det er iallefall ikke der problemet ligger... Samme meg å varme opp.. Laget jo en gang et emnet her om oppvarming og av skritting.

Men er skaden hennes som gjør at hun blir stiv, for hun belaster seg feil. Og nå som jeg ikke rir henne blir det kjempe ille.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  16:21:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
tokosel er et produkt du får på resept som inneholder e vitamin og selen. koster rundt 135 kr og varer ca 10 mnd på en hest på 450 kg eller hvordan det var. MEN overdosering er ikke bra så man bør regne litt på forplanen sin innen man kjøper dette.

Forøvrig ville jeg revurdert forplanen til hesten for å se om ikke det var muligheter for å gjøre noen forandringer som kunne slå positivt ut.Men jeg har ikke helt forstått om hesten er stiv bare eller om den er stiv pga melkesyre. Det med fôring var ment hvis det var snakk om opphopning av melkesyre
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  12:49:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
E-vitamintilskudd er bra. men du må huske å tilføre ekstra med C-vitamin. Hvis ikke hesten har nok av det, blir ikke E-vitaminen tatt opp i systemet..

( hot tips....)

Har selv erfart at Muskel-E, som det heter og C-vit. pulver har god effekt på hesten som er stiv..

Tokosel er og en ting å prøve, men er ikke like naturlig da, i forhold til det man skal putte i en hest.

Hva med å massere og stretche? Bruke lotion?
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  12:24:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hva med å massere og stretche? Bruke lotion?

Opprinnelig postet av Supermaja

Joda holder på, men lurte på om det kanskje var enda mer jeg kunne gjøre så hesten kommer seg "på beina" igjen.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  12:44:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at hester som får for mye protein kan få stive muskler, vet ikke om det stemmer, men du kan jo sjekke innholdet av protein i foret du gir:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  22:04:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

For det første sørg for å holde henne varm!
Stretch henne hver gang dere har vært ute å ridd.
Masser henne gjerne med jevne mellomrom.

Hvetekimolje (vitamin)er veldig bra, men dette går mer på immunsystem og eventuelle allergier og ømfintelig hud.

Det jeg ville anbefalt var polarolje(selolje) men er ikke mange hester som liker det dessverre.
Men gå inn på www.rheumacure.com
Her er det masse bra!!
Har selv prøvd glukosamin på hesten min pga stive kneledd og skuldre,og fikk et supert resultat etter en liten stund!!
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  12:44:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Man skal være svært forsiktig med stretching hvis man ikke har god erfaring med det fra før, få heller en equiterapeut til å se på hesten først.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  14:48:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man skal være svært forsiktig med stretching hvis man ikke har god erfaring med det fra før, få heller en equiterapeut til å se på hesten først.

Opprinnelig postet av Natalie_S

Har hatt både kiropraktor, akupunktør og equiterapaut til å titte på hesten og de har lært meg hvordan jeg skal gjøre det.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  21:15:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du prøvd å massere med blue lotion?
jeg ble anbefalt og bruke det av min veterinær.
massere med blue lotion først, og bandasjere etterpå(for natta)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  14:06:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Blue lotion fungerer bra. Bruker det på araberhoppa "mi" hver gang jeg har ridd, og når det har regna ute+ om vinteren når det er veldig kaldt.. med regnet og vinteren p.g.a at hu får vondt i ryggen:)

Fins andre ting også som fungerer kjempebra! Dem har hvertfall en sånn liniment-greie på felleskjøpet som fungerer kjempebra:) Den bare blander man ut med vann og vasker over hele hesten(eller bare der det trengs..) så gjør den hele jobben selv, omtrent..:) blir først kjølig og så varmer den.. Anbefaler å hvertfall prøve og se om det funker:D

Tine

-Tine. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.