hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bukking muligens pga. feil skodd.. :(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Bukking muligens pga. feil skodd.. :(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  10:21:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Ponnien jeg rir nå har drevet å bukket og bukket fra første dagen den ble skodd på nytt her.. Rundt i slutten av sommerferien. Før den tid kunne små barn sitte å galoppere på den, men etter den ble skodd på nytt bukket den av omtrent alle i galoppen. Den ble skodd på nytt i overigår og da fant de ut at den var feil skodd! Hele kråka i den ene hoven var så råtten at den bare falt av og han sto å bukket på gangen når de skodde han, siden han hadde så vondt! Stakkars gutten.. :(
~*MaRtHe*~

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:00:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
oj! stakkar ponni! håper det går bra med han nå!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:13:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
uff, når en hest endrer adferd så kraftig MÅ folk finne ut hva som er galt, da er det nesten alltid at hesten har smerter.

Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  11:49:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
. Den ble skodd på nytt i overigår og da fant de ut at den var feil skodd! Hele kråka i den ene hoven var så råtten at den bare falt av og han sto å bukket på gangen når de skodde han, siden han hadde så vondt! Stakkars gutten.. :(

Opprinnelig postet av ** Marthemoor **

HeiHar hesten gått så lenge og hatt det vondt?Merket dere ingenting da,siden strålen råtnet vekk?(tar dere ikke hovene på hesten)?
Er du sikker på at det med strålen/kråken er pga feilskoing?Har aldri hørt om at strålen har råtnet pga feilskoing eg..det er som regel andre grunner til det,bla.dårlig stell av hoven,sur stråle som følge av dårlig underlag(mye piss osv i boksen,eller mye gjørme i luftegården ++)

Første bud hvis hesten viser tegn til ømhet etter skoing,er å skjekke hovene,ev.rive av skoene igjen..den kan jo være søm-stukket.
Ikke meningen å være frekk altså,eg bare lurer..Håper hesten har det bedre nå!
Gå til toppen av siden

Silje =)

Skrevet - 08/10/2005 :  23:46:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei
for at hæstn din bukke kan hend at d e nåkka me utstyre den bruke. ambefale at du sjhække utstyre vældi godt...men vess d ikke e d kan d værra en uvane..
lykke te;-)
silje=)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/10/2005 :  00:27:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Silje =): Kan du vææær så snill og skrive på bokmål ?

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  13:17:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Feilskoing ja, det kan faktisk ødelegge hesten for livstid!! Bare se på Araber hoppa mi, feilskodd som 3 åring og må hver dag jobbe for at hun skal fungere skikkelig. Hos henne er mye fri det værste og å bli kald.
Høyre skulder er ødelagt etter feilskoingen. Har jevnlig hatt kiropraktor og akupunktør til å se på henne, hun skulle ha hatt det jevnlig enda men desverre strekker ikke mine penger til lenger. Holder på selv med Arnica tinktur og masserer hesten selv og stretcher henne.
Bare vi finner sal så regner jeg med at hun kommer seg på beina igjen.

Håper på å få godt hestemassør kurs til neste år slik at jeg kan behandle hesten min selv.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 09/10/2005 :  13:24:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan var hesten din feilskodd?gikk hun sånn lenge?? Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  14:10:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
før jeg visste bedre, kom det en smed og hørte hun skulle på utstilling, rettet henne helt opp på en skoing... Hun gikk vel sånn 6-7 uker... Før jeg fikk en annen til å sko henne... Hadde nettopp byttet stall så det var ikke så lett å vite hva som var bruktbart av smeder...
Hater meg selv enda for å ikke vite bedre!!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  18:44:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Huff.. Så var det kanskje ikke skoingen alikevell! Idag bukket den med meg på sprangtrening, og den bukker KUN i sprang. Før bukket den uansett.. Utstyret har vi dobbelsjekket x antall ganger og vi har gått over hesten maange ganger om den kanskje har vondt noen steder. Red med pisk, siden den er litt lat av seg.. Får prøve neste sprangtime uten pisk å sjekke hvordan den er da..
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  07:13:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har dere fått en akupuntør eller kiropraktor til å titte på hesten? Få noen som har peiling til å kjenne over hesten... Kanskje den har en låsning et sted!
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  10:52:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det går ikke over svisj fra en dag til en annen om hesten har gått feilskodd og hatt feilbelastning! Hesten kan trenge både behandling og tid til å komme seg før den blir sitt gamle jeg igjen...
Tenk dere selv om dere skulle gå med vonde sko i flere uker.. Det ville satt seg i ryggen, beina, nakken og humøret om vi måtte leve med vondt vondt vondt dag ut og dag inn. Slikt tar tid å fikse. Vi er heller ikke klare til å dra på joggetur dagen etter om vi har hatt vondt lenge...

Lykke til med "rehabiliteringen"!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  15:59:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Hmm.. Det tenkte jeg ikke på Line.. Får se om han blir bedre etterhvert!
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.