hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobbing
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 mobbing
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 09/10/2005 :  23:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Altså, jeg feks. har skrevet i gjesteboka til ei venninne "Herregud hvor teit går det an å bli i hodet sitt?". Kan dette regnes som mobbing? Eller uthenging? Trodde faktisk ikke at noen kom til å ringe til hestemarked å si at dette er mobbing, men det er det tydeligvis det..

Tror dere skal være rimelig god hvis dere kan si hvem jeg snakker om ut fra den setninga.

Opprinnelig postet av Eikdokka

Det kaller jeg ikke mobbing isåfall ! jeg kan ofte si, tosk, dust, idiot, taper i mange sammenhenger til venninene mine..
Typsike komentarer jeg kan si til mine venner:
- taapar du og ja.
- Tror du jeg er sprengt i hode mitt eller ?
- Dom i hode ditt du å ja ..
- skaff deg et liv

Dette kan jeg servere for vennine mine flere ganger daglig.. Ingen som tar det til seg som mobbing..

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  08:53:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
jeg får ikke til kopi av mld sånn som dere andre...

Opprinnelig postet av lykke/stall brubakken

Skriver du [quote] helt først i innlegget så får du det til... bare pass på at den siste quoten med /foran ikke kommer helt nederst for da står ditt svar på innlegget også inne i quoten.

Ble veldig klønete forklart...

Opprinnelig postet av Roxira

tar bare kopi av hele mld jeg, men takk for forklaringa

man trenger ikke navngi en person for å gjenkjenne vedkommende, men i mitt tilfelle som jeg hovedsaklig tenkte på da jeg skrev første innlegg var med fullt navn og alt.

å si at en person er teit i hue er ikke det samme som å komme med grove beskyldninger som faktisk ikke er sant en gang.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  19:25:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er der virkelig folk som er så "smart" at de skriver fult navn og hele pakka (evt. bare en liten ting som gjør at andre kan finne ut hvem det er snakk om på ett øyeblikk)?!?

Tror faktisk hestemarked er veldig flink å ta hånd om slike saker som blir rapporter! *ros til hestemarked*

Therese
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  21:46:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
desverre fins det så "smarte" :-) folk.
enig, ros til hestemarked, de ordnet opp med en gang fikk jeg erfare.

Gå til toppen av siden

Ronja&Trixie&meg

Skrevet - 11/10/2005 :  09:28:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ikke trasig at hestemarked skal måtte bruke tid på å kontrollere at "voksne" folk ikke mobber på offentlige nettsider?!

og det er et poeng som det ble sagt her, man risikerer strafferettslig forfølgning. og erstatnigssøksmål.
hestemarked lagrer jo alt som skrives på sidene her, så bevis er jo ingen problem..

men igjen, folk avslører jo seg selv.. sier mest om dem som skriver slikt.

det er for jævlig, og utrolig feigt å mobbe!
Gå til toppen av siden

stall_jj

Skrevet - 11/10/2005 :  20:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann, æ trykte feil på mitt foregående svar innlegg, så det her kommer det æ skulle si

Hestemarkedet kan vel ikke sitte å sjekke medlemmenes gjestebøker for da får de jo meget å gjøre. Må vel være medlemmene selv som tar kontakt hvis de føles seg truffet. Hestemarkedet kan ta kontakt med medlemmer for å redegjøre hva som kan skrives på siden demmes, men slik er det jo ang bilder også. Dem kan slette upassende bilder og bilder som ikke er lov å kopiere.

Hva mener du med erstatnings søksmål osv??? Fleipat sagt, kan man komme i fengsel for at men sitter å trykke på ett tastatur? ???

Ka slags mobbing er det snakk om?, ingen kommer med hva som er sagt???? Det er f.eks ikke mobbing å si "at folk e teit i hodet" eller hva?

Må jo bare si at æ e heldig som er på en stall som er skånet for slikt, Ramfjord Travstall i Tromsø e super bra, bare superdupre folk
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  21:54:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ka slags mobbing er det snakk om?, ingen kommer med hva som er sagt???? Det er f.eks ikke mobbing å si "at folk e teit i hodet" eller hva?

jeg får fortsatt ikke til kopi, men fikk da lagt til spørsmålet...ja, det går sakte oppi toppen min med enkelte ting:)

som regel er det ikke mobbing å si at folk er teit i hodet, men det kan være i enkelte sammenhenger. nå er det å baksnakke og å sette ut falske rykter om andre. går visst mye på dyremishandling og vanskjøtting av dyr har jeg skjønt. sånne ting som er litt mer alvorlig enn å si at noen er dumme.

men kall gjerne MEG teit i hue, for når det kommer til data å sånn så er det helt sant:o

Gå til toppen av siden

Ramfjord Travstall

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  21:56:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRamfjord Travstall  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRamfjord Travstall  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heisann, æ trykte feil på mitt foregående svar innlegg, så det her kommer det æ skulle si

Hestemarkedet kan vel ikke sitte å sjekke medlemmenes gjestebøker for da får de jo meget å gjøre. Må vel være medlemmene selv som tar kontakt hvis de føles seg truffet. Hestemarkedet kan ta kontakt med medlemmer for å redegjøre hva som kan skrives på siden demmes, men slik er det jo ang bilder også. Dem kan slette upassende bilder og bilder som ikke er lov å kopiere.

Hva mener du med erstatnings søksmål osv??? Fleipat sagt, kan man komme i fengsel for at men sitter å trykke på ett tastatur? ???

Må jo bare si at æ e heldig som er på en stall som er skånet for slikt, Ramfjord Travstall i Tromsø e super bra, bare superdupre folk

Opprinnelig postet av STALL FROST

Så enig så enig

Gå til toppen av siden

Ramfjord Travstall

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  21:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRamfjord Travstall  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRamfjord Travstall  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

jeg får fortsatt ikke til kopi, men fikk da lagt til spørsmålet...ja, det går sakte oppi toppen min med enkelte ting:)

som regel er det ikke mobbing å si at folk er teit i hodet, men det kan være i enkelte sammenhenger. nå er det å baksnakke og å sette ut falske rykter om andre. går visst mye på dyremishandling og vanskjøtting av dyr har jeg skjønt. sånne ting som er litt mer alvorlig enn å si at noen er dumme.

men kall gjerne MEG teit i hue, for når det kommer til data å sånn så er det helt sant:o

Opprinnelig postet av lykke/stall brubakken

Ja å va vet du om at sånne ting ikke stemmer?
Er nok mye sannhet i slike rykter..

Gå til toppen av siden

Mary`s Hurricane

» VIP

Skrevet - 11/10/2005 :  23:56:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mobbing..

Ja ka som e mobbing kan jo være så mangt..
Men vess d ska rettes mot en bestemt person,så må jo den hær person være navngitt.
Å si at man blir mobbet uten at ens navn er nevnt blir jo litt tynt da..
Men e helt enig i at mobbing ikkje e bra,og d e nåkka som ikkje burde være på vip/gjestebøkern.
Men uansett så må jo folk få lov te og skrive det dæm vil,d e jo bare dæm sjøl det går utover.

Alle må jo få skriv si ega mening,uten at alt ska tolkes som mobbing..

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  10:29:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ja,det kan man. Avhengig av hva man sitter og trykker på tastaturet...

Det er dessuten også med i lovene fra Mix og HM sine sider...
*kopiere-kopiere*

Fra Mix sitt regelverk:
Kopi av melding:
Debattinnlegg som dreier seg om en navngitt person, eller om en person man ut fra debatten lett kan gjette hvem er, er ikke lov. Heller ikke andre former for debatter som fører eller kan føre til direkte personangrep, reklame eller diskusjon av negativ art er lovlig.

Fra HM sitt regelverk :
Kopi av melding:
6) Ved bruk av hestemarked.no forplikter brukeren seg til å følge norsk lov og andre offentlige reguleringer. Ved bruk av MIX-debatten skal også forumreglene følges (ligger her)! Bruker skal ikke lagre, spre eller sende innhold fra tjenesten som strider mot vanlig folkeskikk. Bruker forplikter seg til ikke å bruke tjenesten mot vanlige regler for høflighet og moral. Overtredelser mot norsk lov vil bli anmeldt.

Kopi av melding:
11) Bruker må kompensere for all ødeleggelser eller utgifter som beløper når det er anlagt en sak mot hestemarked.no eller noen av dets ansvarlige, hvis disse sakene er forårsaket som følge av brudd på disse vilkårene, eller en brukerkrenkelse mot en tredjepart.

Takker for meg. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  12:33:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
i de tilfeller jeg kjenner vedkommende, og i tilfeller der andre kjenner personer som det er snakk om så vet jeg at det ikke er sant.

skal ikke påstå at alt er løgn, for jeg vet også at det kan finnes mange tragiske sjebner for hester, men er det ikke da bedre å annmelde saken istedefor å bryte reglene her på hestemarked ved å skrive om de navngitte personene?

alle kan få skrive sin egen mening, men hvilken rett har alle i å skrive stygt om andre og som i tillegg er usant?

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  13:21:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men hvilken rett har alle i å skrive stygt om andre og som i tillegg er usant?

Det har man ikke lov til.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  17:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Helt eni me den her..

Helene

Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

stall_jj

Skrevet - 12/10/2005 :  17:59:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja ja, synest hele denne mobbe debatten begyner å bli vannet ut. Det er jo nesten de samme som sitter å skriver innlegg og mye går igjen å igjen....Hvis noen har navngitt person på fornavn og etternavn begynner det å gå for langt. Men det blir litt sladder på disse sidene:), det er vel en ting jenter er flinke til......

Æ lure på hvordan man kan si at det som evt er blitt skrevet ang navngitte personer ikker er sant???? Det virke som det er mange innvolvert i denne greia å, det er jo rart at alle snakker usant.
Hører det er snakk om dyreværnet, som i dag er mattilsynet. Dem kan dra på befaring osv,men mye skal til for at dem gjør noe.

Æ vil bare komme fram til at hvis noen har skrevet noe om andre på mi gjestebok, ville æ sjekka opp litt. For det kan være ett hint. Det er mye sannheter i at en er flink te å prate teoretisk, men kan være helt elendig i praktisk behandling av dyr.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.