hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobbing
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 mobbing
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  09:00:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

vil egentlig bare høre hva andre syns om å henge ut andre her på hestemarked og "mobbe" de og skrive usannheter?

jeg har fått innlegg i min gjestebok som inneholder drittsnakk om andre.
jeg syns sånn for det første er stygt gjort!!
for det andre hva er vitsen?
for min del så bryr jeg meg ikke, men jeg vet at de som det evt måtte bli skrevet om syns at detter er kjedlig og sikkert vondt å lese løgn om seg sjøl.

hva syns dere om dette??

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Tone_

Skrevet - 07/10/2005 :  09:15:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er helt enig!

Jeg har også lest en god del rykter/mobbing om andre personer og sladder i diverse gjestebøker rundt forbi. Syns det er kjempedumt at et hesteforum som dette blir (mis)brukt på denne måten. Internett kan være "farlig" fordi rykter spres lett, og hvem som helst har tilgang på det.

Hestenorge er ikke så stort, og ryktene spres lutrolig lett, særlig på en møteplass som dette her. Om ryktene er usanne eller ikke; å henge ut noen er en uting uansett, synes jeg.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 07/10/2005 :  09:20:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare legge til at jeg tror en stor del av ryktene blir skapt av misunnelse. Det er desverre veldig mye av dette ute og går i hesteverdenen. Har noen fått til noe bra, skapt en god hest, etc.. blir personen lett "snakket om" pga misunnelse fra andre. Veldig trist, synes jeg.

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  09:30:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig der, men hvorfor kan man ikke heller være glad for at noen får til noe med hesten sin?

har på følelsen at uansett hva man gjør så blir det feil.
får du til no bra så blir du baksnakka, får du ikke til noe særlig med hesten blir du ihvertfall baksnakka.

er det bare vi "hestejenter" som er sånn?

har faktisk selv hatt en del rykter om meg for lenge siden ang min hest
og mitt hestehold, og det gikk så langt at jeg måtte ringe veterinær for å få han til å skrive papirer på at alt var iorden slik at det ble en slutt på det.
og han sa akkurat det samme: misunnelse!!

DUMMER ER DERE SOM DRIVER SÅNN!!

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  11:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg har ikke lest så mange slike komentarer i gjestebøkerne til folk, men jeg synes det er minst like ille når man linker til siden / bilder til privatpersoner og begynner å debatterer hvor galt ting er.
Man kan diskutere alt på generell bakgrunn, men å gjøre slikt ser jeg ikke noe poeng med...

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  14:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

jeg skjønner hva du mener, men grunnen til at jeg tar opp dette er at jeg vet at den/de som blir hengt ut syns det er kjedelig og tar det ganske ille opp.

min mening er at hestemarked burde være en møteplass for å diskutere hest, men når sånne ting skjer på min side så vil jeg gjerne ta det opp slik at det kan bli en slutt på det.
hvis den som har skrevet stygge ting ser ast andre ikke syns noe om det så kanskje de gir seg.

sigrid

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  19:21:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ja, Det er utrolig trist at noen ikke klarer å ordne opp i slike ting "hjemme".
Verken baksnakking,uthenging eller stygge kommentarer hører hjemme noen sted her!

Men igjen, jeg synes ikke du burde starte noe diskusjon om akkurat denne saken.

Kopi av forum reglene:
Kopi av melding:
Debattinnlegg som dreier seg om en navngitt person, eller om en person man ut fra debatten lett kan gjette hvem er, er ikke lov. Heller ikke andre former for debatter som fører eller kan føre til direkte personangrep, reklame eller diskusjon av negativ art er lovlig.

Therese

Redigert av - Eikdokka den 07/10/2005 19:24:38 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 08/10/2005 :  10:49:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg synes ikke du burde starte noe diskusjon om akkurat denne saken.
Opprinnelig postet av Eikdokka

Hvorfor synes du ikke vi skal diskutere det?

Jeg syns dette er en viktig ting å diskutere, og være åpne om. Jeg vil ikke kalle dette for en "diskusjon av negativ art", heller en diskusjon som kan få oss alle til å bli mer bevisste på hva en skriver i gjestebøkene, og på forumet, noe som kan føre til det positive.

lucky june

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:10:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med tone.
jeg startet ikke dette for å få istand en hissig diskusjon el noe sånn.
jeg vil bare at dette stedet skal være en plass for alle som intresserer seg i hest, ikke for at vi skal slenge dritt om andre i gjesteboka.
og de som skriver slike ting og ser at det blir tatt opp vil kanskje etterhvert gi seg med det når de ser at det ikke støttes opp.

hadde jeg blit hengt ut på andres sider ville jeg satt pris på om noen støttet meg ved å ta opp problemet.

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:26:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hvor er denne mobbingen a?
finner ingen?
er det noen spesielle som driver med dette?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:53:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vet ikke hvem som driver med det, jeg kjenner ingen av de som har skrevet stygt om andre i boka mi, så hva er poenget med å gjøre det?

hvis du ikke finner det noe sted så er det nok fordi den som har vipen sletter innlegget eller så gjør hestemarked.no det.

Gå til toppen av siden

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:54:31  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
d virker som alle(nesten) er enige i dette, men d som er så dumt er at folk fortsetter uansett:(

*~det var det~*
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:58:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Debattinnlegg som dreier seg om en navngitt person, eller om en person man ut fra debatten lett kan gjette hvem er, er ikke lov. Heller ikke andre former for debatter som fører eller kan føre til direkte personangrep, reklame eller diskusjon av negativ art er lovlig.

kan ikke skjønne at det kan tolkes som direkte personangrep bare for at jeg tok opp dette.
det er helt generelt, og hvis det skulle tolkes som et "angrep" så måtte det vel være til de som baksnakker. og da tar jeg alle under en kam.
og hva er det som er så negativt med å ta det opp?

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  12:08:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
det jeg hadde i tankene som nok ikke kommer fram i klartekst er; hva kan gjøres for å hindre at sånne ting skjer.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  12:24:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er nok svært lite som kan gjøres for å hindre slike ting. Synes også det er utrolig dårlig det at man kan ta en quiz og skrive teksten selv på "navn". Har sett mange steder der det er stygge kommentarer.

Jeg er ikke den som bryr meg hvis noen skriver noe upassende ting i gjesteboka mi e.l. .
Det er ikke mitt problem, og det er bare gøy å ha det der i gjesteboka for å vise hvor mye de driter seg ut.

Therese
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 08/10/2005 :  14:40:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull the best 4 life: Jeg vil ikke komme med noen konkrete henvisninger til steder der det finnes mobbing/sladder/baksnakking, det ønsker jeg ikke. Men tro meg, det finnes!

Vet hvertfall om to eksempler på personer jeg kjenner som har blitt "skrevet om". Den ene er en bekjent av meg som har blitt anklaget for å være rene dyremishandleren. Syns det var trist å se at det lå så mye drittslenging om denne personen på nettet, så hvem som helst kan lese det.

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.