hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg driver å selger en hest... (?)...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Jeg driver å selger en hest... (?)...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  00:31:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med DeeDee.. Hadde ringt henne opp med en annen tlf(kanskje hun tar den da), og gitt beskjed om at nå er fristen ute for lenge siden, så nå kommer du og henter hesten siden at hun ikke har holdt avtalen. Dersom hun ikke tar tlf, hadde jeg bare dratt og hentet hesten uansett. Hvorvidt om du skal gi henne pengene tilbake, tør jeg ikke å uttale meg om, det må vel noen som har peiling på juss og lover ha et svar på kanskje..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  08:55:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hent hesten!

hvordan vet du at hun har råd til å holde hesten på rett måte når hun ikke engang har råd til å betale for seg.

hun er ikke akkurat så god venn når hun misbruker tillitten din gang på gang syns nå jeg...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  10:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette viser hvor viktig det er med kontrakt i slike situasjoner, for du har ALT på din side nå. Du kan jo enten "true" med anmeldelse og advokat eller dra og hente hesten uanmeldt.

Dette er vel en av grunnene til at jeg bare kjøper og selger gjennom en trener av meg, har alltid sluppet bekymringer rundt salg da.

Hege Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  11:03:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Reis og hent hesten din du. Som andre har skrevet her så er den din når ikke kjøper har betalt den! Enig med Anne i at du kanskje burde sjekket opp med noen som kan juss, om du skal betale tilbake noe. Men selv tror jeg ikke du trenger det, siden du har dette med i kontrakten.

Selv så kjøpte jeg hest på avbetaling.. Måtte det siden hesten ble så dyr, men greide fint og betale de utgifter hesten hadde ( mat, vet.utg., hovslager, masse utstyr osv...)
Men så betalte jeg da til de fastsatte tiden eogså, noe som er vesentlig i en slik handel!!

Så hent hjem hesten din, og se om du ikke får solgt den til seriøs kjøper :o) Er jo ikke sikkert du trenger og vente så lenge før en ny kjøper dukker opp...
Det viktigste er at hesten har det bra.
Hadde ikke sagt fra at " nå kommer jeg og henter hesten min ", da kan du som sagt tidligere her, ende opp med og ikke finne hesten din når du kommer.. Se om du får tak i henne på tlf. for og prøve ordne opp med betalingen. Får du ikke kontakt med henne, så hent den hjem.. God idè og prøve ringe med en annen tlf.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  10:49:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg hentet hesten. Takk for råd alle mann, i denne litt vanskelige situasjonen.....
I hvertfall, nå sitter jeg med en hest for mye.... Sukk... Men må velge bort en av fire. Vanskelig. Hvordan skal jeg klare det?
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  11:22:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Selv så kjøpte jeg hest på avbetaling.. Måtte det siden hesten ble så dyr, men greide fint og betale de utgifter hesten hadde ( mat, vet.utg., hovslager, masse utstyr osv...)
Men så betalte jeg da til de fastsatte tiden eogså, noe som er vesentlig i en slik handel!!

Det gjorde jeg også, men det gikk helt knirkefritt. Jeg tror ikke jeg ville ha solgt hest på avbetaling, men er takknemlig for at jeg fikk kjøpe!

Hva gjør du nå da, Supermaja? Fint at du fikk hesten tilbake! Ble det trøbbel eller?

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  19:13:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Bare så det er sagt.. jeg har vært i samme situasjon selv, og i kontrakten min stod det at jeg ikke tilbakebetalte pengene som allerede var innbetalt dersom kjøper ikke oppretthold kontrakten (altså betalingene til riktig tid). men selv om hesten var min etter kontrakten kunne jeg ikke bare reise å hente henne uten tilatelse fra kjøper. Hvor teit det enn er er visst dette selvtekt eller noe, og hadde kjøper laget et helvete hadde jeg nok måttet medbringe meg lensmannen.

Godt du fikk hentet hesten uten problemer, men tenkte bare å si at man bør ha tittet litt i lovsamlinga før man gjør noe overilt.

Uten en bra kontrakt hadde du kanskje stått der uten penger og hest, kjempebra at du skrev skikkelig kontrakt, det bør alle gjøre
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 09/10/2005 :  16:32:46  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hun som skulle kjøpe han var ikke tilstede når jeg hentet han,. Men konfererte med henne via telefon. HUn var for feig til å møte meg og ta dette face to face.

Så nå har jeg hesten, og regner med at alt beror. Jeg skal selge han, men IKKE på avbetaling for å si det sånn!!!!!!!!
Gå til toppen av siden

*Franklin*

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  08:58:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vis jeg var deg ville jeg bare drat å henta hesten med en gang!!
Men vis du ikke hvet vor det er så da får du si ifra til poletiet eller true henne..

Gjør det du mender er rett du=)

Mvh Carina Og Franklin
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  12:19:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vis jeg var deg ville jeg bare drat å henta hesten med en gang!!
Men vis du ikke hvet vor det er så da får du si ifra til poletiet eller true henne..

Gjør det du mender er rett du=)

Mvh Carina Og Franklin

Opprinnelig postet av *Franklin*

Det står at hun allerede har hentet hesten noen innlegg over...

Takker for meg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.