hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skipskatt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Skipskatt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  17:16:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åja, hehe

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  17:24:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he he

Disse skipskattene er bare utrolig!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  19:08:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ikke helt normale ! Sterk personlighet har de vertfall ;)

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  20:17:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Vi har en slik en og han er utrolig stor! Hans bror er like stor som ei gaupe, så jeg aner ikke hvor sto Tigern blir :) Han er bare 6 mnd enda..
Men kulere katt fins ikke !

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Gaupa blir gjerne 80-130 cm lang, målt fra nesetipp til halerot, med tillegg av en ca. 11-25 cm hale. Mankehøyden hos voksne dyr varierer fra 50-70 cm og vekten ligger normalt på ca. 13-35 kg hos voksne individer. I Norge, Sverige og Finland blir gjerne hanngaupa ca. 18-26 kg, mens hunngaupa blir ca. 13-18 kg (Gaupe og rådyrprosjektet i Norge). Gaupa har et ganske rundt hode, spisse små ører, og en forholdsvis kvadratisk kropp til katt å være, der bakkroppen er steil. Pelsen varierer fra gul til gråbrun med mørke flekker eller striper. Flekkene varierer fra område til område. Halen kort og har sort haletipp. Euroasiatisk gaupe har et utpreget skjegg. De har lange bein og mye hår rundt potene, noe som er et resultat av gaupas tilpasning til et kaldt klima.

Gaupa har godt syn og god hørsel. I vill tilstand lever den gjerne til den blir 10-12 år gammel, selv om det finnes gauper som har blitt hele 24 år gamle.

--------
På størrelse med ei gaupe du LIZZM!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  20:29:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
HALLOOO ??????
Har jeg måtte si det mange ganger ? han er 6 mnd. få det inn i huet ditt da, eller må jeg øse det inn med teskje..? En 6 mnd. katt er ikke ferdigvokst ..! Så du kan ikke si noe om hvor stor han kan bli !

Og du har heller ikke sett broren til katta mi, og slutt å tro at du vet bedre en meg her !

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  20:34:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HALLOOO ??????
Har jeg måtte si det mange ganger ? han er 6 mnd. få det inn i huet ditt da, eller må jeg øse det inn med teskje..? En 6 mnd. katt er ikke ferdigvokst ..! Så du kan ikke si noe om hvor stor han kan bli !

Og du har heller ikke sett broren til katta mi, og slutt å tro at du vet bedre en meg her !

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Var det et forsøk på å være litt frekk?

Jeg kan, med like stor rett som deg si noe om hvor stor katten din kan bli.

Katter blir ikke like store som gauper. That's it.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  20:38:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ånei, neinei .. Da er ikke katta mi en katt da !

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  20:43:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har du ikke bilder da Kristine? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  20:51:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke av broren nei.. men katta er utrolig stor og om vinteren så er halen tykkere en knyttneven ! Katte bruker og dra rundt på gårdene i bygda og en gang så trodde de at det var ei gaupe .. Halen er kjempe lang, og katta klarer ikke og holde den oppe, så det er en slags krok på enden ;)

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  21:09:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke det er typisk for skipskatten å være stor.
Min skipskatt var ikke spesielt stor. Helt vanlig utseende. Men kompakt i kroppen var hun. Katter er så forskjellig. Jeg har en katt på 8 kg men mammaen veide bare 3 kg. Er slik som mennesker og med hester noen er store og noen er små. Men jeg tviler på en katt som har samme størrelse som en gaupe

Redigert av - linki den 14/10/2005 21:14:08 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  21:46:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
katter kan nok ikke bli like store som gauper, men å si at katten er nesten like stor som ei gaupe, d er vell bare en måte å forklare at katten er stor på...?
men katter kan bli stoooore de og!! så om du ikke allerede har gjort det vil jeg be Ullsokken om å se på http://www.bigkitty.net/index1.htm gå inn på galleriet og se bildene av diggen...
stoooor katt.... er nok ikke like stor som en gaupe, men den er diger!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  22:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det spørs jo kanskje litt i hva man legger i ei vanlig gaupe da.. Fins jo stooore og små gauper !

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  22:30:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jepp... enig med deg kristine... en diger katt kan godt forveksles med en liten gaupe, hvis det er mørkt eller skumring ute... (litt OT, men når vi holdt på å bygge på huset, sa vi dagen etterpå at om natten hadde det ligget en gaupe i påbygget å sovet, var snø så vi så sporene, denne gaupa ble skutt, var jo skummelt å ha den gående så nært huset!!!)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  22:50:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jepp... enig med deg kristine... en diger katt kan godt forveksles med en liten gaupe
Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Sikkert det som har blitt gjort når naboene så broren til katta mi ..

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  22:52:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Katter kan bli store, ja, men ikke så store som gauper.

Nå har jeg til og med limt inn hele beskrivelsen av gaupa her, og en katt på 50-70cm skal du lete lenge etter!
Dette ble en prinsippsak. Og jeg "vant".

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.