hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skipskatt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Skipskatt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  19:03:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo ta en titt på http://home.no.net/huskatt/kattpaajordomseiling.htm Det står noe øverst der som er litt om skipskatten..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  01:29:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Huska at det kom en katt til foreldrene til typen tidlig i vår.. En typisk skipskatt! Visste ikke hva det var før da.. Kjempestor katt med de potene.. I ettertid kom jeg på at jeg har hatt en selv! Hadde en VELDIG langhåret svart katt, den største katten jeg har sett! Må ha vært større enn Kristine sin til og med, ENORM vertfall! Flotte puser..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  14:42:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
jepp! naboen våres har en slik en! "kjempe søte!"
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/10/2005 :  16:04:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anne : Husk at min er bare 6 mnd ;) Vent til jul, så skal dere få se hvor mye den har vokst ;D

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  17:13:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
helledussan, den var søt....!!!
ville bare si at skipskatten er stor ja, men ikke den største....
den største huskattrasen som finnes (finnes jo store kattedyr, feks tigeren, men dette er jo villdyr) er Maine coon katter... dette er den største katterasen som finnes, og mens en vanlig huskatt er 5-6 kilo er disse kattene 11 kilo+... en nabo er oppdretter av disse kattene og de er DIIIIGRE!!!!

http://www.bigkitty.net/index1.htm

gå inn på bilder- diggen
og se på bildet av damen når hun holder katten... dette viser hvor store de er....
jeg fikk også høre av naboen min som oppdretter denne rasen at de er meget smarte, og kan trenes til mye... feks å apportere!!!
ble nok litt off topic dette... men skipkattene er jo utrolig søte!!

her kommer litt mer OT, Norsk lundehund har også ekstra klør... disse har også en svært fleksibel nakke som gjør at du kan ta hodet til en lundehund og legge det bakover, helt til toppen av hodet berører ryggen, dette er ikke engang ubehagelig for hunden... merkelig...;) (dette er en nedarvet egenskap, siden hunden skulle kunne bevege seg i hulene lundefuglen graver...)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/10/2005 :  16:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
*fort deg og voks tigern, du må bli stooor* :D

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/10/2005 :  16:56:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Se på katta Rossi.. Det tror jeg er skipskatt =D Den hadde den ekstra kloa isåfall :D Om jeg ikke så feil..

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  17:59:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmmm... kan godt være... men i det tilfellet må den ha kommet som resultat av en "genfeil", for disse kattene (main coon) er renrasede... men nå kan jeg ikke nok om rasen... det kan godt være at denne rasen har medfødte ekstra klør... hmmm... nå ble jeg nysgjerrig... må sjekke det....
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  18:47:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
akkurat sjekket med rasestandarden på maine coon, og de skal vist ikke ha ekstra klør... men skal ha store labber med masse pels kalt "truger"....

Bustetrollet

Skrevet - 13/10/2005 :  19:23:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aha, potene var ekstremt store ja !

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  14:29:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
er visst bare oss to som diskuterer katter nå Kristine...:)

her kommer enda mer OT

http://www.norak.nu/

se på bildegalleriet... kjempemange fine kater... og noen mindre pene...;)
liker spesielt godt norsk skogkatt, hellig birma, maine coon, britisk korthår, perser og exotic...

men selv har jeg bare en helt vanlig blandingskatt, med et litt merkelig utseende... han er temmelig feit, og har omtrent ikke antydning til hals, så når han sitter, ser han ut som ei pære!! ;)

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  15:51:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en skipskatt en gang. Må ha vært for ca 10 - 12 år siden.
Alle kalte den katten for misfoster. Ingen hadde hørt om skipskatt da.

Jeg eide oldemoren, bestemoren og mammaen til den katten. Og ingen av de hadde ekstra klo. Bare henne hadde ekstra klo.
Hun var grå stripete og hvit. Ikke spesielt stor men kompakt.

Meget spesiell katt, når hun var 4 uker begynte hun å klatre på murveggen! Hun var helt rå....

Redigert av - linki den 14/10/2005 17:07:02 Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  15:55:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg forresten broren hennes. Han er 3 år. Han er hvit. Et blått øye og et gult. I tillegg er han dauhørt... Men ingen ekstra klo.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  16:46:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal egentlig være en ekstra klo om den skal kalles skipskatt !

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  17:10:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skrev jo at jeg hadde ei skipskatte for 10 år siden!
Hun hadde ei ekstra klo.

Jeg skrev også at hun klatret opp en murvegg (peis) da hu var 4 uker. Dette gjorde hun lett pga av den ekstra kloa.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.