hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skipskatt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Skipskatt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  16:32:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har dere hørt om Skipskatt?
Eller vet du av noen som har det/har du?

Isåfall er det en katt med ekstra klo.. Labbene ser ut som votter, eller vanlig hender. Mange sier det er en genetisk feil, men jeg vet ikke jeg.
Den er ekspert til og jakte på fluer og klatre i master/trer.. Om den klatrer opp i et tre, så klatrer den med hode først ned igjen
Utrolig artige katter.

Vi har en slik en og han er utrolig stor! Hans bror er like stor som ei gaupe, så jeg aner ikke hvor sto Tigern blir :) Han er bare 6 mnd enda..
Men kulere katt fins ikke !

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  16:44:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg møtte på en skipskatt like ved der jeg bor.. Det var mørkt, og jeg skulle sykle hjem. Jeg skvatt skikkelig, katta var jo diiiger og hadde små dusker på ørene, akkurat som en gaupe.. Frykten ble borte da den begynte å stryke seg langs beina mine og male. Da jeg løftet den opp merket jeg meg den ekstra kloen. Kjempesjarmør!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  16:50:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, disse kattene er så utrolig tøffe.. Stoor personlighet og elsker kroppskontakt.. De kan ikke og mjaue heller. Som regel så hveser det bare i de..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  16:52:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, jeg ble litt skremt av den katten, men den var veldig koselig!!

Bare synd de er så digre.. Blir litt vanskelig å ha dem på fanget liksom..

*Pssst, Kristine har snart 1000 innlegg*

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  17:02:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det 1001 faktisk ;P

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  21:41:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nah, like stor som en gaupe! Den går jeg ikke med på... Som en rev, kanskje!!

Nei, har ikke sett disse kattene, men nå fikk jeg veldig lyst

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  23:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo få se noen bilde av den 6 mnd. gammel katten min da beat :)

Dette er noe vi opplever hver dag..

Prøvde og få til noen bilder av klørne/potene hans, men de ble ikke så bare at det gjorde noe..
Dette er a av framlabbene hans..

og den ene poten.. du ser at jeg prøver og holde fram den ekstra kloa, men det ble omtrent fiasko..

Åj, det ble mange bilder av pusen min.. Men det er ikke hvilken som helst pus heller da ;D

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  23:21:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
De er fine :) Og den katten din var svær! Når mine puseluser var 6 mnd var de som kattunger ennå. Den der er jo nesten like stor som collien :P Katten min fikk unger med en skipskatt, og dermed fikk hun små skipskatt bebbiser, men de døde desverre. Jeg har hørt skipskatter kun skal være svarte og hvite for å være "ekte" ?

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  23:27:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
De finnes i de aller fleste fargene, men det er de som er slik farge som min som er mest orginale.. De får også løvemanke når de vokser til.. Og alt skal være symetrisk!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/10/2005 :  00:30:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er dette en rasekatt, slik at hele "slekten" /rasen er slik, eller er det en vanlig pus som bare blir slik av og til? Var jo kjempetøff da =)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  00:44:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det er ikke en rase katt.. Mange sier det er en genetisk feil. Katta er også kaldt Rallar katt, fuglkatt...
Det finns jo ingen rene skipskatter.. De aller fleste er utvannet.. Som er veeldig dumt!
Denne sort katt er jo veldig spesiell, så vi ventet i et år på og få den.. Spesial bestillt!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/10/2005 :  10:50:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jammen om dere hadde parret den med en annen skipskatt, hadde alle ungene blitt slik da, eller kunne dere risikert at til og med ingen ble slik??? Altså hvor dominant er genet?
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  12:08:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare få si,Kristine,at om denne er rase eller ikke...så var den iallfall utrolig nydelig! :)
Og svær(!) til bare å være et halvt år...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  12:15:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Så kul katt.. :)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  12:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. okei, han var SVÆR!! Men likevel, en gaupe! Okei.. like stor som en STOR rev da.. Hehe.

Men han var sinnsykt tøff!! En sånn katt vil jeg også ha!! Men du sa at pga at den ekstra tåen, klatret de ned fra trær med hodet først. Jeg har egentlig bare sett katter som klatrer ned med hodet først... Er det ikke slik alle katter gjør?

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  16:09:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hvordan genet er egntlig.. Det fins veldig lite informasjon om den..
Men vi hadde parret han med en annen skipskatt så hadde det nok blitt fult av småe skipskattunger ja ;) Han Tigren vår da, er jo veeldig utvannet.. Tror mora er en 80% ren og faren er vanlig katt.. Så alle kullene trenger ikke og bli slik som denne da..

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.