hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan overtale foreldre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvordan overtale foreldre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

lino

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  14:39:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er på en måte glad mine foreldre ikke ga meg alt jeg pekte på - jeg måtte kjøpe hesten min selv og betale den selv, og bevise at jeg var i stand til å ta vare på den selv.
Jeg vet nå hvor mye slit der, at jeg må gå i stallen selv om jeg har 40 i feber - alt ansvar ligger på meg og jeg er veldig glad jeg har lært å ta det..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  14:47:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Lino: Jeg måtte også egentlig betale for hest selv, men da valgte jeg og la være og kjøpe hest. Det var da foreldrene mine gav meg en hest, fordi de mente det ville være bra for meg.

Å bevise at jeg kan ta vare på ting og lære meg ansvar er ikke ting jeg trenger og lære meg føler foreldrene mine. Jeg tar som oftest for mye i på de punktene der, derfor denne ordningen hvor jeg kan slappe helt av. For meg personlig er dette utrolig bra. Har blitt rådet til å ta mindre ansvar og ta det mer med ro ellers vil det muligens gå dårlig med meg igjen.

Jeg drar i stallen for å ri selv om jeg er syk jeg. Da er det mine foreldre som må nekte meg og dra av og til.

Jeg har faktisk fått dyr ikke for å ta mer ansvar men for å kunne ha det gøy og slappe av. Dyr har en positiv virkning på deg, noe jeg så absolutt trenger. Så ikke alle får hest for å lære seg ansvar, noen får også hest for å ha det gøy med den.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  14:49:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
er heller ikke bortskjemt. Har noen ganger sløvet litt med kaninene (noe jeg skjemmer meg veldig over) og da har det vært nærme på at kaninene kunne vært borte. Heldigvis er de her enda. <3<3

edit: for å si at det er lenge siden det skjedde har blitt mye mer ansvarsfull nå. Kaninene betyr veldig mye for meg. Det er ikke det samme som en hest, men ansvar lærer du.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 26/11/2005 14:53:45 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  17:14:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Joda, joda.. Men jeg har jo alltid hatt hest, så jeg vet hvordan det er. Har hatt hest hele livet, så det er verre nå uten noen ting, enn da jeg måtte kave meg ut i minus 30 og snøstorm for å stelle den. Jeg kommer til å måtte dele den med lillesøster.

Når det gjelder betaling: Jeg må betale alle utgifter selv (har egen hestekonto ), med unntak av kjøpesum. Stall-leie er 7500 i året, med alt inkl. Regner med 15-20tusen i året i utgifter, altså med stall-leie, veterinær.... Hesten skal være barfothest..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  17:29:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Selv om jeg har virket litt krass, håper jeg faktisk du får hesten du drømmer om, det virker som du har tenkt dette nøye gjennom :)

PS: Fortell foreldrene dine at du har lov til å bruke pengene dine som du vil fra du har fylt 15, slik er lovverket ;)

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  17:37:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Selv om jeg har virket litt krass, håper jeg faktisk du får hesten du drømmer om, det virker som du har tenkt dette nøye gjennom :)

PS: Fortell foreldrene dine at du har lov til å bruke pengene dine som du vil fra du har fylt 15, slik er lovverket ;)

Opprinnelig postet av lino

Takk ;) Hesten min ble jo bare eldre og eldre - og jeg har tenkt på dette lenge. Da hun døde (for nøyaktig 362 dager siden) satt jeg der i boksen og tenkte at jeg måtte finne en ny snarest. Men jeg fant ingen, og plutselig ble foreldrene mine også så imot det. De syntes at det var så fritt og godt uten hest liksom.

Har jo pengene der, og støtte fra flere voksne og hestevante personer, men så kommer problemet igjen: jeg er bare 15 år - og når man er bare 15 år kan man ikke bare kjøpe seg en hest uten foreldrene sitt samtykke..

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:49:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Er Glittra helt ute av bildet da Mari? Hun forsvant jo plutselig fra signaturen din... Er hun solgt?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  16:42:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er Glittra helt ute av bildet da Mari? Hun forsvant jo plutselig fra signaturen din... Er hun solgt?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Jeg trodde jeg hadde henne, men da måtte hun tilbake, "fordi hun skulle selges". Noen sier hun er solgt, andre ikke... Savner henne veldig, og hun kunne jo vært en flott hest da - ung, uinnridd men innkjørt + at hun var billig.. jaja...

susanne

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  19:21:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
neei..det å få overtalt foreldrene er ikke lett! det vet jeg alt om!!
den ene dagen kan jeg få hest og når jeg har funnet en rimelig stallplass har moren min pluttselig ombestemt seg IGJEN!
jeg fant jo en stallplass jeg skulle jobbe ned mesteparten av leia på ved å jobbe i stallen noe som jeg synes er en ganske grei avtale, men så fant mamma ut at pga en venninnes datter betalte 4000 i mnd så var det umulig at det kunne bli billigere enn det!
så nå er jeg vel egentlig blitt drittlei alt som heter hest for mamma klarer alltid å gjøre alt som har noe med det å gjøre utrolig surt på en eller annen måte!!!!

dette var vel ikke akkurat et veldig positivt svar, men ikke gi deg! noen må knekke disse jævelskapene(hehe brutale meg)Så stå på Mari!!! håper at du får hest til slutt=)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  18:05:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
neei..det å få overtalt foreldrene er ikke lett! det vet jeg alt om!!
den ene dagen kan jeg få hest og når jeg har funnet en rimelig stallplass har moren min pluttselig ombestemt seg IGJEN!
jeg fant jo en stallplass jeg skulle jobbe ned mesteparten av leia på ved å jobbe i stallen noe som jeg synes er en ganske grei avtale, men så fant mamma ut at pga en venninnes datter betalte 4000 i mnd så var det umulig at det kunne bli billigere enn det!
så nå er jeg vel egentlig blitt drittlei alt som heter hest for mamma klarer alltid å gjøre alt som har noe med det å gjøre utrolig surt på en eller annen måte!!!!

dette var vel ikke akkurat et veldig positivt svar, men ikke gi deg! noen må knekke disse jævelskapene(hehe brutale meg)Så stå på Mari!!! håper at du får hest til slutt=)

Opprinnelig postet av susanne

Hehe, kanskje det..? Skrev ønskeliste til jul der det sto "HEST", men pappa "klarte tilfeldigvis å kaste den inn i peisen"

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 05/12/2005 18:12:22 Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  19:20:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
åååh så utrolig surt!! også får de det derre dumme fliret og den latteren som sier "nei er du helt tjukk i huet, vi driter ikke penger" jaja..=P
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  20:44:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
åååh så utrolig surt!! også får de det derre dumme fliret og den latteren som sier "nei er du helt tjukk i huet, vi driter ikke penger" jaja..=P

Opprinnelig postet av susanne

Ikke penger det står på her, men de er redde for hva de kunne måtte gjøre om jeg skal ha hesten når jeg går på skole + at de skylder på at vi har 15 min. å kjøre til nærmeste stall.. *Sukk*

lino

» VIP

Skrevet - 05/12/2005 :  22:32:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Om det tar 15 minutter å kjøre med bil klarer du vel å sykle? :)
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  15:37:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om det tar 15 minutter å kjøre med bil klarer du vel å sykle? :)

Opprinnelig postet av lino

Mulig det, men ikke når jeg kommer hjem fra skolen kl 16.... Er seff villig til å gjøre det om jeg hadde hatt en hest stående der.. Går jo buss også

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 06/12/2005 15:44:40 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:30:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Hei
Etter altjeg har lest her, så må jeg si at jeg hat vært utrolig heldig! Jeg hadde mast etter hest hele livet, men fikk alltid NEI... Så etter noen år sa mamma at jeg kunne få når jeg ble 14. Og da det var en slags salgsdag på lefdal rideskole, sa hun at vi måtte hvite hvordan alt var og sånt, så da dro vi. Og så klart fant vi en hest. Prøve red å greier, men da vi dro hadde mamma glemt vesken sin, noe jeg er veldig glad for nå Hun sa til meg at vi skulle kjøpe den ene ponnien om pappa sa ja... det gjorde han ikke Men vi kjøpte henne forde Så jeg skylder mamma utrolig mye!

Har du spurt om å få hest på helfor? Kanskje forledrene dine tenker at da kan du bare gi den tilbake etter vært, om det blir problem. Men istede så får du dem til å se hvor bra du har det med hest, og tadam! Kanskje står du igjen med din egen
Håper du finner ut av det da
Hilsen Victoria og Tzatziki

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.