hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan overtale foreldre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvordan overtale foreldre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Guro
» VIP

Skrevet - 20/10/2005 :  00:25:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Mari: Kan det være at foreldrene dine, selvom de ikke sier at de vet hvelt hvilken grunn de har bekymrer seg for feks skolegangen din når du skal begynne på videregående? At de ikke vil kjøpe en hest til deg når de ikke vet hvor lenge du blir boende og kan beholde den? (Ikke alle klarer å ha hest mens de studerer feks). Det er jo dessverre mange ting å tenke på, og det kan hende de blir mer positivt innstilt om du har en plan også for dette. (Denne planen bør ikke nødvendigvis være ene alene "lillesøster" antageligvis;))

Videre kan det jo også være at de syns det er fint å ha en ting mindre å ta henysn til ved planlegging av ferie og fritid. Jeg har fått med meg at dere bor på en gård, så jeg antar slikt noe kan være litt stress "åkken som", men det blir jo ikk emindre stress av en firbent sak til.

Håper iallfall du kommer fram til en løsning dere kan leve med hele gjengen.

mvh
Guro
~23 og fortsatt hesteløs

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  16:43:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Guro: Forstår poenget ditt. Jeg skal gå på videregående her hjemme, så jeg blir boende her til jeg er 19. Da vil jeg til Fjordane på folkehøyskole, og da skal en evt. hest være med. Etter det vil jeg prøve å komme meg på skole ett eller annet sted, men siden det er hest jeg vil og skal jobbe med - så hvorfor ikke ha hest?

Når det gjelder stallplass, så har vi hestene bare om sommeren her hjemme. Om vinteren står de hos en slektining 10 min. kjøretur fra her p.g.a. at han har bedre fjøs og stall enn det vi har. Da ordner han fòr, oppstalling, vinterbeite osv. for at han til gjengjeld skal få leie litt jord av oss.

Pappa vil fremdeles ikke ut med grunnen, men mamma sa at hun ikke ville ha en ny hest, fordi det var så leit å avlive den gamle.. Joda, joda..

Vi vil vel en eller annen gang finne en løsning, men jeg er lei av å "bare" låne hester som venter på å bli solgt liksom..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  17:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mari...dra med deg dine foreldre bort til pcen,og be dem lese denne artikkelen... ;)

http://www.ungdomsforskning.no/Download/2-2003/Koren.pdf

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  16:02:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mari...dra med deg dine foreldre bort til pcen,og be dem lese denne artikkelen... ;)

http://www.ungdomsforskning.no/Download/2-2003/Koren.pdf

Opprinnelig postet av Lene.

Det var jo en ganske god artikkel ! Skal få dem til å lese den ja! Takk Lene!!

Lene.

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  18:37:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen årsak... ;)

Lykke til!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  20:31:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ingen årsak... ;)

Lykke til!

Opprinnelig postet av Lene.

Snilt av deg å finne den artikkelen, men det hjalp ikke.. Fattern gadd ikke en gang å lese det... *Sukker*

Bustetrollet

Skrevet - 24/10/2005 :  21:30:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hvordan går det med traktorkjøringa ? :D Hehe .. Det går vel diesel for fullt tenker jeg ;D

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  15:55:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvordan går det med traktorkjøringa ? :D Hehe .. Det går vel diesel for fullt tenker jeg ;D

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Jeppz.. I tillegg brukte jeg skiene mine litt hardhendt i helga.. Det er ganske vanlige turski, som ikke egner seg i bakken. Neimen, huff da, da må vi visst kjøpe nye.. Og neimen, jeg vil jo ha årets modell til 6000 kr.. Blir jo dyrt for dem detta jo.. Jeg må jo ha en hobby jeg også.. Dere synes kanskje jeg er hardt med dem, men det er sånn de er mot meg - i alle tilfeller.. Vi er alltid litt sånne mot hverandre her.

Bustetrollet

Skrevet - 25/10/2005 :  16:47:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehehe .. Så bra.

Hører det er flere som har litt små grådige foreldre på enkelte punkt !

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  17:56:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehehe .. Så bra.

Hehe.. Deriblant på punktet om hest.. Kanskje jeg bare skal vente litt, og spørre igjen senere? Kanskje jeg skal argumentere med at jeg heller vil ha hest enn MC på 16 års dagen?

Bustetrollet

Skrevet - 25/10/2005 :  18:35:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hehehe .. Så bra.

Hehe.. Deriblant på punktet om hest.. Kanskje jeg bare skal vente litt, og spørre igjen senere? Kanskje jeg skal argumentere med at jeg heller vil ha hest enn MC på 16 års dagen?

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hehe .. det er jo ditt valg ;) Jeg hadde heller tatt hest en mc ja, men aller helst begge deler hehe

Gi dem dette valget: harley davidson eller hest !

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/10/2005 :  18:19:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hehehe .. Så bra.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hehe .. det er jo ditt valg ;) Jeg hadde heller tatt hest en mc ja, men aller helst begge deler hehe

Gi dem dette valget: harley davidson eller hest !

Haha, ser ikke for meg lille Mari på en harley... Jobber med saken.. har fått med meg stalleieren (der Sonja sto da jeg hadde henne) og han mener at jeg burde få en ny..

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  18:05:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fant nettopp ut at jeg har en stall-leie på kr. 7500 i året. Det var vel ganske billig, eller? Det inkluderer "alt" (høy, annet fòr, utslipp, utegang, samvær med andre hester osv.). Jojo.. Da er det vel ikke på grunn av stallutgiftene fattern nekter å kjøpe hest..

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  14:30:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke grunner har de for å ikke la deg kjøpe hest egentlig?

Lev livet Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  15:34:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
7500 i året er billig ja. Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.