hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan overtale foreldre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvordan overtale foreldre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  20:54:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
JOOO! Det var verdt det ja!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  19:11:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaja, jeg får vel bare fortsette å mase og håpe..... Har ikke gitt opp ennå!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/10/2005 :  19:33:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
MAS MAS MAS !!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/10/2005 :  10:46:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
MAS MAS MAS !!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hehe, men jeg tror jeg lar vær å mase til jeg får husarrest.. Det skjedde igår..

Skal kanskje bort å ri den hesten jeg ønsker meg i helgen... Skal snakke med eieren - slik at han kan godnsakke litt med pappa

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  11:59:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er braa ;D Stå på :)

Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  20:45:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Nei, jeg vet ikke. Har selv mast i mange år, men ikke fått hest. Men nå har ikke vi stallplass og ikke så mange penger at vi hadde hatt råd til å leie og sånn, så jeg forstår det litt. Det er jo selvsagt frustrerende når man ser mange andre som har hest, og de betaler ingenting pga. rike foreldre. Men nå skal jeg ikke klage.. får vente noen år med hest, for jeg VIL ha hest en gang!

Men det eneste jeg kan komme på er at du viser foreldrene dine at du virkelig vil ha hest, og at du viser at du er ansvarsfull nok osv. Men det virker det som om du allerede har gjort. Ellers får du (hvis ikke du har en sånn avtale fra før av med noe annet), spørre om du kan få hest og så skal du love å aldri begynne å røyke/begynne med narkotika osv. Nei, altså jeg vet ikke..
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  14:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... underlig tema, dette med foreldre!!! Jeg maste og maste, om at jeg måtte få hesten jeg stelte, men de nekta plent. Og jeg gråt i mange dager. Så slutta jeg helt med hest, pga av sorgen... Men foreldrene mine tenkte nok; Jaja, vi visste det ville gå over!! ... Men det gjorde det jo ikke, og nå når jeg har fått hester i voksen alder, og TOTALT dilla, tror jeg de har veldig dårlig samvittighet. For pappaen min sa nemlig noe sånt som det her, i bryllupstalen til meg:

... Og du hadde jo så lyst på hest! Men vi måtte jo si nei, for hvor skulle vi hatt den hesten??

Men hesten sto jo oppstallen, på nabogårdet, der den alltid hadde stått!!! Så det var ikke noe problem, tror det kostet noen 100 lapper... Hehe. ;)

Men jeg skjønner dem på en måte likevel, de visste nok ikke at jeg var SÅ egnasjert! Og tenkte nok på økonomien også!!

Men du får bare forstette og mase, håper du får hesten din

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  15:06:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har også mast, og grått mine modige tårer mang en gang når jeg fikk nei...
fikk jo hest på helfor da, sto på nabostallen hos en koselig bonde (var ikke bare en bonde for meg da, mer som en xtra bestefar...:) der fikk han sta for 1000 kroner i måneden... men innimellom slapp jeg og betale i det hele tatt, siden jeg hjalp han så mye i fjøset og stallen...:) men når jeg begynnte i 10 klasse ga mamma og pappa beskjed om at hesten skulle tilbake til rideskolen mens jeg gjorde meg ferdig, så jeg kunne få bedre karakterer... så skulle jeg få kjøpe han når jeg ble ferdig istede...
og det var jo greit! jeg skulle omsider få meg hest!! måtte bare bli ferdig med 10nde først!!
men i april, like før jeg omsider skulle kjøpe han, ble hesten akutt syk, vetrinæren feilmedisinerte han og han kolapset, og det hele endte med nødslakt... jeg fikk ikke beskjed om at hesten var syk, ikke engang om at den måtte nødslaktes før etter han var kjørt bort (for å bli fiskemat og lim fortalte noen ekle jenter meg...)
ridesenteret varslet heller ikke eierne av hesten (som bodde i soknedalen) det måtte JEG gjøre...
sorgen var bunnløs, og jeg trodde aldri jeg skulle bli tom for tårer...
jeg sluttet å ri... helt til bonden sa jeg kunne ri inn hans hester... jeg gjorde det, og etter noen år fikk jeg ny hest på helfor, Wanda...
men jeg har forsatt ikke fått min egen hest, men den tid kommer nok... må bare få råd først...:)

ble litt OT, men Mari, ikke gi opp... det går nok bra til slutt...
vill anbefale deg å regne på hvor mye det koster å ha hesten, hvor du skal ha den (sett gjerne opp pris på stallleie, prisene på foret, skoing... ja alt som koster penger... skriv ned alt) vis dette til foreldrene dine, så de får se hvor engasjert du er, og at du har tenkt grundig gjennom alt...:)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:03:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk!! Jeg har ikke gitt opp ennå! Sitat fra fattern igår: "Kanskje vi burde kjøpe henne en ny hest.. Hun kjører oss jo snart ut av huset!" Jeg kjører nemlig traktor til pappa blir lens for drivstoff Må skaffe seg en ny hobby vet du
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 17/10/2005 16:04:48 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/10/2005 :  16:36:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo en fin takktikk ;) hehe..
men om det blir slutt på traktor kjøring når det blir hest, det kan man jo tvile på ;)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:48:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men om det blir slutt på traktor kjøring når det blir hest, det kan man jo tvile på ;)

Slutt? jeg er jo odelsjente med gård, skog, seter og traktor! den må brukes.. Pappa vil jo så gjerne at jeg skal overta gården - derfor får jeg "kjøre vilt" med traktor! Blir nok et lite oppholdt nå da men - har skadet et ribben fordi jeg kjørte ned i et hull Driver nå med en slagplan - foreldrene min vil fremdeles ikke si grunnen til at jeg ikke får en ny hest.

Bustetrollet

Skrevet - 17/10/2005 :  17:17:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Slutt? jeg er jo odelsjente med gård, skog, seter og traktor! den må brukes.. Pappa vil jo så gjerne at jeg skal overta gården - derfor får jeg "kjøre vilt" med traktor! Blir nok et lite oppholdt nå da men - har skadet et ribben fordi jeg kjørte ned i et hull Driver nå med en slagplan - foreldrene min vil fremdeles ikke si grunnen til at jeg ikke får en ny hest.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hehe, det var det jeg trodde, Mari

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  19:52:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hehe, det var det jeg trodde, Mari

Jasså, er jeg så forutsigbar..? Litt off-topic detta kanskje..

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 18/10/2005 :  23:49:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er så heldig å ha hest å ri, men problemer med å få foreldrene til å forstå hvor mye jeg egentlig vil og hvor engasjert jeg er;)
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  17:27:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er så heldig å ha hest å ri, men problemer med å få foreldrene til å forstå hvor mye jeg egentlig vil og hvor engasjert jeg er;)

Opprinnelig postet av Cenja

AKKURAT!!

Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.