hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan overtale foreldre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvordan overtale foreldre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  15:25:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi har hatt hest siden lenge før jeg ble født, men hun ble avlivet for snart 1 år siden. Vi har stallplass, beite og stabil økonimi. Likevel vil ikke foreldrene mine være med på at jeg vil kjøpe meg ny hest.

Noen gode tips? Det er bare godkjennelsen fra foreldrene mine som mangler liksom...

www.hestene.no

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  16:16:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det en grunn til at de ikke vil at du skal kjøpe deg ny hest?
Eller er det bare "NEI" ikke noe og diksutere liksom?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  16:25:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å få dem til å si hvorfor, men det er liksom bare NEI. Har prøvd å sette opp en liste med argumenter for at vi skal få en ny en, men de gidder ikke lese den en gang.. Siste triks er å kopiere opp karakterskjemaene mine, binde dem pent inn med en fin forside, og ta dem argumentene for en ny hest inni der Både besteforeldre o.l. synes jeg burde få kjøpe meg en hest, siden både jeg og lillesøs er hekta.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  19:19:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jo litt merkelig..
Jeg aner ikke hva du kan gjør nei.. Synes det er litt dumt når foreldrene dine ikke har noe bak svaret NEI liksom..
Hva med å la besteforeldrene snakke med foreldrene dine da?

Når jeg lette etter en hest, så fant vo jo annonsen om Rosita. Først så kastet vi avisen for Mamma og Pappa nektet. Men etter hvert så tror jeg de merket det på meg at jeg ble litt lei meg.. Så sa de at de hadde diskutert det og hadde funnet ut at jeg var moden nok til og ta hånd om egen hest. Men jeg hadde jo kastet avisen annonsen sto i. Så jeg labbet ut på gårdstunet, tømmte ut papir-søppeldunken og satte meg å gå igjennom alle avisene ca. en hall søppeldunk ;p jeg fant den jo til slutt.. Mamma tok bilde der jeg sitter i dyp konsentrasjon og leser i en avis med et haav med aviser rundt meg.. Mamma og pappa trodde jo ikke jeg skulle finne den, men neida, der tok de feil..

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  10:34:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Hehe, synes jeg ser deg Kristine ;)

Jeg er også på utkikk etter ny hest, ikke helt i samme situsjon som deg men... Forldrene mine sier også nei, og pappa holdt på å ramle ned i fra stolen da jeg la frem ønsket mitt...hihi
Ny hest?!?! Er ikke det gamle bra nok osv... Akkurat som jeg hadde klagd på en gammel leke...

Fikk den første hesten min på anbefaling av naboen, kjøpte den av de da de mente jeg var klar. Da kunne jo iukke mamse og papsen si nei vettu ;)

Lykke til med å få overtalt forldrene dine, de er noen harde motstandere i blant..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  11:11:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kristine: Det ma ha vært et morsomt syn!!

Takk for svar! Men jeg har prøvd det meste... Jeg fatter ikke hvorfor de sier nei, og igår spurte jeg om grunnen. Da sa de: "Nei, det går rett og slett ikke! Det vet du da..." Jeg gjorde meg vrang, og sto på at jeg ikke visste hvorfor. Tilslutt måtte de innrømme at de ikke hadde noen grunn, sånn egentlig... De argumenterte med at jeg hadde hatt hest på fòr i sommer, og at jeg kan få besøke dem når jeg vil, men jeg synes ikke det er det samme som å ha en egen hest. Da er det jo andre som bestemmer over hesten, som du knytter deg veldig til, og de tar som oftest ikke hensyn til en "ussel hestepasser" når de tar bestemmelser.

Jeg må tok "true" dem litt, f.eks. med at jeg vil flytte på hybel til neste år osv.

Bare kom med flere lure tips om dere har noen.. Jeg savner hesten min noe skrekkelig, så jeg kunne ha trengt en erstatter..

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  11:31:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg var nok litt heldig sånn sett, for det var fatisk mamma som spurte meg om jeg kunne tenke meg hest. Og JA det kunne jeg....
Jeg har mast om hest hele livet, og svaret har alltid vært NEI... Men så holdt jeg opp å mase et par år, og plutselig fant mamma ut at kanskje det var på tide med en egen. Jippi

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  12:25:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så kommer Lene og er den store,stygge ulven....

Men du er kun 15 år,så da regner jeg med det ikke er du som kommer til å stå for alle utgifter med hesten...? Og ettersom jeg da regner med at det dine foreldre som evt må betale,så burde vel de ha sitt å si?
Det er dyrt å ha hest,selv en så nøysom rase som Welsh,og dette vet nok dine foreldre alt om ettersom dere har hatt hest før...
Det er jo også et stort ansvar å ta på seg...mye arbeid,og man kan ikke "ta fri"...er du syk,må du alikevel ta hesten...har du prøve dagen etter på skolen,så står den fremdeles å venter på deg i stallen...etc,etc.

Dette er du nok klar over,ettersom du har hatt hest på for...men det er dine foreldre som kjenner deg best,og de har nok sine grunner til å si nei...

Som 15 åring er du bl.a i sluttfasen av skole-tiden,før du skal bestemme deg for hva du skal utdanne deg til...og skloearbeidet er viktigere enn hest i den alderen! Du kan ikke ta opp igjen klasser fra ungsomskolen,og går glipp av masse i ungdoms-tiden fordi du ikke har like mye fritid som dine jevnaldrende...

Hva med heller å høre om du kan få ha en hest på halvfor noen dager i uken? Da får du litt i "pose og sekk"...og kan gjerne møte dine foreldre på halv-veien?
Hvis du da har like mye interesse for hest når du er ferdig utdannet,og gjerne tjener litt penger selv...så er kansje mulighetene større for egen hest da?

Lykke til uansett...med skole,fritid og heste-interessen!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  13:11:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lene: Om du hadde lest litt mer nøyaktig, så hadde du sett at vi har hatt hest i lange tider, men at den ble avlivet. Foreldrene mine skal kun betale kjøpesummen, jeg skal betale resten, og det er fjordhest vi skal kjøpe om det blir noe av.

Greit nok at jeg kan vente til jeg er voksen, men når man har hatt hest så lenge, er det vanskelig å tilpasse seg et liv uten.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  13:13:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
... Men takk for svar likevel! Jeg skal jobbe videre med saken! Min lillesøster (som er 4 år yngre) har også interesse for hest, og ønsker seg det like mye som meg.

Lene.

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  14:00:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lene: Om du hadde lest litt mer nøyaktig, så hadde du sett at vi har hatt hest i lange tider, men at den ble avlivet. Foreldrene mine skal kun betale kjøpesummen, jeg skal betale resten, og det er fjordhest vi skal kjøpe om det blir noe av.

Greit nok at jeg kan vente til jeg er voksen, men når man har hatt hest så lenge, er det vanskelig å tilpasse seg et liv uten.

Opprinnelig postet av Welsh_lover

Ja,så det nå...beklager men trodde det var lenge siden dere hadde hatt hest,så det var dine foreldres ansvar den gangen... Så feil kan man ta... Og regnet med det var welsh du ville ha siden du nevnte på vipen din du hadde forelsket deg i den rasen...

Forstår det er vanskelig å venne seg til...hadde nok slitt litt der selv...men så er jeg voksen,og har "funnet min plass i livet" om man kan si det slik
Så med tanke på skole,fritid og din alder(begynnende ungdomstid med masse aktiviteter ol),så mener jeg fremdeles det jeg skrev...

Men du får nå ha lykke til da,og håper det ordner seg på best mulig måte for deg og din lille søster!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  14:22:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for det! Det stemmer at jeg elsker welsh ponnier, men siden vi har gård er det mest praktisk med en fjordhest.

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  19:00:26  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
jeg og søstra mi hadde mast siden vi begynnte å ri men vi brukte å si at d var urettferdig og se på di med tårevåte øyer.. men etter hvert som årene gikk forstod vi at vi bare måtte vente, men så begynnte vi igjen i år med å spør hvorfor og at vi skulle hjelpe til med kostnadene osv. hvis d ikke funker så hadde jg spurt om jeg iallefall kunne fått ha en hest på fôr så vi kunne se åssen d hadde blitt.. d hadde sikkert oxo hjulpet om du fikk brae karakterer fordiom du hadde en hest på evt. fôr.

håper noe er til hjelp og lykke til

*~det var det~*
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  20:11:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hehe :) Det var faktisk litt artig ..
Men enting var litt surt da .. jeg fant en annonse på Hestemarked dagen etterpå.. Suuurt ja!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  20:13:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg og søstra mi hadde mast siden vi begynnte å ri men vi brukte å si at d var urettferdig og se på di med tårevåte øyer.. men etter hvert som årene gikk forstod vi at vi bare måtte vente, men så begynnte vi igjen i år med å spør hvorfor og at vi skulle hjelpe til med kostnadene osv. hvis d ikke funker så hadde jg spurt om jeg iallefall kunne fått ha en hest på fôr så vi kunne se åssen d hadde blitt.. d hadde sikkert oxo hjulpet om du fikk brae karakterer fordiom du hadde en hest på evt. fôr.

håper noe er til hjelp og lykke til

Opprinnelig postet av €€Emilie€€

Vi har hatt egen hest siden før jeg ble født, og vi har hatt hest på fòr siden hoppa vår ble avlivet. Jeg er tilfreds med karakterene mine, men det hjelper ikke....

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  20:15:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Hehe :) Det var faktisk litt artig ..
Men enting var litt surt da .. jeg fant en annonse på Hestemarked dagen etterpå.. Suuurt ja!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

jaja, du overlevde det.. Synes du ikke letingen var verdt det da?

Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.