hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mengde med for ved bruk av høy som eneste for type
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Mengde med for ved bruk av høy som eneste for type
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 28/09/2005 :  20:57:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hesten er en DV valakk på 8 år, 168 i manken og som for tiden ikke brukes.Han har muligens utviklet kraftig forallergi og i den forbindelse skal vi nå bruke høy som eneste forings middel for å eliminere evt. allergisk reaksjon på kraftforet.Hvor mye høy bør hesten få når ikke annet kraftfor gis?
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Lucinda:

Norway
Innlegg: 2233

Skrevet - 28/09/2005 :  21:48:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Fri tilgang kan vel være greit da.



Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway
Innlegg: 1568

Skrevet - 28/09/2005 :  22:07:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jepp. Ad lib er eneste måten å sørge for at han garantert får så mye som mulig...
Litt vom må du tåle en tid, for utredningen vil jo hjelpe dere begge på sikt...

Tenker du adferd/allergi? Eller har det oppstått noe annet?

Klem fra Line og de fem.
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway
Innlegg: 659

Skrevet - 29/09/2005 :  00:36:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
vær klar over at hesten da vil trenge et tilskuddsfôr(vitaminer/mineraler).

Ellers vil jeg anbefale en blodprøve for å avdekke evt allergi. Om dere skal forsøke eliminasjonsmetoden anbefaler jeg å teste soyamel (mel ikke olje) som noe av det første.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 29/09/2005 :  18:09:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jepp. Ad lib er eneste måten å sørge for at han garantert får så mye som mulig...
Litt vom må du tåle en tid, for utredningen vil jo hjelpe dere begge på sikt...

Tenker du adferd/allergi? Eller har det oppstått noe annet?

Klem fra Line og de fem.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris



Hei Line
Fri tillgang høres jo greit ut. Så da blir det nok til det. Han har som sagt en tendens til å bli "flodhest" men bare for noen månder vil det jo allikevel lønne seg på sikt. Det er ikke adferden som er problemet her, men allergi. Robin har fått masse væskende vabler over hele kroppen som i tillegg har blitt infiserte. Vetrinæren var å så på han for to dager siden og konkluderte med at det var en kraftig allergsik reaksjon.Mest sansynlig på foret da dette er eneste endring den siste tiden. Nå går han både på antibiotika og smøres inn tre gg.daglig med salve og hele manen er klippet av. Han ser faktisk ikke ut i det hele tatt stakkar :(

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 29/09/2005 :  18:14:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vær klar over at hesten da vil trenge et tilskuddsfôr(vitaminer/mineraler).

Ellers vil jeg anbefale en blodprøve for å avdekke evt allergi. Om dere skal forsøke eliminasjonsmetoden anbefaler jeg å teste soyamel (mel ikke olje) som noe av det første.

Opprinnelig postet av xxxoooxxx



Hei og takk for svar. Hvorfor soyamel?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 29/09/2005 :  18:14:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vær klar over at hesten da vil trenge et tilskuddsfôr(vitaminer/mineraler).

Ellers vil jeg anbefale en blodprøve for å avdekke evt allergi. Om dere skal forsøke eliminasjonsmetoden anbefaler jeg å teste soyamel (mel ikke olje) som noe av det første.

Opprinnelig postet av xxxoooxxx



Hei og takk for svar. Hvorfor soyamel?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway
Innlegg: 659

Skrevet - 29/09/2005 :  20:24:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
ikke for noen annen grunn enn at jeg har hatt hest med dette (resulterte i knopper over hele kroppen, veldig klar allergisk reaksjon) samt at jeg vet om mange hester som har blitt kvitt allergisymptomer ved å gå over til soyamelfritt fôr. Jeg har ingen vitenskapelige begrunnelser på hvorfor igrunn, bare en erfaring.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 30/09/2005 :  11:12:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ikke for noen annen grunn enn at jeg har hatt hest med dette (resulterte i knopper over hele kroppen, veldig klar allergisk reaksjon) samt at jeg vet om mange hester som har blitt kvitt allergisymptomer ved å gå over til soyamelfritt fôr. Jeg har ingen vitenskapelige begrunnelser på hvorfor igrunn, bare en erfaring.


Opprinnelig postet av xxxoooxxx



Det var jo forklaring nok det. Egne erfaringer er jo det man lærer mest av. Takk for svaret, jeg tar med alle gode råd varmt i minnet

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.