hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hardpakket eller løse høybunter, hva er best?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hardpakket eller løse høybunter, hva er best?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 28/09/2005 :  10:10:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hva er det som vil holde seg best av hardpakket eller løse høybunter. Fordelen med hardpakkede 20 kg`s høybunter er jo at de tar mye mindre plass enn løspakkede 8 kg`s bunter. Men hva er mest holdbart av disse. Er det større sjanse for at det blir mugg i de som er hardpakket? Hva er dine erfaringer om dette?
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 28/09/2005 :  14:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mugg? Når høyet er tørket, så skal det ikke muggle..


Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway
Innlegg: 1249

Skrevet - 28/09/2005 :  18:08:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå sist når jeg kjøpte høy så kjøpte jeg noen 15kg bunter. De var mye mer praktisk enn de på 10 som jeg har kjøpt en gang før da jeg ikke trengte å kjøpe så mange også tok det ikke så plass.

og som kristine sier, hvis høyet er skikkelig tørket så skal det ikke mugge...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Innlegg: 776

Skrevet - 28/09/2005 :  19:41:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var og henta 2,5 tonn høy før jeg knakk foten min og bonden anbefalte å strø litt havsalt over høyet for å trekke til seg evt fuktighet og at hesten får i seg litt salt Det har noe med at det holder seg bedre lengre e.l. tror jeg!
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

nutte

Norway
Innlegg: 649

Skrevet - 28/09/2005 :  22:47:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
det kan ofte bli mugg i store rundballer,for de er så store å blir ikke fort spist opp, har 10 kg høyballer, er veldig fornøyd med det;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det!
Redigert av - nutte den 28/09/2005 22:49:04 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 28/09/2005 :  23:05:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Store rundballen kan det komme mugg i, ja.. Men det er litt avhenging av oppbevaring!


Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Innlegg: 122

Skrevet - 29/09/2005 :  00:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det låvetørket høy så er det det samme hvordan de er pakket fordi dette er helt tørt men er det pakket i 20 kg baller så trekker ikke høyet fukt ifra lufta.
Er det høy som er tørket ute så er det en fordel at ballene blir løst pakket fordi dette høyet som oftest ikke er så tørt som det burde ha vært.
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway
Innlegg: 659

Skrevet - 29/09/2005 :  00:41:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
jeg har hatt 250 (sånne enorme) kilosballer uten antydning til mugg. Tror produksjon og oppbevaring teller mer Gå til toppen av siden

Tone_

Innlegg: 1197

Skrevet - 29/09/2005 :  15:33:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pakningsmåte har også noe å si for om det lett kan utvikle seg mugg eller ikke. Mugg spres lettere i rundballer enn firkantaller. Derfor foretrekker jeg firkantballer... Skulle det komme tendens til varmgang i firkantballene er det lettere å lufte denne, da den er delt opp i flak. Dermed er den lettere å berge..
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway
Innlegg: 1667

Skrevet - 29/09/2005 :  17:06:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
vi har sånne hardpakkete høybunter, og er veldig fornøyd med det...trenger ikke ta ned så mange høybunter, da det er flere kilo i den hardpakkete..og kvaliteten er helt super....

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.