hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Foringsplan
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Foringsplan
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  21:31:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
bruker den 2/# timer på å spise=O det var nå litt lenge:P
mine får mat mellom 07.00-08.00,14.00-15.30(alt etter når eg slutter på skolen) og kvelds alt mellom 20.00-23.00(de får litt mat i 20.00 tiden om de får sein kvelds)

og det går helt fint....

viss du forer middag kl 15.00 kan jo du ri i ca 18.00 tiden=) viss ikke hesten din bruker 2/3 timer på å spise då...syns det hørtes lenge ut..
då kan den vertfall få litt mindre til middag då,så den bruker kortere tid..heller det enn å ikke få middag i det hele tatt=)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 14/12/2005 :  23:16:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hvis du bare gir høy til middag er ikke dette noe problem. Da kan du ri med en gang etterpå, til og med avbryte hesten i måltidet og ri. Det er jo ikke ideelt, men det er ikke helsemessig uforsvarlig. Hester i det fri spiser jo også grovfôr så og si kontinuerlig, men de må likevel være klare til å løpe alt de kan når som helst. Pånnis hjemme får bare høy til middag sånn rundt 15.00, og søstra mi rir i 16-17 tida. Nå får han MYE høy på morgenen da, så han er heller ikke direkte sulten ved middag, han har fri tilgang på høy hele tida.
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  00:54:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Opp med grovforet ned på kraftforet er det vel enighet om her ser jeg.Hvordan er det med nyrene etter alt det saltet.Galopp hester i hard trening får ca en spiseskje.Når du har saltet i foret eter den det om den har behov eller ikke.Ville heller bare bruke saltstein til en Nordlandshest i "vanlig" arbeid. Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 15/12/2005 :  09:00:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frokost kl. 06.30: 250 g Energi, 250 g havre, 1 dl soyaolje, 3 kg høy (Vil bruke opp alt fôret, eller vil bruke til det er 5,5 kg igjen, så begynner jeg å bytte over til gull, ser ikke poenget med å kaste maange kilo fôr!)
Middag kl. 15.00: 2 kg høy
Kveldsmat: 250 g energi, 250 g havre, 1 dl soyaolje, 3 kg høy.

Det er den foreløpige, eller til det er så mye fôr igjen at jeg kan bytte over til gull, sånn at det er tomt med energi når jeg begynner på gull, det er jo ingen vits i å kaste alt det fôret.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  10:37:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Det er kanskje noen andre rundt deg som bruker energi?
Da kan du jo selge resten av sekken til en rimelig pris

Hvis du velger å fòre opp all energien må du huske på å beregne når du vil gå tom for dette, slik at du kan starte i blande litt og litt gull inn i god tid i forveien. (regner med det av der du nevnte med 5,5 kg?)

Therese
Gå til toppen av siden

Keida

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  10:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Frokost kl. 06.30: 250 g Energi, 250 g havre, 1 dl soyaolje, 3 kg høy (Vil bruke opp alt fôret, eller vil bruke til det er 5,5 kg igjen, så begynner jeg å bytte over til gull, ser ikke poenget med å kaste maange kilo fôr!)

Det er den foreløpige, eller til det er så mye fôr igjen at jeg kan bytte over til gull, sånn at det er tomt med energi når jeg begynner på gull, det er jo ingen vits i å kaste alt det fôret.

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Den får for mye mat! Ikke rart at det er dyrt å ha hest når den får så mye mat. 8 kg høy til en nordlandshest!? Du kan iallefall redusere med et par kilo. Kutt ned på det andre også og heller se hvordan hesten fungerer med det. Det er bedre å gi lite og heller legge til etterhvert som behovet er der.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 15/12/2005 :  11:30:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Den får for mye mat! Ikke rart at det er dyrt å ha hest når den får så mye mat. 8 kg høy til en nordlandshest!? Du kan iallefall redusere med et par kilo. Kutt ned på det andre også og heller se hvordan hesten fungerer med det. Det er bedre å gi lite og heller legge til etterhvert som behovet er der.

Opprinnelig postet av Keida

7 kg høy, og 1 kg kraftfôr, som tidliger anbefalt av de fleste. Hvor mye skal den ha da mener du?

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  13:35:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
3+3+2 = 8 Men du kan jo kutte ned til 2 kg på morgenen, da blir det litt mindre. Jeg synes ikke 8 kg er for mye høy, og har heller villet kutta ned på kraftfôret... Men det er nå meg da..
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:11:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
syns ikke det er så mye hvis den faktisk spiser det. ville også kuttet ned på kraftforet istede. d skal jeg gjøre selv, etter hint fra ponni'n sjøl. hun spiser godt med høy ute og når de kommer inn om kvelden er hun mett og vil ikke ha så mye kraftfor:)
men hvorfor så mye olje?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 15/12/2005 :  19:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
3+3+2 = 8

Opprinnelig postet av Anniken B.

Nå tror jeg at jeg skal finne meg en mattebok og lære meg matte

Lucky june: Pga at hun bruker ikke dekken og trenger det for å holde pelsen frisk. Men jeg skal kutte ned til 1 dl har jeg bestemt meg for.

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.