hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Måking av boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Måking av boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Tone_

Skrevet - 19/02/2006 :  22:14:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor lang tid bruker dere på å møkke da?

Det virker som omn enkelte har møkking som sin store lidenskap..kjenner folk som bruker 1/2 time på å møkke en boks (!)

Jeg bruker ca 5 min på en boks...maks 10! Og kan vedde på at jeg gjør det like rent som dem som står 1/2 time.

Er heller ute med hesten 1/2 time ekstra, enn å stå der med greipa dor å si det sånn.. eller børster hesten litt lengre, eller noe annet fornuftig..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  22:29:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bruker 5 min på å møkke hos pånnis.

Enig med Tone, gjør heller noe med hesten enn å stå å møkke i evigheter til ingen nytte.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 19/02/2006 22:30:24 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  22:57:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
eeee, hehe... Her kommer jeg da..

Skulle måke boksene for de som leier stallplass her en dag og jeg brukt 1 1/2 på begge boksene!

Men min egen bruker jeg tre minutter på.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 20/02/2006 :  17:55:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Møkker hos ponnis hver dag, med det samme jeg har sluppet dem ut mellom 08-10.
Døra står oppe mens jeg møkker, så stallen får luftet seg.
Da lukter det godt av ren flis og høy når hestene kommer inn mellom 17-19 om ettermiddagen

Har en god følelse om dagen når jeg vet at stallen er ren og fresh, klart til å slippe inn når som helst

Når jeg forer kvelds og sier god natt har som regel begge gjort fra seg og tisset en gang hver, så da tar jeg ut det også.

Er nok mer nøye med hun som står på spilt, siden hun ikke har mulighet til å ligge der hun vil i forhold til møkka.

Tror fjøskatta, og kaninene Ingrid og Lars også setter pris på ren, frisk luft hele dagen
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  18:05:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det blir måket hos Misser'n 2-3 ganger om dagen. Er ikke jeg som gjør det (slipper det joo, men savner det..) og det blir gjort likt med at det stelles i fjøset.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  18:31:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
bruker vel igjennomsnitt mellom 5-10 minutter pr boks..noen ganger lenger og noen ganger kortere...
kan ikke bruke mer tid, om jeg skal rekke å komme igjennom alle boksene før middagen...men selvom jeg prøverå være rask, så slurver jeg ikke...

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/02/2006 :  22:00:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en veldig renslig hest, men jeg bruker lang tid på å møkke likevel. Sikkert en halvtime - ser ikke helt problemet med det. Tror hesten min heller vil stå ute og kose seg med kompisene sine i den halvtimen, enn å stå inne og bli pusset bare for å pusses..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 20/02/2006 :  22:16:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror hesten min heller vil stå ute og kose seg med kompisene sine i den halvtimen, enn å stå inne og bli pusset bare for å pusses..

Hmm.. det gjelder ikke hesten min i hvertfall. Men han står ute lenge da, 12 timer, fra 6 om morgenen til 6 om kvelden. Når jeg kommer i stallen kommer han løpende, og vil inn, er så glad i selskap. Han elsker å bli pusset, massert og dullet med, og nyter når jeg tar meg tid til å stelle litt ekstra med han..

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  00:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hestene mine elsker kos, stell og oppmerksomhet generelt.
for dem betyr en halvtime lenger med stell mer enn at jeg har brukt en time på begge boksene.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  10:45:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Møkker hos ponnis hver dag, med det samme jeg har sluppet dem ut mellom 08-10.
Døra står oppe mens jeg møkker, så stallen får luftet seg.
Da lukter det godt av ren flis og høy når hestene kommer inn mellom 17-19 om ettermiddagen

Har en god følelse om dagen når jeg vet at stallen er ren og fresh, klart til å slippe inn når som helst

Når jeg forer kvelds og sier god natt har som regel begge gjort fra seg og tisset en gang hver, så da tar jeg ut det også.

Er nok mer nøye med hun som står på spilt, siden hun ikke har mulighet til å ligge der hun vil i forhold til møkka.

Tror fjøskatta, og kaninene Ingrid og Lars også setter pris på ren, frisk luft hele dagen

Opprinnelig postet av rapplilja

Ingrid og Lars...he he.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  15:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor ofte jeg møkker kommer veldig an på været.
Sånn som i dag, da det striregner konstant, må jeg nok møkke 2 ganger.
Synes hestene skal ha det reint til kvelds.
Ellers møkker jeg en gang om dagen.

Bruker en god time på selve stallarbeidet.
Dvs møkking, kosting, bytte vann, veie for ol.
Har 2 hester å møkke hos.
Er nok av dem som bruker en del tid på å møkke.
Stallarbeidet er en ting jeg trives med, derfor gjør jeg alt selv.
Og for min egen del, klart det blir bedre møkka om jeg bruker 20 minutter, enn om jeg skulle brukt 5.

Kan ikke se at det går utover hestene at jeg bruker god tid til å møkke, de ville ikke fått kommet noe tidligere inn uansett da jeg synes det er viktig med mye utegang.
Kos og stell har jeg rikelig med tid til i tillegg.
Og man kan jo strengt tatt kose med hestene når de er ute også, det kan i hvertfall jeg med mine.

Anette Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 21/02/2006 :  15:44:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det at jeg kanskje bruker lang tid i stallen ser ikke jeg at kan gå utover hestene mine.Men jeg skjønner de som har hestene sine stående "borte"..enkelte dager har jeg hele ettermiddagen på meg til å møkke,koste ol. stallarbeid,pluss masse tid til hestene.Jeg trives når jeg kan holde på istallen,og gjøre det fint til hestene skal inn igjen, og jeg gidder ikke å stresse med det.Stress fører ingenting godt med seg!Hestene merker det oxo,ikke minst!Møkker du i full fart og blir andpusten og stressa vil hestene merke dette å kanskje ikke "nyte" det stellet dem får etterpå....
Refererer til en av brukerene her inne:"slapp av, det er nok stress til alle"

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 21/02/2006 :  15:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg klarer fint å møkke på 5 min uten å bli andpusten og stressa jeg...
Men nå er min hest ekstremt renslig da.. Den tisser og gjør i fra seg på samme plass, alltid..

lino

» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  15:57:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Dere som bruker så kort tid - kaster dere ut mye ren flis også?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  16:48:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
kaster ut bløt flis, ikke stort mer...
kan fint være rask og hive ut minst mulig ren flis...

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.