hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Måking av boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Måking av boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Leikas

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:02:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Vi møkker hos våre 17 hester hver eneste dag..
Kunne aldri tenkt meg å la dem stå i flere dager med umøkket boks :S

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:18:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

hver dag. all flisa siles, men så har jeg bare en hest da..
kjører inn flis når det trengs.. ca annenhver dag..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:27:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg måkker ut alt hver dag jeg. Da får de ny flis og fjerner hver enste klomp å brunt og grått sagflis. De roter litt begge to. Er så heldig at jeg har fri tilgang på sagflis jeg da,får gratis via pappa som igjen får gratis på sageriet eller noe.
Gå til toppen av siden

Arik

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  22:08:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
møkker hverdag jeg. Det er ekstra viktig siden hesten min er barfot, men vet om an plass hvor en haug av islandshester strår hvor de ikke møkker på kanskje flere dager, de bare legger inn ny flis oppå det gamle :S æsj!

tilslutt tar de en vanlig spade og skuffer ut (seff forryttere og skoleelev som gjør det, hehe..)
men syns selv dette er litt vel kvalmt. det begynner å fordøyes under der :S ekkelt med den lukten og farlig for mennesker. tragisk!

flere som har sagt i fra til de som eier stallen men uten hell. var der selv på ridetime, men kom ikke tilbake for å si det sånn. hehe
Gå til toppen av siden

Spinnvill=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:52:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, møkke skal man gjøre HVER dag! Hvis du ikke kommer deg til stallen, får du alltids noen andre til å hjelpe deg! Det pleier jeg å gjøre, og da skylder jeg de en måking hvis de ikke kan komme en dag! Tenk om vi ikke skulle dratt opp i do hver gang f.eks.? Det hadde ikke vært mye koselig..! =(

Kenzo - diamanten<3
Gå til toppen av siden

Hilde J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  00:47:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHilde J  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rosita driter og pisser på samme plass, så det er en fin sørpete blanding jeg må få opp i trillebåra..

Jeg kunne ALDRI tenkt meg en vallak, de er utrolig grisete! De får ikke til og rygge til rompa når de skal tisse, de står som regel midt ute på golvet.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hvordan kan du ta alle valakker under en kam??? Jeg har eid en vallak i 10.år no og har aldri vært borti en mere reinholden hest som han. Tilogmed hoppen som står i stall med oss griser mere enn han... Så den synest jeg du skal trekke tilbake!!!
Gå til toppen av siden

Hilde J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  01:01:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHilde J  Svar med kopi av melding
Jeg kan godt la hesten stå en dag uten å bli møkket, hvis jeg har det travelt... De tar faktisk ikke skade av det!!! Men flere dager det er litt for drøyt,spør du meg... Når jeg møkker skal all driten ut og det samme med pisset. men han får kun spon en gang i uken,men er det en dag han har tisset mye og det er masse jeg tar ut så får han en halv. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  12:14:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vi har også flere vallaker på stallen som er veldig renslige. Ene vallaken tisser kun langs den ene veggen, og bæsjer på samme vegg. Superenkelt å møkke. Fjordinghoppa på 25 år er en av de større grisene i stallen, skikkelig styr å møkke for. Også har vi selvsagt også motsatt. Som Hilde sier, ikke dra alle under en kam. Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  00:00:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
synst ikke akkurat du kan si at vallaker er mer grisete enn hopper!!!
det er jo forskjellig fra hest til hest...
min vallak er den mest renslige hesten ever alt er på samme plass hver eneste gang,vet nøyaktig hvor eg må møkke-det er alltid likt uten unntak..'
han tisser helt inntil veggen nesten og driter litt vedsiden av..
hingsten mi og..
faktisk har eg vært borti mer grisete hopper enn hingster og vallaker-men som sagt det kommer ikke an på kjønnet men hver enkelt hest
så det så:P

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  02:16:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he,he...hadde før ei hoppe..og hun griste værre i boksen!
Nå eier jeg en vallak og har en hingst i trening...og begge to møkker i et hjørne og tisser på samme sted...hver gang...!
Så min erfaring er stikk motsatt...hoppene griser mer...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  14:24:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg rir både en hoppe og en vallak jevnlig; og begge er like grisete ;) Hoppa kanskje litt værre.

Har ikke lest gjennom hele debatten; men har et spørsmål. Hesten bør jo ha godt med flis i boksen; men hva kan skje om det blir for mye? Snakker da om ca 15 -20 cm lag med flis midt på; og som regel "hauger" oppetter veggene. Er faren til stede for at hesten kan rulle seg fast da? Blir jo en slags grop i løpret av natta ettersom hesten drar utover det som ligger midt på.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  15:12:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hvis det blir kanter oppetter veggene er det ikke så farlig, folk lager jo dette med vilje (rullekanter, snakka om før i debatten). Blir det derimot en klump på midten kan det bli litt værre. Ruller hesten seg da, kan den rulle ned mot veggen, og få problemer med å komme seg opp fordi den "sitter fast" mellom veggen og flishaugen. Jeg sprer alltid ut flisa i boksen til hestene jeg møkker hos. Tar aldri inn en trillebår med flis for å tømme den midt i boksen og tenke at hesten sprer det ut selv. Særlig ikke med litt eldre, stive hester.
Min mening iallefall :)
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  23:17:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Heii:)

Jeg møkker hver eneste dag hos ponnien min, altså for meg er det en selvfølge!
Vet om flere "proffe" hestepassere som møkker to ganger til dagen, om morgenen etter frokost, og på ettermiddagen. Da blir ikke dekkenene så skittne, og det blir lettere og møkke om morgenen:) Skulle gjerne gjort dette jeg og, men det blir ikke så lett;p

Selv møkker jeg alltid nøye hver dag. Tar inn spøne 2 ganger i uka(har ganske små sekker)
Når jeg sprer legger jeg alt på midten, ca sånn att jeg får plass til "en greip" Rundt denne firkanten med spøne. Dette er fordi viss jeg ikke gjør dette, ligger alt opp til veggen når jeg kommer neste dag og ponnien står rett på gulvet. Tommy har aldri rullet seg fast eller noe, så dette fungerer fint for meg.

Har vært borti hestre med "pissematte". Med dette mener jeg att de ikke tar ut pisset til hestene daglig. Dette er fordi det er lettere å møkke og det er mykere å stå på. Selv syns jeg dette er en dårlig ide. Spesielt om sommeren lukter det forferdelig, og når de da avogtil skal fjerne denne "matten" tar det laangt tid og det er tungt. Denne jobben blir ofte gitt til hestepassere.. Hmf..

Klem Anna<3 Godt nyttår forresten:)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  01:36:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror en hest heller vil ligge på en sånn "pissematte"(så lenge den er tørr og rein oppå), enn å ligge rett ned på et iskaldt betonggulv!! Det hadde de på rideskolen jeg gikk på før, og hestene stortrives de :)

Jeg møkker hver dag og fyller på med sagflis hver dag... Diverse hestefolk klager på at jeg har for mye flis i boksen, men jeg mener det er bedre med for mye enn for lite...
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  01:42:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
På senteret møkker stalltjenestene hos alle som vil morgen og kveld, samt at eier/hestepasser møkker og fliser en gang i løpet av dagen. Kan ikke tenke meg å møkke sjeldnere enn minst en gang til dagen.
Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.02 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.