hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Måking av boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Måking av boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  01:30:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er jo noe annet med hester som går inn og ut selv, og hester som står inne mellom 10 og 24 timer i døgnet, eller hvor lenge de nå står inne. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  12:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
har aldri vært borti folk som lar urin ligge igjen for at det ikke skal bli for tørt for høvene... men veit om endel folk som vanner flisa si... det gjorde jeg en periode også når hesten min hadde veldig tørre høver...

Møkker boksen til hesten min så å si hver dag(har ikke hesten inne hver natt). Synes ikke at hun skal stå i møkka si og urin sin. Lukter dessuten veldig stramt om man ikke møkker ut hver dag etter de har stått inne...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  14:36:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
HAr vært borti en hesteeier som bare tok ut møkka, resten lot han ligge. Boksen stinket og virket ikke mye koselig... Dette var da en gammel hestekar som sikkert har gjort det på denne måten i 60 år...

Jeg mener at møkking nesten er obligatorisk hver dag, ikke mye koselig å bo på en "full" do....

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Cinderella=)

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  22:10:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
klart man skal møkke boksen til hesten hver dag!!! jeg er egentlig heldig med mine hester, da de er ganske "reinslige" av seg... men uansett!! det SKAL møkkes hver dag!!! Gå til toppen av siden

Kikki+Asterix

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  18:11:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKikki+Asterix  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKikki+Asterix  Svar med kopi av melding
Helt enig med alle dere andre her, boksen MÅ møkkes hver dag. Uansett hvor grisete hesten er. Hesten jeg er hestepasser for er 4 år så han tisser over alt og dritten ligger for det meste rundt om kring, men uansett om jeg må stå der i 1 - 2 timer klarere jeg bare ikke tanken på at når jeg setter han inn skal han stå å tråkke i dritten sin. Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg sikkert fått så dårlig samvittighet at jeg måtte begynne å møkke på nytt :'P
Asterix<3 Gå til toppen av siden

T`pau

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  11:35:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns også at hestens boks skal møkkes hver dag, man hadde ikke likt å stå i masse møkk selv, eller?
Jeg møkker morgen og kveld, fliser på morgnen!

Hilsen meg
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  21:41:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er vist den eneste her men jeg møkker bare hver andre dag.. Lopke driter bare ett sted og boksen er 4x5,5 meter så stor nok til at hun altid står rent og tørt. Er bortreist noen dager i ukene pga jobb, ellers hadde jeg kansje måka hver dag.. eller ikke? Gå til toppen av siden

CarOline^^

» VIP

Skrevet - 03/12/2005 :  00:18:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Best å møkke boksen hver dag. Tenk hvis vi skulle ha ligget og sovet i vår egen avføring i noen dager? Er ikke noe særlig det. ;)) Best med ny flis :)) Det lukter også så mye bedre. :D

Jeg tar vekk hver eneste bæsjklump jeg. :))
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 03/12/2005 :  17:32:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er en selvfølge og måkke hver dag.Har henne ikke inne hver natt,men de dagene hun står inne måkker jeg med engang etter utslipp,så er det ute av verden.Hun er dessuten en gris.Driter og pisser på et sted så og si,men finner ingen løsning på hvordan vannbøtta skal få stå i fred.Flis fyller jeg ikke hver dag.Annen hver kanskje..? Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2005 :  18:52:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

å møkke hver dag har alltid vært en selfølge for meg

tar jo ikke lange tiden å møkke heller da,dessuten så sparer du mye flis på å gjøre det ofte...

eg møkker som regel hver mårningen,men om det står inne en hel dag møkker eg glatt 2-3 ganger!

nei møkk hver dag sier no eg!så slipper hesten å vasse i drit lissom

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  09:05:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
syntes at man skal møkke boksen HVER DAG! det stinker så J*****
hvis vi ikke gjør det. så hver dag,absolutt!

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 07/12/2005 :  10:12:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Det finnes faktisk en lov om dette! I den nye forskriften om velferd for hest, kapittel III, §20 lyder som følgende:

"Det skal være godt renhold i stallen, og utgjødsling skal skje hver dag. Kravet om daglig utgjødsling gjelder ikke for liggeareal med talle. Strø skal brukes i nødvendig utstrekning for å holde hestene tørre og rene, isolere mot varmetap og beskytte mot utvikling av sår og skader forårsaket av underlaget. Talle skal strøs etter behov.

Utgjødsling og lagring av gjødsel skal foregå på en hygienisk og helsemessig forsvarlig måte.

"

Alle lovene ang velferd for hest finnes på lovdata

Redigert av - Anniken B. den 07/12/2005 10:13:57 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  16:28:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pleier dere å lage sånn "renne" (en stripe uten flis, ca. et møkkagreip bredt) bakerst i boksen? Isåfall, hvorfor gjør dere dette?

jeg lager sånn renne bakerst fordi det trenger ikke være så mye flis der. det blir nok når ho *sjøla* i boksen kommer og ordner.

jeg møkker etter at hestene er tatt ut, og hvis jeg har de inn før kveldsforing møkker jeg når jeg slukker i stallen for natta.

syns det var litt slit i begynnelsen, men så så er det utrolig lett. blir så lite for hver gang

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  09:36:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg møkker hver dag!! Er veldig nøy!! ALLT skal ut av møkk og piss så sant det lar seg gjøre!
Blitt spurt mange ganger om jeg de skal kjøpe bærplukker til meg når folk ser jeg møkke...

Fikk til og med kjeft på rideskoler at jeg møkket for nøye og at det tok for lang tid.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  18:56:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
møkker hver dag, og fliser vel annen hver dag...har en nesten renslig hest ;)
driter bak i boksen og tisser somregel midt på...vender flisa ihele boksen hver dag...
lager sånne renner i noen av boksene på stallen....fliser som kommer ut og oppover kantene løpet av natten uansett...

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.