hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Måking av boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Måking av boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  19:31:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
på staller hvor jeg har hørt at hestene har rullet seg fast i sponen, har årsaken vært fordi det har vært for mye spon i boksen. Jeg samler all strøet i midten, hestene tråkker alt i midten bort over natta hvis ikke.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  19:43:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding
de ruller jo fast halen hvis det ikke er spon i hele boksen.. greit å ta d vekk under drikkekar og krybbe å sånn.. men resten av boksen burde ha spon i alle kanter!:) d e min mening. Og ja, de som ikke driver med talle burde måke hverdag!:)
hm.. ja, d va d da.. Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  20:54:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
"Medoden" der en ikke måker hver dag, men stadig fyller på med flis og et tykt lag halm kalles TALLE. det lukter ikke, og er et mykt godt underlag, og veldig bra for hestens høver.

Foretrekker å måke hver dag, da det er stress å få ut tallen den dagen du skal ha ut alt....

Opprinnelig postet av Tone og Svarten

Hvorfor er det bra for hestens høver? Bare lurer
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  11:45:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Enig med resten, boksen skal måkkes hver dag! Eventuellt er talle en god løsning dersom det gjøres riktig som tone og svarten sier. Vet om flere som bruker/har brukt dette. Ingen lukt og hesten har det like fint :)
Men så var det jo når den må skiftes ut da, puh.. Har hjulpet til å måkke ut talle et par ganger.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  11:59:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
de ruller jo fast halen hvis det ikke er spon i hele boksen...

Opprinnelig postet av lillelinda

Kan du forklare det nærmere? Har aldri hørt dette før jeg...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  14:56:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg nevnte det som blir kalt "talle", var det ikke det jeg snakket om! Det jeg nevnte, var KUN piss/møkk på bunnen, og det stinker noe sinnsykt! Jeg har aldri gjort dette selv, og kommer aldri til å gjøre det heller. Ble også nevnt at det var godt for høvene, hvorfor vet ikke jeg.
Hege Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:51:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
de ruller jo fast halen hvis det ikke er spon i hele boksen...

Opprinnelig postet av lillelinda

Kan du forklare det nærmere? Har aldri hørt dette før jeg...

Opprinnelig postet av Bente71

forstod heller ikke den helt.. vil også gjerne ha en nærmere forklaring på den der..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  22:42:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg står for å møkke hver dag! når det gjelder møkking kan man vel egentlig si at jeg er en perfeksjonist der skal det ikke være no dritt igjen når jeg er ferdig nei
men altså, jeg har også prøvd å møkke ut talle...kommer jeg aldri til å være med på igjen..*puh*

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/10/2005 :  01:13:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Talle minner meg om ku ;P

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  11:04:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ja mormor brukte talle på noen kalver hu hadde flytta inn i en hesteboks, det endte jo opp med at jeg skulle møkke det ut med et jerngreip..ble ikke akkurat lettere av det nei:Pogså er det jo så innmari hardpakka:P
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:04:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
skjønner ikke bare hvorfor man ikke kan ha det som på det vanlige måten i grunn? hvorfor talle? hvorfor ikke møkke hver dag heller? (da snakker vi om hest her, ikke kyr siden de griser mye mer!).

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/10/2005 :  16:33:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er faktisk enklere og måkke hver dag, en og drive og plages med og ha den tallen ut av boksen, som kan være svært tungt. Har selv hjulpet en mann ned det, og det var driitt tungt! Tenkt deg halm ol. + avføringen!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  16:46:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
var det jeg også ville frem til.. mange gamle folk som pleide å ha det slik hos hestene sine. Men foretrekker den vanlige måten.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/10/2005 :  18:02:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, spesielt der jeg var en gang.. Tunge og løfte og hverfall tungt og trille trillebåra, flere ganger den tippa om, jeg måtte måkke det oppi på nytt..

Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  23:33:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hvordan stall gulv dere har men om vinteren når det er skikkelig kaldt har jeg opplevd at all møkk rett og slett har frysi. Skjedd noen av dere? er jo helt på trynet å få ut.

For det å møkke hver dag ja. Pleier heller ikke legge flis under drikke kar og spise kar. Som sagt er ikke noe poeng i det.

Mvh Silje Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.