hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hjelp meg!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 hjelp meg!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 02/11/2005 :  19:00:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er så mange raser som kunne passet, Tinker, Islandshest, Araber, Norlandshest, Welsh Cob m.fl....
Så får gi deg det samme rådet som de fleste andre her inne, først og fremst se på personligheten til hesten fremfor rase, er jo så mange du kan velge i...Lykke til

Lev livet Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  00:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg har hatt litt forskjellige raser tidligere, men har nå fått min første Oldenborger, og det har jeg ikke angret på!
Hun er passe kraftig, men allikevel velegnet på dressur og sprangbanen, samt glimrende hester til både kjøring og turridning.
Denne rasen er jo også kjent for sitt utrolig gode lynne, som var noe av grunnen til at jeg kikket i den retningen.
Det er flere av denne rasen på stallen, og alle er kalde og fornuftige hester, man kan slappe av sammen med.
Maken til fornuftig 4 åring er det få av er de fleste enige om, så i psyken er hun og stort sett rasen forøvrig som de kaldblodige rasene.
Dette er også den kaldeste av varmblodrasene, så det er en glimrende mitt imellom hest...
Jeg anbefaler alle og iallefall vurdere denne rasen...

Hilsen Ally og Mille
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  13:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil legge til at det er ikke alle travtrent hester som er stressa og heite i toppen, de finns de som tar livet med ro også! Hvis de får lov til det.. Se etter personlighet først
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 03/11/2005 :  15:19:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Må si meg enig med Molly, Løkken er travtrent, vært aktiv traver til han var 15. Er nå 18(begynner å bli gammel gubbe..) Men lengt fra heit eller stressa. Kan jo bli det på tur med andre ol. men er snill og rolig på tur aleine.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

carcary

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  01:09:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarcary  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarcary  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
TINKER!!! Mitt råd!! Fantastisk rase!!

Opprinnelig postet av Tinker Seamus

Helt enig Det er en fantastisk allround hest av kald rase. Den er som poteten, kan brukes til alt og så er den utrolig flott å se på også, spesielt med sine høye kneløft i trav og masse hovskjegg.

En lettlært hest som ikke er redd for noe. Ta en titt på

www.tinker.no
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 06/11/2005 :  12:00:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine anbefalinger:

- Fjordingen er en allsidig og flott turhest. Jeg har ALDRi følt meg utrygg når jeg rir en fjording!
- Kaldblodstravere er NYDELIGE og ikke minst alsidige! Kjempenydelige hester som er veldig allsidige. Men mange kan være veldig heite viss de har gått løp før eller blitt travtrent.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

carcary

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  14:11:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarcary  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarcary  Svar med kopi av melding
Jeg synes at fjordingen til tider kan være litt stri å håndtere (eier en fjording selv), men alt er relativt selvfølgelig. Etter å ha holdt på med tinker en stund nå, blir både fjording og kaldblods strie i forhold.

Det sier kanskje mer om tinkeren enn fjording og kaldblod

Synes imidlertid at fjordingen også er en god brukshest, men som allround og familiehest holder jeg en knapp på tinkeren. Min erfaring med kaldblodser er stort sett fra tidligere travtrente sådanne. Har ikke så mye til overs for disse med tanke på bruk av barn da de ofte er veldig heite og harde. Kaldblods som ikke er travtrent er sikkert mye bedre å håndtere.

Men sammenligner jeg bruk av fjording, kaldblods og tinker ut fra egne erfaringer, må jeg si at jeg føler meg tryggest med en tinker da den generellt sett er svært kald i hodet og rolig.
Gå til toppen av siden

[anette]

Skrevet - 13/11/2005 :  13:29:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, jeg synest islandshester er kjempe gode familiehester!! de er hardføre, utholdende, har et langt liv og har ekstra gangarter!de er jo dyre, men det er jo så absolutt verdt det! du kan jo driver litt konkuranseriding innen gangarter også hvis du vil prløve deg for morro skyld samtidig som du kan starte sprang ++
dessuten er det jo islandshester uten tølt og pass, mn de er jo vanskelige å finne , hehe.

dessuten er de jo bare de fineste dyra i verden
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  15:08:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Først å fremst; ikke gå etter rase, men individet.
Når det er sagt, tror jeg nok en halvblods/varmblods kunne passe deg. De er forholdsvis store, de fleste er kalde i hodet men alikevel brukbare i dressur og evt. sprang.
Gå til toppen av siden

Frida1992-

Skrevet - 18/11/2005 :  18:57:46  Vis profil  Svar med kopi av melding

Heei!

Jeg syntes en Kaldblods hest, eller en New forest, Kansje New Forest er litt liten. Men hvilken størrelse vil du ha da?

Jeg andbefaler IKKE araber, de er litt stressa lixom..hehe...og litt urolige...men noen er rolige dah

Klem klem Frida!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  21:50:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
vil ikke nordlandshest å w cob bli litt små?
for uten om det er det to fantastiske raser!
ellers som turhest så heller jeg mot døl el tinker. liker de litt kraftige å robuste når jeg skal på tur...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  13:54:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Islendinger er dyre fordi markedet for islending er stort...mange som vil ha dem, og er villige til å betale prisen som blir satt.

det er jo rett, men de er fortsatt overprisa!!!!!!! ikke misforstå ale dere som betaler 5000kr. er dere villie til og betale det så er det helt greit, men dem er fortsatt overprisa!! du kan finn mange andre hester som er mye bedre enn islandshesten til mye mindre penger

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Lians

Skrevet - 21/11/2005 :  13:27:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her var det mangeforslag. Har hatt endel forskjellige raser selv, araber,welsh,fjording m,m og ridd masse forskjellige raser. Jeg har endt opp med HAFLINGER og vil ikke bytte de ut for noe i hele verden. De er alsidige og finnes i flere varianter fra tung trekkhesttype til den lettere ridehesten. Titt litt rund så tror jeg du vil finne en fin haflinger hvis du skulle ønske det i hvertfall. Ta en titt inne på www.haflinger.no da vel

Ang kalblods traver, de er trent til å løpe som gale, ikke altid lett å få dette helt vekk igjen. Mange andre raser kan jo være helt tussete pga feil trening også. Det er jo ikke hestenes feil....

Linda
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 21/11/2005 :  13:45:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Mener ikke at travhester er trent til å løpe som gale jeg. Okei, de er trent til å løpe fort, men ikke uten at kusken har kontroll.. Og mange av traverne blir fine de, etter rett trening. Så ikke døm en hest pga at den har vært traver eller galopp hest el.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  11:12:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd alle typer hester på 14år. Jeg hadde en yndling å det var blanding av døl og tinker, veldig stødig og sterk hest.
Nå har jeg en dansk varmblods, han er ikke så god i terreng, men det er fordi han alltid bare er ridd i dressur å turer etter veier med asfalt.

Etter min egen erfaring med hester så vil jeg annbefalle døl eller tinker

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.