hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Varmblodshester!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Varmblodshester!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Jollypopp

Skrevet - 08/09/2005 :  17:04:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJollypopp  Svar med kopi av melding
Jeg har lenge gått å lurt på noe nå...
Hva er forskjellen på alle de forskjellige varmblodstypene? Russisk varmblods, svensk varmblods, hollandsk varmblods, amerikansk varmblods, dansk varmblods, norsk varmblods osv osv...
Hva er forskjellen på alle de? Om de er veldig forskjellige, hvorfor ikke finne på et helt nytt rasenavn?

Ett menneske uten ironi er et menneske uten sjel. Et menneske uten sjel er et tomt menneske. Kan et tomt menneske kalles et menneske?

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  19:51:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Tja.. Eg har forstått det sånn at grunnen til alle dei forskjellige navna er ettersom kor dei er fødde. Men ein kan sjå en forskjell på en dansk varmblods å en norsk varmblods..
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/09/2005 :  20:26:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle de forskjellige varmblodsene er blandet med forskjellige raser, feks, holsteiner, hannoveraner, oldenburger, fullblods osv, så fem av samme rase kan alle være forskjellige, selv om de er fra samme "land". Inviklet avl som jeg ikke helt skjønner meg på....
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  20:59:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
hehe... nei det er ikkje enkelt å bli klok på..
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

pavis
» VIP

Skrevet - 15/09/2005 :  18:54:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at det er forsellige hingster som er så, så flinke til dresur og til sprang.
Sån at den hingsten var så go at de avlet på den. Så vis den kom fra Holland så ble det Hollansk Varmblod osv. osv.....
Mvh

Cecilie
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/09/2005 :  20:34:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det er ikke så enkelt. La oss ta en hoppe jeg red en liten stund. Hun var født som føll i DK, men solgt til Norge og fikk papirer som Norsk Varmblods... Ok, allerede der kom første spørsmålstegnet. Hele morsslekten hennes er 100% rene fullblodshester... Faren er registrert Dansk Varmblods, mens hele hans farsside igjen er også fullblodser. Moren til faren er Dansk Varmblods med mye Holsteiner slekt bakover... Altså er denne hesten 75% fullblods og 25% Dansk Varmblods, men registrert Norsk Varmblods... Hun såg ut som en fullblods og oppførte seg som en fullblods.... Og faren som er Dansk Varmblods, er egentlig født i Norge igjen... Så jeg skjønner ingenting jeg, jeg bare godtar det som står på papirene....
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.