hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ta sjanser, og ri ut uten grime??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Ta sjanser, og ri ut uten grime??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  09:22:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nettopp! Og det er fordi de er selvstendige levende dyr med sine egne oppfatninger av situasjoner som oppstår. Ofte reagerer de annerledes enn det vi gjør, om en tror en kjenner hesten sin reaksjon kan den likevel være annerledes neste gang! Ingen garantier for at den reagerer likt!
Godt sagt Eli ;o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  22:11:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
enig! veldig bra sagt.. Det med denne "superdressurponnien" burde vekke noen tanker hos de fleste..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  21:26:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Enig med Eli jeg og, godt sagt.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 06/11/2005 :  21:00:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes bare det er dumt å ri uten utstyr på et uingjerda område. Hvis du allerede vet at du og hesten har et godt forhold og gjensidig respekt, har du da noe å bevise?
Og hvis du har lyst til å prøve å ri hesten uten utstyr, hvorfor ikke ri på et inngjerda område, med andre tilstede som kan gripe inn dersom det skulle skje noe. Dessuten et leietau rundt halsen hjelper vel ikke så mye og det med at du kan ta tak i grima, synes jeg bare hører farlig ut. For hvis hesten først løper ut, tror jeg nok ikke du er sterk nok til å bare holde den igjen i grima. Men ditt valg!

Men det er også det med at andre kan også bli skadet. Og dersom noe skjer, er det ikke noe med at forsikringa ikke gjelder hvis du rir uten sal? eller er jeg helt på bærtur nå?
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  15:31:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og hvis du har lyst til å prøve å ri hesten uten utstyr, hvorfor ikke ri på et inngjerda område, med andre tilstede som kan gripe inn dersom det skulle skje noe. Dessuten et leietau rundt halsen hjelper vel ikke så mye og det med at du kan ta tak i grima, synes jeg bare hører farlig ut. For hvis hesten først løper ut, tror jeg nok ikke du er sterk nok til å bare holde den igjen i grima. Men ditt valg!

Jeg har ridd 1000 ganger før uten utstyr på jordet og inn til stallen. Har det sjedd noe? NEI! Har Rosita begynt og gjort seg til? JA! Men jeg har faktisk håndtert problemene uten problem. Altså, tatt tak i grima fra ryggen og roet henne ned, eller hoppet av å holdt i henne. Har også tatt tak i grima på sida så jeg kunne vrengt henne. Er ikke en 170 cm høy hest jeg har! Da hadde jeg sett anderledes på det, ja! Og jeg er ganske lang også, lange armer.

Dere skulle kommet å sett hvor jeg red! Gjerde på begge sider av veien, nesten aldri trafikk. Og om det kommer noen kjørenes, så er det en traktor som tar hensyn!
Hverken jeg, Rosita eller noen andre har tatt skade av det(bortsett fra dere da:P).

Redigert av - Bustetrollet den 07/11/2005 15:33:02 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  16:51:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har du prøvd å ri uten utstyr på ikke-inngjerdet område ennå?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  18:05:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  18:47:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Gikk det bra? Dumt spm. kanskje, men jeg spør likevel..

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  18:54:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ja!

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jaja .. Selvfølgelig gikk det bra ..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  19:15:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ja!

Hadde vel egentlig regnet med det...

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  19:31:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ja!

Hadde vel egentlig regnet med det...

Hehe .. Nja .. Om det ikke har godt bra har jeg vel ikke sittet her .. For når noe hender med meg, så er det ordntlig .. Syk en gang i løpet av året, og aldri benbrudd/hjernerystelser/infeksjoner/ osv.

Litt OT men ..

Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 07/11/2005 :  21:26:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg har ridd 1000 ganger før uten utstyr på jordet og inn til stallen. Har det sjedd noe? NEI! Har Rosita begynt og gjort seg til? JA! Men jeg har faktisk håndtert problemene uten problem. Altså, tatt tak i grima fra ryggen og roet henne ned, eller hoppet av å holdt i henne. Har også tatt tak i grima på sida så jeg kunne vrengt henne. Er ikke en 170 cm høy hest jeg har! Da hadde jeg sett anderledes på det, ja! Og jeg er ganske lang også, lange armer.

Jo, men uansett om hesten din er 170 cm høy eller 140 cm høy, den er uansett mye sterkere enn deg. Selv en liten shettis er sterkere enn et menneske. Jeg tviler på at hun kommer til å løpe ut med deg og noe sånt skal skje, men man vet aldri...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  22:51:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jo, men uansett om hesten din er 170 cm høy eller 140 cm høy, den er uansett mye sterkere enn deg. Selv en liten shettis er sterkere enn et menneske. Jeg tviler på at hun kommer til å løpe ut med deg og noe sånt skal skje, men man vet aldri...

Opprinnelig postet av siljemarie

det er faktisk forskjell på en 170 cm høy hest og en på 140 .. Om hesten er 140cm så har den kortere hals, føtter og rygg, så da blir det enklere for meg å stoppe hesten.. Feks. når hesten har kortere hals, så når jeg faktisk frem til hodet, som jeg ikke hadde hatt sjans til å gjøre hos en 170 cm høy hest!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  23:10:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke sjans til å stoppe shettisen på stallen om han først bestemmer seg for at han skal ut. Uansett om han har på seg grime eller ikke. Tro meg, det er prøvd. Litt for mange ganger. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/11/2005 :  23:19:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
det kommer helt an hvor du står i forholdt til hesten!

Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.