hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hei dere der!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Hei dere der!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  14:23:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Hvor mange timer i døgnet lar dere hestene dere's stå ute?

- Jasmine og Ponniene -

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  14:37:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hesten min står ute mest mulig. Er det fint vær, står han ute hele dagen. Bøtter regnet ned, og han bare står ved porten og vil inn, så tar jeg inn.

Ellers kan du jo ta en titt her, og se på tidligere svar om samme emne.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  14:37:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er fint om du har en overskrift som forteller litt om hva innlegget inneholder.

Cisco står ute i paddoc fra ti til syv i utgangspunktet. Så trekkes jo tiden jeg rir han fra, og det er ikke alltid jeg setter han ut etter jeg har ridd heller, så det varierer egentlig litt. Det er også ofte at jeg har han på beite. Da blir han satt ut i nitiden og tatt inn når jeg skal ri han, så det pleier å være +/- 7 timer.
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  16:01:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
ponniene mine står ute døgnet rundt ennå..er jo så varmt.. tar det selvfølgelig inn hvis det regner o.l. men tar de vel snart inn om kveldene.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/09/2005 :  16:33:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min er ute på beitet fra 13 til 19, altså 6 timer. Varierer jo selvsagt litt mht været, men oppholdsdager er hun iallefall ute de tidene.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 02/09/2005 :  16:56:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten "min" står ute hele tiden 7 mnd i året (sommeren) og så inne om natten om vinteren og ute hele dagen da.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  16:35:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
mine hester står inne fra 23-23.30 til 07.30 Altså 7-7 1/2 time inne pr natt.
alt under 12 timer ute synes jeg er for lite!
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 03/09/2005 :  19:34:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
mine hester står inne fra 23-23.30 til 07.30 Altså 7-7 1/2 time inne pr natt.
alt under 12 timer ute synes jeg er for lite!

Opprinnelig postet av rohna

Enig

Jeg prøver å ha hesten ute så mye som mulig. Dette er en stall på en gård, så står det bare to hester der, så jeg bestemmer selv hvor mye hun skal stå ute.

Nå har jeg henne på fôr, men eieren fortalte meg en gang at dyrevernet hadde kommet på døra og sagt at hesten stod for mye ute osv. Men så tok dyrlegen en kikk på ponnien, og hun var i helt fin form!

Og en gang når eieren hadde hatt henne med til byen, for hun skulle studere, så ble hun syk! Og grunnen var fordi hun stod inne. Så jeg synes hester skal gå ute så mye som mulig!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/09/2005 :  19:51:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita står ute så og si hele tiden.. Jeg har ikke isolert stall, så det er jo som ute.. Bare når det regner mye og det blåser så har jeg henne inn.

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  20:08:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hesten min står ute fra 10 på morran til ca 20 00 det varierer noe men...
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 03/09/2005 :  23:03:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Hestene mine går ut når de vil og inn når de vil..hele året.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 05/09/2005 :  01:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine er ute døgnet rundt fra april-mai til sept-okt. Vinterstid er de ute fra 7-8 til ca 22, eller hele døgnet hvis de vil det. Ser ut til at de trives med det. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  11:38:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Hestene mine går foreløbig ute hele døgnet på beite, det har di gjort siden mai, men er vell snart på tide å ha di inne om natta. Sommersesongen er litt kort her oppe..
Ellers er de mest mulig ute om vinteren også. Fra 06:00 - 21:00, Med værforbehold da, men de har god ly ute i innhegningen så det er sjeldent di er inne på dagen.
Synes også alt under 12 timer ute i døgnet er FOR LITE!!
De hestene som er ute bare 6-7 timer per dag synes jeg synd i, di tilbringer jo 17-18 timer inne i boksen/spiltet. Det er altformye.

Burde vært en lov om hvor mye hester minimum skulle fått vært ute per dag, vet om plasser der hestene kun får en time eller to alene i en liten paddoc før det er nestemanns tur, for sammen skal di jo ikke stå..

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  13:30:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Forhesten min er ute ca 8 timer om dagen, 10 -18 ca. Han står oppstallet på ridesenter der hver hest har egen paddock. Om sommeren får han stå lengre ute. Da slippes de ut før, og tas inn en time eller to senere.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  14:20:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som jeg har svart før(på samme emne... ;) Mest mulig...
Nå står de ute med tillgang på åpen boks fra 0700 til ca 2000

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  16:46:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Mine har tilgang til boksene sine, og bruker dem ganske mye for tiden. Hvor mange timer de står inne vet jeg ikke, men de klarer å produsere nok til at jeg får fylt en hel trillebåre med møkk og våt flis hver dag Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.