hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tur med utrygg hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Tur med utrygg hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 16/05/2003 :  09:49:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Her paa stallen er det mange unge, spreke og ofte vriene hester, blant annet hesten min. Naar jeg er paa tur, har jeg ofte opplevd aa bli kjeftet paa fordi hesten min staar og tuller mitt i veien. Hesten min er ganske skvetten og sprek av seg, og det hender noe skremmer han saa han hopper til og tuller litt foor han finner ut at det ikke er farlig. Dette er en naturlig prosses, og det er nok ikke saa lett aa framskynde den. Naa unngaar jo jeg veier med masse folk og biler paa, men det jeg MAA ri paa en liten vei for aa komme tilbake til stallen.

Jeg har faatt slengt paa meg kommentarer som "Faa styr paa hesten din!" og "Den hesten er gal, og ikke god for noe"... Enda vaerre er det naar vi blir tutet paa! Herregud at folk ikke skjoonner bedre! Noen ganger naar vi lager mye oppstyr, hopper jeg av og leier han forbi faren, men det er ofte en risiko for at jeg glipper tooylene om hesten skulle finne paa noe, eller at jeg blir skadet(ikke med vilje, men om hesten er redd, kan fort ulyklker skje).

Har ridd hesten paa bane, og der er han kjempe fin, men paa tur er alt nytt og annerledes. Den eneste kuren er vist aa ta han ut dit, og gjoore han kjent med dyr, biler og skummle traer, saa forsiktig som mulig. Hesten min ER vel dressert, han respekterer meg, og har mye tilitt til meg, hvis ikke hadde vi neppe kommet saa langt som vi er kommet i dag. Men naar en ny, farlig situasjon dukker opp, kan instinktet ta over, hesten vil flykte, men fooler seg fanget. Rir han naa derfor paa tur klokka 7 om morgenen noen ganger i uka, da det er minst mulig folk. Vi gjoor stadig fremskritt, men med saapass mye motstand som vi mooter er det ikke bestandig lett.

Hva gjoor dere i vanskelige situasjoner paa tur, spesielt om det er mennesker i naerheten? Noen flere som sliter med dette?

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  11:40:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har tendenser til å være redd abselutt alt på tur! Han er ung,dum og sprek og det er ikke en god kombinasjon. Jeg har ridd mest mulig på tur for å få bort disse uvanene,men må ri sammen med noen for å berolige han! Han er den type hest som nekter å gå over bruer,er redd blader som rasler, kvister som brekker osv. Er han ekstra ille den dagen er han nesten redd seg selv..! Men jeg tror det er best å oppsøke faren og la dem se at det ikke er noe å være redd for! Det er en par bilister som har blitt sinna når han har gått med bakparten ut i vegen siden det er noe kjempe skummelt i vegkanten! Vi må vel bare ha tålmodighet med hestene våre og lære dem å stole på oss! Det er det beste rådet jeg kan gi. Hva jeg gjør i sånne situasjoner? Jeg går ikke av iallefall. Da er det større sjangs for å mist hesten,og da kan det skje ulykker! Men det er opp til hver enkelt rytter! Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2003 :  17:53:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann =) Jeg er oxo plaga med at hesten tuller litt i veien, men folk flest er snille og stopper og venter eller så rir jeg henne opp en plass =) en gang jeg red hesten t veninna mi, red vi litt sakte oghørte ikke at det kom en bil, og da tuta (!) kjerringa i bilen på hesten! Hesten ble selvfølgelig redd og stakk, men vi kjente dama, og dro og fortalte henne at hun måtte ikkke tute på hesten :P tror hu ble flau, så det hjelper å si i fra. Når hesten tuller må man ikke gå av, da tuller den like mye neste gang =)
lykke til =)

-sPikE-
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.