hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Solbriller når man holder på med hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Solbriller når man holder på med hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/08/2005 :  22:47:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri ridd med solbriller, selv om jeg noen ganger skulle ønske jeg ikke glemte å ta dem med meg ut i dag også. Gullfiskminne.
Skjermen på ridehjelmene hjelper så visst ikke alltid med tanke på å skygge for solen..

Som flere har nevnt før meg så ser ikke hesten rytteren(s øyne) når den blir ridd. At man for eksempel ser mot neste hinder har med balansen og styingen av hesten å gjøre.
Det er nemlig ikke bare blikket du flytter til neste hinder, men hodet og til en viss grad hele overkroppen.

Med tanke på NH så er jeg ingen ekspert. Jeg er likevel temmelig sikker på at det ikke er nok å bare stirre på hesten, uavhengig av om du bruker solbriller eller ikke. Hele kroppsholdningen/språket må være med om du vil hesten for eksempel skal vike unna.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/08/2005 :  22:48:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det vet jeg ikke,men er vel godt mulig at den ser deg. Men skal allikevel godt gjøres å klare å se deg inn i øynene mens du sitter på ryggen dens...

Opprinnelig postet av Lene.

Om hesten ser øynene, så ser man også hvilken vei øyene ser.

Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 31/08/2005 :  18:38:36  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Jeg bruker aldri solbriller jeg.
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/09/2005 :  10:57:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Når man ser mot et hinder er det ikke for at hesten skal se hvor du ser, men fordi du mer eller mindre automatisk da begynner å forberede deg på å svinge rett vei, så om du har solbriller eller ei da er nok ett fett for hesten.
Videre gjelder vel det samme for kusken: har man briller så man ser hvor man skal styre er nok det langt viktigere enn at hesten får med seg at du kniper øya igjen.
Skal vel også være sagt at jeg tror heste på travbanen strengt tatt har fokus framover og på ting rundt seg langt mer enn på _øya_ til noen som helst!

Når man bedriver "NH" så er jeg sannelig ikke sikker, men jeg tror vel strengt tatt kroppsspråket ditt har like mye å si, og at noe av grunnen for at vi benytter hjelpen av å se til bestemte retninger kommer like mye av at det hjelper oss selv til å gjøre ting riktig i forhold til kroppspråk.
(rar setning, håper dere forstår)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  08:47:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke ridd så mye med solbriller, men det er ene og alene pga dårlig hukommelse. Hadde jeg bare husket dem hadde jeg tatt dem på meg, kanten på ridehjelmen min hjelper meg ikke når der er sol..
Men nå har jeg fått briller som jeg må bruke hele tiden, så da blir det at jeg også rir med dem da. De hjelper såklart ikke noe mot solen, men jeg får mindre vondt i øyne og hode når jeg bruker dem, så da er det ikke sikkert jeg føler så mye behov for solbrillene :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  12:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
syns det er greit å bruke solbriller når en sitter på hesteryggen i flere timer under solen, blir bare sliten i øynene og hodet hvis ikke, for min del hvertfall. har noen fantastisk gode ridesolbriller, fra TOF's hesteutstyr
men nå er det jo høst, så nå er det vel frem med de varme,vindtette klærne.. og regntøyet.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 24/09/2005 :  22:33:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fatter hvor mye rart man må ta opp her!!! det er jo oppp til hver enkelt m de vil bruke SOLBRILLER når man steller hesten, for jin del kan dem bruke slalåm briller! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/09/2005 :  12:48:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke nekte meg å spørre om noe

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  17:07:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
synet blir svekket av mørke solbriller da!!!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.