hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Normal eller vid?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Normal eller vid?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  18:03:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Heia!
Jeg skal kjøpe sal om ikke så lenge, og jeg bare lurer på om jeg skal velge normal eller vid sal til en 170 høy dansk varmblods?
Takker for alle svar!
koz

Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  18:39:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kommer jo alt an på bygningen til hesten, ikke på høyden. Om den er tynn eller tykk, om den har muskler eller ikke, om den har høy eller lav manke osv. Uansett, så bør alltid en sal prøves før kjøp, for størrelsene kan variere veldig fra merke til merke, og det er ikke bare bomvidden på salen som er viktig, men også om den ligger godt på ryggen til hesten osv.
Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 24/08/2005 :  15:21:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Han har høy manke... halv-kraftig og har muskler. Han er ikke spesielt tykk men ikke tynn heller. Tror neppe det går an å prøve salen på hesten før jeg kjøper den...
Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 24/08/2005 :  15:22:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Han har høy manke... halv-kraftig og har muskler. Han er ikke spesielt tykk men ikke tynn heller. Tror neppe det går an å prøve salen på hesten før jeg kjøper den...
Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2005 :  17:22:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det går helt fint ann å prøve den på hesten før du kjøper den. Hvis du kjøper den i en butikk, skal et være lov å ta den med og prøve den (vitkig å legge noe under, slik at den ikke blir møkkete), passer den ikke, kommer du tilbake med den, og får en annen størrelse. Bestiller du den på internett, har du også mulighet til å sende den tilbake om den ikke skulle passe, (fortsatt vitkig å legge noe under), da bare oppgir du at salen var i feil størrelse, og at du gjerne vil ha en annen størrelse. Dette burde la seg ordne hos de fleste leverandører. Ellers er det vanskelig å avgjøre hvilken størrelse det bør være på bommen tril din hest. Du må nok bare prøve deg frem, og se hvilken som passer best:)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/08/2005 :  22:16:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei du!

Ville nok satset på en vid bom! Jeg har en x-vid bom til kaldblodsen min og hun jeg kjøpte den av hadde kjøpt den til oldenburgeren sin,men den var for smal faktisk.Men som regel går det an å få prøvd salen eller byttet den..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.