hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som prater
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hest som prater
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Supermaja

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  14:27:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tre hester, den jeg har hatt lengst prater ( he he)..
Han knegger bare han ser/hører bilen min har jeg fått fortalt.. Kan det stemme?
Han humrer selvfølgelig som alle andre når jeg kommer med mat, men om jeg setter meg ned når han spiser og prater med han sån fortsetter han med humring( med mat i munnen...)

Hva er det med han? noen andre som har opplevd no sånn?

helert

Skrevet - 22/08/2005 :  15:02:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp jepp...Kry prater i vei på rideturer hun da, hm hm hm også hhhmmm.. Virker alltid glad og avslappet når hun gjør det så jeg tolker det som at hun er fornøyd. Nå er jeg av den typen at jeg skravler og synger mye når jeg kjører/rir også da, så kanskje hun bare prøver å komme med noen trøstende ord hvis jeg har betrodd mine innerste tanker, tihi..
Her om dagen skulle jeg ri mora hennes for første gang, og trur du ikke ho satte i gang og da....eplet faller ikke langt fra stammen
Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 23/08/2005 :  09:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min "prater" også. Jeg syns det er kjempegøy. Gir de liksom litt personlighet. Av og til grynter han HE, HE. Artig det.... Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 25/08/2005 :  12:34:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Kremlin prater også veldig mye.
Mat får fram de underligste lyder...
Når han står i gjerdet hjemme prater han når jeg slipper ut hunden, går i postkassa eller bare er ute litt.
Full overvåkning med andre ord.

Og det med å kjenne igjen bilen, ja det gjorde han også før.
Men vi bytta bil til påske, denne er litt mer stille...hehe...
Så han bruker litt lengre tid før hylet kommer.

Ponnien vår, Mozart, han prater ikke så mye til oss mennesker, bare når været er dårlig og han vil inn, eller om det går tregt med morraforinga.
Hestene prater mye seg imellom om den ene har vært på tur, eller vi tar dem ut hver for seg.

Koselig med hester som prater!

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  16:02:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg har ikke en hest som prater, men en katt! Hvis jeg begynner å snakke til han når han ligger å såver, så lager han en lyd som minner om "hø"...har skjedd at jeg har gjentatt det jeg sa til han=P
Hver gang han ser meg, eller hører meg setter han i en vondsom mjauing. Og hvis jeg snakker til han, så mjauer han igjen! Veldig søt katt:P
Han er også veldig flink til å bruke kropps-språket sitt. Hvis jeg har en gutt på besøk, som katten ikke liker, så setter han seg i et hjørne, og surmuler! (kikker skikkelig misfonøyd på meg...) Men, hvis jeg har en gutt som han liker på besøk, så hopper han rett opp i fanget på han og maler. Dette fant jeg ut da jeg gjentatte ganger hadde samme gutt på besøk, og katten forsvant hver gang! Veldig morsomt, jeg har faktisk en katt som velger gutter for meg=p

Dette er en katt med stooor personlighet!
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/08/2005 :  20:32:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hihi, jeg drømte at Ragnhild E's hest, Cisco, snakket :) I tillegg kunne han slå hjul!
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  15:44:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei;)

mine ponnier "snakker" hver morgen når jeg lukker opp døra fra huset.. hører jeg nelly knegge, hun hører de minste lyder ( går ikke ann å luske seg inn til hu nei...;) ) wantillo knegger nesten hver gang jeg roper på ham.. og når jeg kommer hjem fra skolen, de er sååå skjønne. når jeg rir på tur med de så sier ha liksom pppprrrrrrrr jeg gjør det samme og han gjør det etter meg igjenn, sånn holder det på helt til vi ikke orker mere;) jeg gjør det med nelly oxo, men hun svarer ikke mere enn ca 3 ganger... mange ganger når jeg har kommet hjem fra f.e.k.s ridninga, så knegger nelly utrolig høyt, da roper jeg til henne ( for de pleier som regel å stå langt borte på beite). da roper jeg: å hei kosejenta mi, da knegger wantillo oxo, så jeg ma si ; å hei nuttegutten mi oxo... litt rart;)

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

CesaBintAzra

Skrevet - 01/09/2005 :  20:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en varmblodshoppe på for før og hun hadde også den vanen og prate. Man hørte aldri noe vrinsking eller humring fra henne, men hun kunne "rappe"! Det var bare når vi kom inn på en spesiell sti at hun gjorde det...hehe... Det var på en måte sånne små snøftelyder, og det var rytme også! Satt ofte og sang med henne...;)
Nå er hun desverre borte, men noen ganger tenker jeg tilbake på de "sangene" vi sang og kan nesten ikke la være og smile litt...
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2005 :  11:39:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg å venninna mi passer ei eselhoppe og føllet ehnnes.. hoppa hyler hvist hun vil ha oppmerksomhet, å hvist vi står å prater med henne så står hun ofte å lager lyder..høres ut som små ulelyder... så kolig det=)
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  08:23:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
heh.. hoppa mi gjør det samme;) bare jeg går mot gjerde så vrinkser hun til meg<3!
det er så koselig det!

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 28/10/2005 :  12:19:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine dyr prater også mye. Både hundene katten og hesten. Men jeg har alltid prata mye med dem også... Tror kansje det kommer av det. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  14:23:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hihi, jeg drømte at Ragnhild E's hest, Cisco, snakket :) I tillegg kunne han slå hjul!

Opprinnelig postet av Kristine & Ibrahim K

*ler* Det hender han prater ja, men jeg har aldri sett han slå hjul
Han prater somregel når det er mat, og jeg har faktisk lagt merke til at han har en utrolig dyp humring i forhold til de andre hestene på stallen. Ellers er det sjeldent han prater. Han snøfter hvis han er sliten og vi galopperer, og her om dagen humra han da jeg hadde satt han igjen litt på utebanen fordi jeg skulle møkke. Da ville han inn. Men bortsett fra det er han en ganske så stille herremann.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  15:33:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
den kaldblodsen jeg hadde før, Remy pratet når han høre jeg gikk i stallen (han kjente igjen skrittene mine:) humret og vrinsket...:)

hadde også en islandshest, Pusur, som laget noen rare lyder, (hester kan jo ikke rape eller spy) men denne hesten rapet faktisk! med en gang han ville ha oppmerksomhet satte han i gang med å rape... rare hesten...:)

kattene mine (pernille er forsvunnet..:() prater også
hankatten, Mix sier i fra når han er sulten (f.eks, når han vil ha boksmat istedet for tørrfor) eller når han er missfornøyd med maten... (kjøpte billig tørrfor på Lidl, tysk-kattemat, ble han ekstremt fornærmet og satte igang et hylekor uten like... var bare å kjøpe normal kattemat da...) hunnkatten, Pernille, sa ifra hver gang hun nærmet seg huset, hun hadde en merkelig måte å mjaue på, skikkelig hyl! hørte henne på 100-200 meters avstand, og hun kom å sa ifra hver gang hun hadde fanget noe (mus,rotter, fugler, og ekorn!), da kom hun og hylte å vrælte til jeg fulgte etter, og satt seg ved siden av det hun hadde fanget som for å si; se hvor flink jeg har vært!!

hunden min prater også, han er merkelig, og det går ikke ant til å forklare hvordan lyder han lager, han må bare oppleves...;)
han synger også til Elvis... (broren min fant det ut...:)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)
Redigert av - Dr_ag_on_86 den 28/10/2005 15:43:32 Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:50:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg savner en hest som knegger eller vrinsker til meg når jeg kommer......
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  12:17:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
alle dyra mine snakke te mg enten når eg komme inn te dei, eller tar mg ein tur ut me båsen så hørre du altid ein lyd fra suene, hesten, katten og hundene. dette e ganske så koselig, sauene kan bli litt vel bråkete når d e så mye så 40 stykker så står der å breke. hestene trenge du ikje å gjør aent en å ta et steg utforbi huset før du før et lite kor fra dei tre hestene

når hundene e glade s lage dei ein sånn spesielle lyd, d e ein form for syngende uling mmmhhhhmmm. men me munnen lukket.
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  11:32:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Hei=)
alle hestene våre humrer hver gang vi kommer inn i stallen eller kjører forbi. Vallaken min, Tristan lager rara gryntelyder når vi rir på tur, det er som om han mediterer, sånn auuuooommmm:) hehe, folk gliser av han
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.