hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slikker på forrekken!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Slikker på forrekken!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  00:45:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Frisco står å slikker på forrekka si. Lurer på om det er fordi det kanskje er salt? Eller at han har saltmangel? Har prøvd å gi han salt sten,men han vil ikke ha.

Forrekka er vedsiden av saubingen å det er på den siden han slikker. Lurer på om det er noe med ulla av sauen som gjør det salt eller noe. Innbiller meg bare at det er litt salt på en måte.

Han gjør å dette etter å fått en godbit,så kanskje han slikker for å bevare smaken? Eller kjeder seg? Han biter ikke,bare slikker på det, med ørene rett opp å ser ut til å kose seg med det.

Noen som vet?

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  00:58:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange hester som gjør dette etter de har fått noe å spise. Hvorfor har jeg aldri skjønt. Hesten min gjør det, hun slikker ren først krybben, før hun står å slikker på veggen. Men den værste jeg ahr sett er hesten til venninnen min, han kan stå over en halvtime og slikke veggen etterpå, og kooooser seg virkelig med det.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  01:11:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg lurer da på om det kanskje er for å bevare smaken på en måte. Smaker på tungen? Legger smaken på treverket å så slikker det? Aner ikke jeg,men lurer fært på hvorfor han gjør slik.
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  02:06:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hestene burde jo uansett ha fri tilgang til saltsten...
(så sant de ikke overdriver:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  02:28:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hestene burde jo uansett ha fri tilgang til saltsten...
(så sant de ikke overdriver:)

Opprinnelig postet av Lise&Vindur;)

Saltstenen står der den,men han rører den ikke.

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  04:05:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hm,det er jo litt rart da...kansje han ikke liker salt?
Det finnes jo slike finurlige løsninger hvor saltstenen smaker noe annet.Eller så er det jo mulig å droppe den totalt og heller blande i foret...
Hadde en periode i høst hvor jeg manglet saltsten.Putta en liten neve havsalt i foret i stedet,så det gikk jo bra.
Hehehe,men da jeg satte inn ny saltsten ble Vindur så glad at han slikket på den hele tia...noe som førte til at han drakk mer...og pissa mer...(men det er heldigvis tilbake til det normale);)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  10:14:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
vi har sånne hester på stallen,som slikker på innredningen.spesielt på gitteret i boksen...hvorfor vet jeg ikke, men om vi hermer etter hesten som slikker på gitteret, blir den pottesur, dog jeg slikker ikke på innredningen men lager bare samme lyd...og da er hu sur lenge....

hesten min slikker kun på planken ute, aldri skjønt helt hvorfor....

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  12:27:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hm,det er jo litt rart da...kansje han ikke liker salt?
Det finnes jo slike finurlige løsninger hvor saltstenen smaker noe annet.Eller så er det jo mulig å droppe den totalt og heller blande i foret...
Hadde en periode i høst hvor jeg manglet saltsten.Putta en liten neve havsalt i foret i stedet,så det gikk jo bra.
Hehehe,men da jeg satte inn ny saltsten ble Vindur så glad at han slikket på den hele tia...noe som førte til at han drakk mer...og pissa mer...(men det er heldigvis tilbake til det normale);)

Skal prøve en annen type saltsten til han:) Gir han nå salt i foret ja.

Opprinnelig postet av Lise&Vindur;)

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  15:58:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Min hest gjør også det der. Men om ikke hesten din vil ha saltstein (salt er jo veldig viktig for hesten) kan du heller tilsette salt i fòret :)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  17:30:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Han får en spise skje daglig i foret sitt,men jeg lurer på om det kanskje er forlite da,i å med at han slikker. Men det er godt mulig det ikke har noe med saltmangel å gjøre i det heletatt da, var bare en tanke jeg fikk for meg. kan jo hende han slikker for at han liker det,men lurte på om noen visste hvorfor hester gjør slikt?
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  17:42:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kan være hesten synes noe er for salt også, når hesten min får noe veldig salt/noe han ikke liker, begynner han å sleike overalt. Mange som har det rett og slett som en uvane.

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  18:38:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Han sleiker ikke bare når han spiser eller har spist. Han gjøre det nesten hele tiden. Mens han får klapp når han får gobit, når han ser på sauene. Tror egentlig ikke denne sleikingen hans har noe med salt å gjøre,det var bare en tanke jeg fikk.
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  22:04:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Da er det sikkert bare en uvane

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  04:35:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hvet du...når jeg tenker meg om,kom jeg på en hest jeg hadde på fôr da jeg var yngre.Han gjorde det.Det var ikke noe problem egentlig,hesten koste seg stort imens han slikket:)
Det er sikkert mye smaker osv som er spennende...
Er jo ikke særlig ofte man vasker hver detalj i boksen,men prøv det kansje?Vaske skikkelig med såpe...da finner du ivertfall fort ut om det er mangel på noe eller bare deilig stall/sau smak:D

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 03/01/2006 :  12:25:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette høres kanskje litt naivt ut men.....
Tror dette er mere som en dessert og uvane i sammen jeg...
Det har smaket godt akkuratt der noen ganger, kanskje noen deilige gamle forrester....også blir det en vane. Har et par av disse typene på stallen vi og...slikker på kanten av døra. Deilig... Hoppa mi er krybbebiter, hun sluker veldig lite men rett etter maten må hun ha seg en liten sluk....
Dersom det er materialer av jern der de slikker vet jeg at dette smaker litt salt og det kan da være en grunn i de tilfeller.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 03/01/2006 12:26:35 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  12:39:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette høres kanskje litt naivt ut men.....
Tror dette er mere som en dessert og uvane i sammen jeg...
Det har smaket godt akkuratt der noen ganger, kanskje noen deilige gamle forrester....også blir det en vane. Har et par av disse typene på stallen vi og...slikker på kanten av døra. Deilig... Hoppa mi er krybbebiter, hun sluker veldig lite men rett etter maten må hun ha seg en liten sluk....
Dersom det er materialer av jern der de slikker vet jeg at dette smaker litt salt og det kan da være en grunn i de tilfeller.

Opprinnelig postet av oleo

Ja,jeg tror det er en blanding jeg å. Han ser jo ut til å kose seg når han gjør dette. Du tror ikke kanskje han legger igjen smak fra for å står å koser seg med å slikke på det etter på? Jeg har en misstanke om det.

Det er treværk det han slikker på. Han er ikke krybbebiter,han bare slikker. Hoopa mi hun biter å spiser treværket,men han slikker.

Lurer kanskje på om han legger igjen smak der ved å slikke etter mat,å så kose seg med det etterpå?

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.