hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - I gang med studier?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 I gang med studier?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
er litt blanding av student og elev (universitetsstudium på vgs nivå - snålt opplegg). Tar matte og fysikk, og syns egentlig begge deler går helt greit. Eneste er at mattenivået i fysikken begynner sånn ca midt i matteboka, så har oppgaver i fysikk som vi ikke har lært å regne ut ennå... Ellers har jeg ikke eksamen før i juni, så har enda god tid på meg før jeg skal begynne å stresse med sånt. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  09:23:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Begynner igjen først 5 september jeg (NTNU er en merkelig skole..), men først skal jeg dra på en velfortjent ferie til Kypros i en uke:) Skal skrive en ny bachelor oppgave i psykologi (sosial) og ta arbeids- og organisjasjonspsykologi, noen som har tatt det før? Høres kanskje litt tørt ut, men jeg tror egentlig at det er et spennende og veldig nyttig fag!

Opprinnelig postet av Hege J

Går selv på NTNU, siste semester psykologi nå =). Jeg har både hatt sosial - og arb.org. Syntes begge deler var spennende og interessant. Hva skal du skrive om? Send meg gjerne en mail. Har sikkert no litteratur eller oppgaver slengende rundt ;)

Opprinnelig postet av Christine26

Kjempe flott! Bruker du den e-mail adressen som står på vip'en din?

Hege Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  11:00:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jepp=)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  19:51:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

<klipp>

Har noen fridager innemellom jeg, og i dag tror jeg det blir en av de:) Skal å ri igjen i fag (jippi!!), har blitt helt "hestfrik" etter at jeg solgte den siste hesten min, så klarer ikke konsentrere meg om noe de dagene jeg skal ri:)

Opprinnelig postet av Hege J

*hihi* Kjenner meg igjen når det gjelder konsentrasjonen over de dagene man skal ri.. Nå studerer jeg ikke lengre da, men det samme skjer på jobb. Forrige uke skulle jeg ut å skritte hesten til venninda mi (ok, rir ikke så ofte fortida), og tok meg selv i å være på ridetur langt ute på et jordet under et møte på jobben

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  10:32:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
VRÆÆÆÆL!!!!!!

Jeg har lesesperre og første eksamen om tre uker

Noen tips?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  17:17:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
ta deg en dag med velfortjent fri... la hodet få slappe av.... dra på cafe med ei vennine, shopping/ stallen eller bare sitt hjem og slapp av... hodet trenger litt fri innimellom...:)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  11:25:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nysgjerrig som jeg er lurer jeg på hvordan det ligger an med folk før eksamen?
For en gang skyld har jeg vært flink og slipper mest sannsynlig å sitte natten før eksamen å lese.
Har faktisk satt på alarmen på mobilen nå, den ringer når jeg ikke får sitte her inne lenger men må lese

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  12:29:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg sliter tror jeg. Eller jeg aner egentlig ikke. Det føles sånn. Alt er litt kaos for tiden. Jeg er vel hodestups på vei inn i en tid som blir preget av å være deppa, eller noe slikt.

Hadde bestemt meg for å begynne på ny frisk etter sommeren, noe jeg også gjorde. Problemet var at studiene mine kom ekstremt sent i gang i år, pga. mye rot fra forelesere og greier - vi kom faktisk ikke i gang før rundt den 14. September.. Og så begynte problemene.

Jeg leste ut pensumboken - og tok notater - i det ene faget. Problemet her, er at mye av pensum er i form av linker. Under 1/4 av disse linkene fungerer - problemet gjelder jo alle - men jeg får panikk. I tillegg er faget av en slik art at man må være tilstede på forelesningene for å få med seg stoffet. Greit nok; jeg har vært på alle utenom to. Problemet er at foreleseren (Jon Bing, faktisk) foreleser på en måte som overhodet ikke går inn hos meg - jeg får ikke med meg noe av det han sier, fordi han stadig kommer med avstikkere og anektoder fra sitt eget liv. ;-) Veldig spent på hvordan denne eksamenen skal gå.. 5 t. skriftlig på skolen.

Det andre faget? Joda. Det er interessant. Problemet er at dette fagets eksamensmetode er semesteroppgave. Jeg har overhodet aldri skrevet noe sånt noe, med unntak av hjemmeeksamener. Jeg har funnet en problemstilling og greier, og har så vidt begynt å skrive (vet mange som ikke har begynt enda..). Problemet her, er at jeg har utrolig lite motivasjon - og rett og slett ikke klarer å finne noe glupt å skrive. Jeg er en person som trenger avgrensinger - og når man tar et fag som er så fritt at man kan skrive om alt fra Vold i barne-TV, kreativitet i undervisning til generasjonskløfter i forhold til media, ja - da sliter jeg.

Det siste faget har hjemmeeksamen - som heldigvis går over en helg, slik at det blir ekstra tid. Dette faget har jeg lest noe av, og tror jeg greier å komme meg gjennom det. Hvis ikke, er det ingen krise, da dette faget er et fag jeg har stor egen-erfaring i. Tror egentlig dette faget er det som kommer til å gå greiest.

Jeg føler meg bare så mislykket...

Det skal sies at jeg midt oppi alt dette, er veldig syk. Har vært syk siden midten av september ca., hvor det begynte med influensa og greier. Ble ordentlig syk i førsten av Oktober - og har nå konstatert kikhoste, sammen med en heftig influensa - og jeg tråkker rundt med hvilepuls på rundt 110. Har vært sykmeldt 29 dager av Oktober.. L E I ! !

Sånn. Da var "ranten" min over.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  14:26:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå fikk jeg skikkelig vondt av deg
Skal prøve å overføre masse friske og positive "vibber" til deg jeg

God bedring

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/11/2005 :  14:37:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Uff Silje, nå fikk jeg som Renegate vondt av deg.
Det er ikke gøy når ting ikke går som de skal på skolen.
Har prøvd det selv flere ganger!!

Men trøsten er at det bruker å ordne seg, og det jeg har lært meg å gjøre (feks da jeg byttet linje) er å se på det som at man får da 40 i stedet for 41 år i arbeidslivet :) Jeg vet det ikke hjelper masse, men det hjelper faktisk litt. Man får satt ting i litt perspektiv.

Jeg syns også at du skal være stolt av deg selv om du klarer å gjennomføre alle eksamnene og stå på dem, med tanke på at helsa slett ikke er på topp. Stå på Silje :)

Sender deg masse god bedringsvibber og håper det hjelper litt iallfall

Hva angår meg selv har jeg panikk så det holder i to fag, og har to jeg tror skal gå ok. Det ene er rotete og grusomt, og derfor har jeg litt nerver for det :( Det andre faget jeg gruer litt for er bare litt vanskelig. Masse metoder, og jeg frykter eksamen med sånn "hva slags metode ville du bruke her og hvorfor. Velg også en metode som er totalt upassende og forklar hvorfor".
Samt at det er drøssevis med statistikk uttrykk..Men jeg prøver å være flink jente og lese på, så får vi håpe det går

Jeg tror vel egentlig jeg ligger bedre ann enn jeg bruekr å gjøre i det minste (dessverre sier ikke det så masse)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  15:28:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tusen takk for støtten, det er godt å høre. Har faktisk tatt meg sammen og lest og greier nå, og er på vei ut døren for å gå på seminar. Strengt tatt burde jeg vel ikke pga. formen, men jeg føler jeg må.

Jeg er glad bare jeg står i år, og det er egentlig det jeg går inn for nå; å stå. Ikke nødvendigvis for å få gode karakterer, men for å komme over F. Så får det bare være. :-)
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2005 :  18:44:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke eksamen før til juni neste år, men da er det til gjengjeld eksamen for nærmere tre års vgs-matte, og ca. 1,5 års vgs-fysikk. Og alt går så sinnssykt fort, at jeg får ikke tid til så mye mer enn å akkurat nesten forstå det vi holder på med, før vi begynner med noe nytt. Det meste av oppgavene i bøkene går greit nok, oh jeg får dem til. Utfordringen blir å huske alle formler og bruken av dem til eksamen... Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  00:43:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg seriøst eksamensnerver
Klokken er snart 0100 og jeg har fortsatt adrenalinkick etter å ha sett på ( ca kl 2200) eksamensoppgaver fra tidligere år.
Jeg tror aldri jeg har lest så mye til en eksamen tidligere, men jeg har heller aldri vært sååå nervøs før en eksamen.
Hjelp? Gode råd?

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 06/11/2005 00:44:00 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  17:54:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Korleis har det gått med folk her da??. Ferdig med eksamener og slik nå eller?

Eg har hatt 5 eksamener i høst på til sammen 33 studiepoeng dvs 110% studieprogresjon. Det har vore vanvittig tung å komme igjennom alt synest eg. Veit to av resultata, venter spent på resten. Noko har gått veldig, veldig bra, mens andre har gått veldig veldig dårleg. Har fått dårligaste karakter ever på eine eksamenen eg har fått resultatet på og toppkarakter på den andre. Litt av ein forskjell må eg sei. Takler ikkje programmering med penn og papir, det går så mykje betre forran dataskjermen.

Irritert på meg sjølv pga bokstaven E blææh. Men prøver å sei til meg sjølv att det er no bestått og att eg burde være fornøyd da, men ikkje så lett. Er litt perfeksjonist så blir vel til att eg tar opp igjen den eksamenen til våren eller noko.

Vel venter på tre karakterer til og trur i allefall to av dei skal være ganske bra. Ein eksamen til eg tru det gjekk litt dårleg på. Like spennande som julegåver dette med å få karakterane synest eg.

Redigert av - Lucinda: den 20/12/2005 17:55:49 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:38:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Går jo som sagt GK Mekanisk, og snart er 1. termin over!
Er i livet enda gitt Tror nok jeg blir å fullføre, har bare 4ere/ 5ere på prøver og i praksis.
Så hvis alt fortsetter slik skal det nok gå bra .

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.